الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الموضوعات العامه (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=86)
-   -   السجلابى سعد زغلول (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=21418)

ĴΘĶЄЯ 12-01-05 07:44 PM

السجلابى سعد زغلول

امبارح كنت رايح انا وواحد صاحبى مشوار فعدينا على شارع
سعد زغلول (بالاسكندريه) فقولنا نعدى على السجلابى نبص على الخناجر
وادوات الصيد ونشوف الاسعار اخبارها ايه ؟؟؟؟
وقفنا نتفرج خارج المحل شوفنا خنجرين مع شوية مسدسات
لفت نظرى واحد منهم وكان شكله تقريبا زى ده
فبعد ما اتفرجنا كان فى واحد من الى شغلين فى المحل واقف على الباب
كان بيكلم واحد من برة بهزار و كلام عادى :eek:
انا قولت امال بيخوفونا ليه من السجلابى مهى الناس حلوة اهى :)
قولت لصاحبى ثوانى اسئله على الخناجر وبالفعلا اتخذت خطوة نحيته
رحت قولت له لو سمحت ...................
ولقيت الراجل ده الابتسامة راحت من على وشه
وكشر ولوى بوزه وراح برأ لى
وقالى عايز ايه ؟؟؟ :mad:
استغربت اووووووووووووووووووووووى رحت قولت له انا عايز اسئل عن الخنجر الى ......
ولسة مكملتش راح قالى 600 جنيه وراح داخل جوة
والخنجر الى انا حاطت صورته احلى منه والله يعنى الى عارضه شكله مش اوى
استغربت اووووووووووى طيب ده كدة وانا لسة بسأل
امال لو قولت له عايز اشترى هيضربنى بالنار
رجعت لصاحبى لقيته ميت على نفسه من الضحك من منظر الراجل ده
بس فى نهاية الموضوع احب اقول
حسبى الله ونعم الوكيل فى كل واحد فتح محل او باع سلعة وحس ان العميل عبد عنده
واسف على الاطالة

فوزى السيد 12-01-05 07:52 PM

رد: السجلابى سعد زغلول

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة متدرب قنص (المشاركة 276126)
امبارح كنت رايح انا وواحد صاحبى مشوار فعدينا على شارع
سعد زغلول (بالاسكندريه) فقولنا نعدى على السجلابى نبص على الخناجر
وادوات الصيد ونشوف الاسعار اخبارها ايه ؟؟؟؟
وقفنا نتفرج خارج المحل شوفنا خنجرين مع شوية مسدسات
لفت نظرى واحد منهم وكان شكله تقريبا زى ده
فبعد ما اتفرجنا كان فى واحد من الى شغلين فى المحل واقف على الباب
كان بيكلم واحد من برة بهزار و كلام عادى :eek:
انا قولت امال بيخوفونا ليه من السجلابى مهى الناس حلوة اهى :)
قولت لصاحبى ثوانى اسئله على الخناجر وبالفعلا اتخذت خطوة نحيته
رحت قولت له لو سمحت ...................
ولقيت الراجل ده الابتسامة راحت من على وشه
وكشر ولوى بوزه وراح برأ لى
وقالى عايز ايه ؟؟؟ :mad:
استغربت اووووووووووووووووووووووى رحت قولت له انا عايز اسئل عن الخنجر الى ......
ولسة مكملتش راح قالى 600 جنيه وراح داخل جوة
والخنجر الى انا حاطت صورته احلى منه والله يعنى الى عارضه شكله مش اوى
استغربت اووووووووووى طيب ده كدة وانا لسة بسأل
امال لو قولت له عايز اشترى هيضربنى بالنار
رجعت لصاحبى لقيته ميت على نفسه من الضحك من منظر الراجل ده
بس فى نهاية الموضوع احب اقول
حسبى الله ونعم الوكيل فى كل واحد فتح محل او باع سلعة وحس ان العميل عبد عنده
واسف على الاطالة

