الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=51)
-   -   جامو شادو 640 ............مين يعرف ف الصيانة (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=47766)

mostafasaid 14-12-25 07:43 AM

جامو شادو 640 ............مين يعرف ف الصيانة

عندي مشكلة في دقة الهدف ...بعد ما غيرت السوستة بالذات ...وللعلم السوسته كانت طويلة قصرتها شويه عشان مكنتش بتكسر ....وغيرت الرش الي جامو كمان عشان ابعد ان المشكلة عن الرش

adel152 14-12-25 12:40 PM

رد: جامو شادو 640 ............مين يعرف ف الصيانة

استاذ مصطفى انت تقريبا قولت على المشكلة منين بالضبط فى سؤالك. البندقية كانت دقيقة لغاية لما غيرت السوستة بتاعتها. يبقى المشكلة فى السوستة اللى حضرتك ركبيتها للبندقية. انت بتقول قصرت السوستة علشان البستم يوصل لمجموعة الزناد. ممكن تكتب تفاصيل اكثر . حضرتك اشتريت انه سوستة علشان تقصرها؟ اكيد الوستة اللى حضرتك ركبتها مش سوستة جامو لأن ال640 بتقبل اطول سوستة من سوست الجامو الاصلى وبيكون طولها 31سم. عموما علشان تتأكد أكيد السوستة القديمة لسه موجوده عندك. ركب السوستة القديمة مرة أخرى وشوف دقة البندقية؟ لو البندقية رجعت دقيقة بالسوستة القديمة يبقى اكيد فيه مشكلة مع السوستة الجديدة. جرب وانا متابع مع حضرتك.

ابومسلم2005 14-12-25 07:35 PM

ممكن تكون السوستة الجديدة قوية اقوى من القديمة وده اكيد فكده هيكون للبندية رد فعل اقوى من الاول وده انت مش متعود عليه لسه فعلى متتعود على رد الفعل ده والسوسته تكون هديت شوية هتلاقي موضوع الدقة ده اتظبط معاك والله اعلم

mostafasaid 14-12-31 07:57 AM

شكرا لاستاذ عادل وابو مسلم..................انا ركبت نفس مواصفات سوسته الجامو الاصليه واديني لسه هجرب

mostafasaid 15-01-05 10:29 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adel152 (المشاركة 571092)
استاذ مصطفى انت تقريبا قولت على المشكلة منين بالضبط فى سؤالك. البندقية كانت دقيقة لغاية لما غيرت السوستة بتاعتها. يبقى المشكلة فى السوستة اللى حضرتك ركبيتها للبندقية. انت بتقول قصرت السوستة علشان البستم يوصل لمجموعة الزناد. ممكن تكتب تفاصيل اكثر . حضرتك اشتريت انه سوستة علشان تقصرها؟ اكيد الوستة اللى حضرتك ركبتها مش سوستة جامو لأن ال640 بتقبل اطول سوستة من سوست الجامو الاصلى وبيكون طولها 31سم. عموما علشان تتأكد أكيد السوستة القديمة لسه موجوده عندك. ركب السوستة القديمة مرة أخرى وشوف دقة البندقية؟ لو البندقية رجعت دقيقة بالسوستة القديمة يبقى اكيد فيه مشكلة مع السوستة الجديدة. جرب وانا متابع مع حضرتك.

استاذنا ...انا عملت زي ماانتا قلت جبت السوستة بتاع الجامو نفس المواصفات وركبت الدليل القديم .....بس المشكلةالاولي...................في ان دقة الهدف مش مضبوطة مرة فوق ومرة تحت علي هدف وثانيا ......................وانا بعمر في الكسر حاسس انها خفيفة جدا عن الاول لدرجة اني حاسس ان الرشة مش هتكمل 10 متر ............مع اني حاطط شحم انجليزي خاص للبنادق
ممكن تكون جلبة البستم بس ..........
ولا انا عندي في مكان خروج الهواء جزء زي الاويل سيل ده مهري شوية بس تقريبا كله حته واحده
ياريت الافادة

بكر سعودى 15-02-27 10:19 AM

موفق ان شاء الله

الساعة الآن 09:02 PM