عبد عندة لية ما يولع هو وسلعتة انا سمعت ناس كتير بتتكلم عن سوء المعاملة عند السجلابى دة الله يحرقة مطرح ماهو قاعد احنا مش مضطرين نتعامل مع الاشكال دى فى تجار كتير محترمين وبيعاملو العميل بادب واحترم لان لو ماكنش العميل دة مش هيبقا للتاجر قيمة وحقيقى احنا محتاجين نعمل دعوة على كل المنتديات بمقاطعة الاشكال دى من التجار وارجو اخذ هذا الموضوع بعين الاعتبار من جانب طاقم الادارة والاعضاء النشيطين فى منديات الصيد لان مش المفروض نخلى حد يكرهنا فى هوايتنا المفضلة عشان سوء معاملة او استغلال فى سعر السلع ولكم جذيل الشكر

hosam ibrahem 12-01-05 07:56 PM

حسبنا الله ونعم الوكيل تكفي ان شاء الله

أحمد عطاالله إبراهيم 12-01-05 07:59 PM

يا باشا انا روحت له قبل كده ونفس الواد ده كان بيكلمنى بطريقة وحشة جدا ويتكلم كلمة ويدور وشه الناحية التانية واناديه تانى وهكذا .. وكل ده كنت بسأله على المسدس المونديال بقوله سعره ايه عندك عشان كان واحد موصينى عليه وكان معايا احمد خلف وهوا اللى حاشنى عنه لانى كنت هعملهم مصيبة هناك والله من سوء المعاملة دى

مش هنقول غير حسبنا الله ونعم الوكيل ناس معندهاش دم بصراحة

ĴΘĶЄЯ 12-01-05 08:02 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فوزى السيد (المشاركة 276130)
عبد عندة لية ما يولع هو وسلعتة انا سمعت ناس كتير بتتكلم عن سوء المعاملة عند السجلابى دة الله يحرقة مطرح ماهو قاعد احنا مش مضطرين نتعامل مع الاشكال دى فى تجار كتير محترمين وبيعاملو العميل بادب واحترم لان لو ماكنش العميل دة مش هيبقا للتاجر قيمة وحقيقى احنا محتاجين نعمل دعوة على كل المنتديات بمقاطعة الاشكال دى من التجار وارجو اخذ هذا الموضوع بعين الاعتبار من جانب طاقم الادارة والاعضاء النشيطين فى منديات الصيد لان مش المفروض نخلى حد يكرهنا فى هوايتنا المفضلة عشان سوء معاملة او استغلال فى سعر السلع ولكم جذيل الشكر

انا بتمنى يكون فى تجار محترمين الواحد يقدر يتعامل معاهم
نورت التوبيك يا باشا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hosam ibrahem (المشاركة 276131)
حسبنا الله ونعم الوكيل تكفي ان شاء الله

عندك حق والله
نورت التوبيك يا باشا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد عطاالله إبراهيم (المشاركة 276134)
يا باشا انا روحت له قبل كده ونفس الواد ده كان بيكلمنى بطريقة وحشة جدا ويتكلم كلمة ويدور وشه الناحية التانية واناديه تانى وهكذا .. وكل ده كنت بسأله على المسدس المونديال بقوله سعره ايه عندك عشان كان واحد موصينى عليه وكان معايا احمد خلف وهوا اللى حاشنى عنه لانى كنت هعملهم مصيبة هناك والله من سوء المعاملة دى

مش هنقول غير حسبنا الله ونعم الوكيل ناس معندهاش دم بصراحة

لا ولا مصيبة ولا بتاع
بص يا باشا لو تلاقى برود من الى ادامك
يبقى يولع ببروده خلى الى يستحمله ويحبه يشترى منه
ربنا يبعدنا عن الناس دى
نورت التوبيك يا باشا

أحمد عطاالله إبراهيم 12-01-05 08:10 PM

ربنا يخليك يا باشا .. ده من ذوقك والله ..... ومعاك حق والله انا بالنسبالى السجلابى ده هيكون اخر تاجر سلاح اتعامل معاه ولو مفيش غيره مش هتعامل معاه برضه وباذن الله مش هدخل المحل بتاعهم ده تانى نهائى عشان دول ناس ادنى من اننا نتعامل معاهم ولا نتكلم عنهم حتى ..

smsm saber 12-01-05 08:14 PM

انا روحت بتع وسط البلاد فى القاهرة كان هيضربنى طلقتين وكل ده علشان سالت على الطلقة ال6ملى
.....بس لللحق شوفت ناس اعقد وبيعلبوا فى الرشاش بتع الجيش الامريكى بس كان حى انا متاكد

ĴΘĶЄЯ 12-01-05 08:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد عطاالله إبراهيم (المشاركة 276142)
ربنا يخليك يا باشا .. ده من ذوقك والله ..... ومعاك حق والله انا بالنسبالى السجلابى ده هيكون اخر تاجر سلاح اتعامل معاه ولو مفيش غيره مش هتعامل معاه برضه وباذن الله مش هدخل المحل بتاعهم ده تانى نهائى عشان دول ناس ادنى من اننا نتعامل معاهم ولا نتكلم عنهم حتى ..

ربنا يهديهم يارب
تحياتى لحضرتك يا باشا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smsm saber (المشاركة 276146)
انا روحت بتع وسط البلاد فى القاهرة كان هيضربنى طلقتين وكل ده علشان سالت على الطلقة ال6ملى
.....بس لللحق شوفت ناس اعقد وبيعلبوا فى الرشاش بتع الجيش الامريكى بس كان حى انا متاكد

والله مش بعيد
انا كنت بفكر ان ده مش ممكن يكون مصدر رزقهم الوحيد على التكبر ده كله
لان لو دى معاملتهم مع كل الناس فالناس دى خسراااااااااااااااااانة
ربنا يصلح الاحوال
نورت التوبيك يا باشا

Max.1 12-01-05 08:41 PM

يا باشا انا لو منك اعمل فيها الرجل الاخضر و اديلو بايدى ازرعه فى الارض (بهزر طبعا )

خليك انت احسن منه و عامله كويس و تقبل مرورى

ĴΘĶЄЯ 12-01-05 08:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة max.1 (المشاركة 276172)
يا باشا انا لو منك اعمل فيها الرجل الاخضر و اديلو بايدى ازرعه فى الارض (بهزر طبعا )

خليك انت احسن منه و عامله كويس و تقبل مرورى

هههههههههههه
هو فعلا من النوع الى شكله رايح فى غيبوبة
وعايز يد تفوقه منها
وانا بعد ما لقيته عايش الحلم سيبته مع نفسه
نورت التوبيك يا باشا

اسلام البحراوى 12-01-05 09:15 PM

الراجل ده اسعاره فلكيه سألته مره علي الكرال قال دي اسبانى تقفيل تركي وب2000 انا اتصدمت لائنى لسه كنت سال عليها فى المنشية وكانت1200

حسبنا الله ونعم الوكيل

the ghost 12-01-05 09:42 PM

بصوا يا جدعان انا هقول اللى حصل معايا انا اصلا مش من اسكندرية ولا روحت السجلابى ده اللى مرة واحدة بس كنت بصيف الصيف اللى فات وروحت سعد زغلول بالصدفة المهم انا كنت اعرف ان السجلابى ليه محل هنا قعدت اسال لحد ما وصلتله الاسعار غالية جدا فعلا بس المعاملة عادية حتى انا روحت لواحد قاعد على المكتب ورتله صور مطاوى على الموبايل عندى وسالته عليها قالى مش عندى معاملة عادية يعنى لا حلوة ولا وحشة ورحت عند فتح الله اللى فى سعد زغلول برده بس قالولى قافل عشان التجديدات

محمد حافظ بك 12-01-05 09:46 PM

رغم ان محصلش معايا اي حاجة من دي بس اللي هناك بحس ان عندهم استعداد للمعاملة دي .. لكن المهم تكون بتسأل عن الحاجة و انت واثق من نفسك .. و لو معجبكش اي تصرف خش المحل و اعمل مشكلة و سياح ...و يا سلام لو في زباين جوة كمان .. المهم متبقاش متغاظ و متسمحش لاي حد انه يزعلك

zezo bose 12-01-05 09:49 PM

بص ياباشا ولا يهمك ابدا التاجر بكرة يبوس ايدك تشترى من عنده عشان القوانين اللى نازلة دى وبعدين اوعى تعصب نفسك اصلهم شبعوا واحنا السبب لو نقاطع وناخد والله ليبيعو بصل فى الاخر انا كنت فى اسبانيا مرة فى فالنسيا تحديدا وكان فيه سوبر ماركت فى المنطقة عشان رفع سعر سلعة وكانت ربنا يعزكم جميعا اكل قطط الحى كله قاطعة وكانت النتيجة انه عمل عروض على البيع وكان بيدلل على بضاعته وكانت السكان بتمنع اى حد يقرب منه شوفت التحدى وعموما ولا تنرفز نفسك ابدا والله ما يستاهلو انت اللى هتديلو فلوس يعنى مفاتيح اللعبة فى ايدك وولا يهمك تحياتى

ĴΘĶЄЯ 12-01-05 09:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسلام البحراوى (المشاركة 276197)
الراجل ده اسعاره فلكيه سألته مره علي الكرال قال دي اسبانى تقفيل تركي وب2000 انا اتصدمت لائنى لسه كنت سال عليها فى المنشية وكانت1200

حسبنا الله ونعم الوكيل

فرق 800 جنيه واكيد الى بيبيعها ب 1200 كسبان فيها
فعلا حسبى الله ونعم الوكيل

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the ghost (المشاركة 276210)
بصوا يا جدعان انا هقول اللى حصل معايا انا اصلا مش من اسكندرية ولا روحت السجلابى ده اللى مرة واحدة بس كنت بصيف الصيف اللى فات وروحت سعد زغلول بالصدفة المهم انا كنت اعرف ان السجلابى ليه محل هنا قعدت اسال لحد ما وصلتله الاسعار غالية جدا فعلا بس المعاملة عادية حتى انا روحت لواحد قاعد على المكتب ورتله صور مطاوى على الموبايل عندى وسالته عليها قالى مش عندى معاملة عادية يعنى لا حلوة ولا وحشة ورحت عند فتح الله اللى فى سعد زغلول برده بس قالولى قافل عشان التجديدات

انا برضو من سنتين رحت سألت على مطواة
الى هيا ak-47 السوستة وراح قالى ب 500 جنيه
ولحد امبارح كنت فاكر ان المعاملة عادية جدا
لحد ما شوفت الناس هناك ربنا يهديهم

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد حافظ بك (المشاركة 276211)
رغم ان محصلش معايا اي حاجة من دي بس اللي هناك بحس ان عندهم استعداد للمعاملة دي .. لكن المهم تكون بتسأل عن الحاجة و انت واثق من نفسك .. و لو معجبكش اي تصرف خش المحل و اعمل مشكلة و سياح ...و يا سلام لو في زباين جوة كمان .. المهم متبقاش متغاظ و متسمحش لاي حد انه يزعلك

لا والله يا باشا انا مش بتغاظ من انسان بارد
بس برضو المعاملة بتعمل سمعة للمكان سواء بالحلو او الوحش

نورتو التوبيك يا جماعة

commando 12-01-05 10:00 PM

نزلت موضوع قبل كده عن سوء المعاملة فى السجلابى فرع الجيزة وعاديك على المحاميين اللى طلعو مرة واحدة فى المنتدى للدفاع عن السجلابى وحاسسونى انى ظالم يلا المنتدى ده غريب

ahmed6394 12-01-05 10:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة commando (المشاركة 276221)
نزلت موضوع قبل كده عن سوء المعاملة فى السجلابى فرع الجيزة وعاديك على المحاميين اللى طلعو مرة واحدة فى المنتدى للدفاع عن السجلابى وحاسسونى انى ظالم يلا المنتدى ده غريب

الفلول رجعت تانى

ĴΘĶЄЯ 12-01-05 10:44 PM

اقتباس:

تعرف يا باشا بعد ازنك طبعا
انا بالنسبة لى لو عرضت موضوع
ولقيت ان فى ناس بتقول عكس كلامى
انا باخد الكلام على انه مجرد وجهة نظر ولا يدايقنى
طلما ان الكلام مفيهوش اى اسلوب اسائة ليا
ده غير ان الى بيقول كلمة حلوة بترجع له
وفى النهاية كلنا هنا اسرة
نورت التوبيك يا باشا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed6394 (المشاركة 276236)
الفلول رجعت تانى

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

okapi knife 12-01-06 12:16 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد حافظ بك (المشاركة 276211)

يا باشا انا عمري ما اتعاملت مع محلات بس عن نفسي لو اتعاملت مع محل اول مبدأ انا مش بشحت من وشو انا بدفع money يبقى لازم المعاملة funny و لو انا بدفع money و المعاملة مش funny يبقى استخدم المبدأ التاني الي هو reload your gun before reload your mind بمعني ماتتفاهمش مع الي خلفوه يعني بأي حاجة جنب ايدك و في دماغه جبهالو نصين عشان متنساش انت مش داخل تشحت ........... ولا ايه

AHMED IS MAHMOUD 12-01-06 12:24 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة okapi knife (المشاركة 276280)
يا باشا انا عمري ما اتعاملت مع محلات بس عن نفسي لو اتعاملت مع محل اول مبدأ انا مش بشحت من وشو انا بدفع money يبقى لازم المعاملة funny و لو انا بدفع money و المعاملة مش funny يبقى استخدم المبدأ التاني الي هو reload your gun before reload your mind بمعني ماتتفاهمش مع الي خلفوه يعني بأي حاجة جنب ايدك و في دماغه جبهالو نصين عشان متنساش انت مش داخل تشحت ........... ولا ايه

ههههههههههه يا عم براحة شوية يعنى الراجل يتنك عليك شوية تجيب دماغة نصين هههههههههههه
انا كدة هقلق منك

amin hegazy 12-01-06 12:26 AM

اقتباس:

كل واحد بيحكي على تجربته مع المحل وانا اتعاملت مع الفرع ده والناس اللى هناك والله قمه في الاحترام وزوق جدا (فرع الجيزة)
وسبب المشكلة اللى خلتهم يتعاملوا معاك وحش انك كنت رايح تسال على طلق بلى في المحل
اكيد هيلوي وشه ويرد عليك ببواخه ويسيبك ويمشى انا اسف طبعا لاني بقول كده بي الحاجت دي مبتتبعش في المحلات
المنتدى مش غريب ولا حاجه الحمد لله ناس طبيعيه

okapi knife 12-01-06 12:31 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed is mahmoud (المشاركة 276285)
ههههههههههه يا عم براحة شوية يعنى الراجل يتنك عليك شوية تجيب دماغة نصين هههههههههههه
انا كدة هقلق منك

اه يا باشا اصل انت طالما بتدفع فلوس مش شرط في محل سلاح في اي حتة عموما اعمل الي انا عاوزه مش ادفع فلوس و كمان يتنك و يتنك على ايه ما احنا بنعرف نتنك برضو طلما هي ماشية تناكة امال هما فاتحين محلات سلاح ليه عشان يتنكو على خلق الله

okapi knife 12-01-06 02:51 AM

يلا ربنا يهديهم او يهدهم

fesal 12-01-06 11:05 AM

Re: السجلابى سعد زغلول

أنا بتعامل مع ميشيل عازر من زمان الناس الي جوه محترمه نوعا ما
الباقيين بيتنكوا بس أ،أ بخنقهم وبستفزهم بصراحه بسألهم أسئله كتير لغايت لما يتخنقوا وأقلهم وريني وأعد اتفرج علي الحاجه وكأني هشتري وبعدين اقول شكرا وابتسامه صفرا وأقلوا هات كرتك من فضلك يديهوني لو الراجل تنك أوي برميله الكرت برا في الشارع وطبعا بقطعه نصين عشان يمستفدش منه هههههههههههههههههههههه عشان اغيظه
المعامله لازم تكون بالمثل في أي حد مستغل بس طبعا لازم كله بالزوق بدون الفاظ خارجه ولا حاجه

مره واحد بيقلي أحنا مبنبعش التله امال فتحنها ليه وسبته ومشيت :)))))))))))

fesal 12-01-06 11:20 AM

Re: السجلابى سعد زغلول

بصراحه أغلب العاملين بيبقوا من طبقة بسيطة نوعا ما
يعني المحلات الكبيره الي في المولات بيدوا كورسات للعاملين في فن التعامل والأبتسامه والصبر
أنا بخش محلات الهدوم في اي مول زي سيتي ستار بقلع والبس وشيل وقيس ولو مش مقتنع 100% مبشتريش والعاملين قمه الأحترام والزوق والأدب والابتسامه الجميله أصحاب المحل متعلمين وفاهمين
بردوا المحلات بتاعت الموبيلات الي في السراج مول في منهم قمه الأددب مره اتفرجت علي موبيل وكنت هشتري وبعد مفاصلت وكنت هشتري لاحظت زي هزه في الشاشه مش باينه خالص فقلتله معلش انا أسف انا مش مرتحله الولد ألي ولا يهمك يا فندم لو تحب تتفرج علي حاجه تنيه والله لدرجه أني قلتله أنتا بياع تمام علي فكره فدحك معايا وقلي هتشغلني طيب معاك ههههههههه والله خرجت وأنا في نفسي قلت أنا لما هشتري هشتري من عندهم

ناس بتبص لادام مش مجرد واحد هيشتري ومش هييجي تاني
أعتقد أن كل اصحاب المحلات بتاعت السلاح الا فئه قليله أوي مش متعلمين اصلا وجيين من تحـــــت
يطلق عليهم شــــــــبع من بعد جـــــــــوع ودول اخطر فئه فعلا كانوا زمان لبسين هدوم مقطعه وفجئه لبسوا هدوم فتخيل هيعملوا أيه بقا

المشلكه أنهم فاكرين عشان لبسوا شويه هدوم غاليه نوعا ما ولا ركب عربيه مرسيدس موديل حديث يفتكر نفسه أنه بقا حاجه ميعرفوش أنهم بردوا ولا حاجه

ييجوا يشوفوا الملوك اولاد الملوك في الخليج الي أزبل عربيه عندهم هيه المرسيدس ومبيركبوهاش عشان تعبانه بالنسبه للمايبخ والرولزرويس والبوجاتي
قصورهم مليانه فلوس وجواري وحجات متخطرش علي بال حد وطبعا الغني هوا الله في الأخر كله في زوال
الفلوس بتجلهم من كل مكان بدون حساب

فلازم كل واحد يعرف مقامه وأنه هيتحشر في النهايه وهيتحول لتراب فكل الي حوليه دا أختبار مش أكتر يريت الي جابو رولزرويس كانوا أتدفنوا بيها فمبالك أنتا يا غلبان كل الي معاك ميجبش مصروف أي أمير اليومي

7imdan 12-01-06 04:56 PM

دول عالم كلاااااااب .. ملعون ابوهم وان شالله ماحد اشترى من وشهم حاجه .. تجار المنتدى هنا زى الفل :) .. ولازم الكل يعمل قطيعه عليهم عشان يتربو

ĴΘĶЄЯ 12-01-06 09:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة okapi knife (المشاركة 276280)

هههههههههههههههههههه
لا عندك حق بس انا عندى فكرة احسن
انت لو رايح تشترى بندقيه ومحتار تكتف امه فى اى حتة فى المحل
وجرب فيه البنادق واحد واحدة وعلى من مهلك وايه بقى مع مجموعة رش
والى تعجبك ادفع نص حقها وطير وقوله الباقى خصم منك لكرم اخلاقك
هههههههههههههههههههههه
نورت التوبيك يا باشا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed is mahmoud (المشاركة 276285)
انا كدة هقلق منك

ههههههههههههههههههه
انا عارف !!
نورت التوبيك يا باشا

ĴΘĶЄЯ 12-01-06 09:51 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amin hegazy (المشاركة 276287)
كل واحد بيحكي على تجربته مع المحل وانا اتعاملت مع الفرع ده والناس اللى هناك والله قمه في الاحترام وزوق جدا (فرع الجيزة)
وسبب المشكلة اللى خلتهم يتعاملوا معاك وحش انك كنت رايح تسال على طلق بلى في المحل
اكيد هيلوي وشه ويرد عليك ببواخه ويسيبك ويمشى انا اسف طبعا لاني بقول كده بي الحاجت دي مبتتبعش في المحلات
المنتدى مش غريب ولا حاجه الحمد لله ناس طبيعيه

لا والله يا باشا كنت رايح اسئل على خنجر
ولو هوة مش بيتباع مكنش عرضه برة المحل
تحياتى لحضرتك يا باشا
ونورت التوبيك

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة okapi knife (المشاركة 276291)
اه يا باشا اصل انت طالما بتدفع فلوس مش شرط في محل سلاح في اي حتة عموما اعمل الي انا عاوزه مش ادفع فلوس و كمان يتنك و يتنك على ايه ما احنا بنعرف نتنك برضو طلما هي ماشية تناكة امال هما فاتحين محلات سلاح ليه عشان يتنكو على خلق الله

والله يا باشا الحمد لله ان ربنا كارمه باخوة محترمين فى المنتدى
بيلاقى كل الى محتاجه عندهم وباسعار كويسة
وخلى للتجار محلاتهم يشبعو بيها

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة okapi knife (المشاركة 276386)
يلا ربنا يهديهم او يهدهم

امين يارب

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fesal (المشاركة 276501)
أنا بتعامل مع ميشيل عازر من زمان الناس الي جوه محترمه نوعا ما
الباقيين بيتنكوا بس أ،أ بخنقهم وبستفزهم بصراحه بسألهم أسئله كتير لغايت لما يتخنقوا وأقلهم وريني وأعد اتفرج علي الحاجه وكأني هشتري وبعدين اقول شكرا وابتسامه صفرا وأقلوا هات كرتك من فضلك يديهوني لو الراجل تنك أوي برميله الكرت برا في الشارع وطبعا بقطعه نصين عشان يمستفدش منه هههههههههههههههههههههه عشان اغيظه
المعامله لازم تكون بالمثل في أي حد مستغل بس طبعا لازم كله بالزوق بدون الفاظ خارجه ولا حاجه

مره واحد بيقلي أحنا مبنبعش التله امال فتحنها ليه وسبته ومشيت :)))))))))))

ههههههههههههههههه
لا تمااااااااام
بس بامانة انا مش بطيق اتعامل مع الناس دى
ولما بشوف حد منهم لو فى كلام هيتقال يبقى قليل اوى
وبحاول متكلمش اصلا ولو طول بمسك فيه
نورت التوبيك يا باشا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fesal (المشاركة 276511)
بصراحه أغلب العاملين بيبقوا من طبقة بسيطة نوعا ما
يعني المحلات الكبيره الي في المولات بيدوا كورسات للعاملين في فن التعامل والأبتسامه والصبر
أنا بخش محلات الهدوم في اي مول زي سيتي ستار بقلع والبس وشيل وقيس ولو مش مقتنع 100% مبشتريش والعاملين قمه الأحترام والزوق والأدب والابتسامه الجميله أصحاب المحل متعلمين وفاهمين
بردوا المحلات بتاعت الموبيلات الي في السراج مول في منهم قمه الأددب مره اتفرجت علي موبيل وكنت هشتري وبعد مفاصلت وكنت هشتري لاحظت زي هزه في الشاشه مش باينه خالص فقلتله معلش انا أسف انا مش مرتحله الولد ألي ولا يهمك يا فندم لو تحب تتفرج علي حاجه تنيه والله لدرجه أني قلتله أنتا بياع تمام علي فكره فدحك معايا وقلي هتشغلني طيب معاك ههههههههه والله خرجت وأنا في نفسي قلت أنا لما هشتري هشتري من عندهم

ناس بتبص لادام مش مجرد واحد هيشتري ومش هييجي تاني
أعتقد أن كل اصحاب المحلات بتاعت السلاح الا فئه قليله أوي مش متعلمين اصلا وجيين من تحـــــت
يطلق عليهم شــــــــبع من بعد جـــــــــوع ودول اخطر فئه فعلا كانوا زمان لبسين هدوم مقطعه وفجئه لبسوا هدوم فتخيل هيعملوا أيه بقا

المشلكه أنهم فاكرين عشان لبسوا شويه هدوم غاليه نوعا ما ولا ركب عربيه مرسيدس موديل حديث يفتكر نفسه أنه بقا حاجه ميعرفوش أنهم بردوا ولا حاجه

ييجوا يشوفوا الملوك اولاد الملوك في الخليج الي أزبل عربيه عندهم هيه المرسيدس ومبيركبوهاش عشان تعبانه بالنسبه للمايبخ والرولزرويس والبوجاتي
قصورهم مليانه فلوس وجواري وحجات متخطرش علي بال حد وطبعا الغني هوا الله في الأخر كله في زوال
الفلوس بتجلهم من كل مكان بدون حساب

فلازم كل واحد يعرف مقامه وأنه هيتحشر في النهايه وهيتحول لتراب فكل الي حوليه دا أختبار مش أكتر يريت الي جابو رولزرويس كانوا أتدفنوا بيها فمبالك أنتا يا غلبان كل الي معاك ميجبش مصروف أي أمير اليومي

كلام جميل فعلا
ربنا يزيدهم ويعطينا :)
نورت التوبيك يا باشا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 7imdan (المشاركة 276703)
دول عالم كلاااااااب .. ملعون ابوهم وان شالله ماحد اشترى من وشهم حاجه .. تجار المنتدى هنا زى الفل :) .. ولازم الكل يعمل قطيعه عليهم عشان يتربو

والله لسة كنت بقول كدة
احنا نربى الناس التييييييت دى
ونتعامل مع تجار المنتدى احسن
نوربت التوبيك يا باشا

التيسون 17-12-06 07:52 PM

حضرتك ممكن تروح الفرع الي في الساعة الراجل الي فيه شخص محترم و موادب جدا

التيسون 17-12-06 07:53 PM

مرا حصل معايه الموقف دا بس عند فتح الله بتاع السلاح

الساعة الآن 02:43 AM