الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الورشة (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=63)
-   -   حل مشكلة الكسر بجسم البارون او اى كسر باى جسم مسدس (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=46995)

elmasrey123 14-08-15 04:26 PM

حل مشكلة الكسر بجسم البارون او اى كسر باى جسم مسدس

السلام عليكم
الموضوع من غير صور ومن غير فيديو هو معلومة بس استشفيتها من ورشة لحام هنا فى سينا
طبعا كل واحد اشترى بارون اتش كيه او البى اى كيه لبسه كالعادة ولقاه طق من عند الجزء الى تحت الساكوش من عند الصقاطات الحل ايه بقه
اى ورشة لحام تقدر تلحمه اكسى استيلين بدرجة اقل علشان محدش يقولى انه هيسيح المعدن شكل لحام النحاس كده نفس الفكره وبعد البحث على النت عن الموضوع ده لقيت فعلا فى ورش بتلحم الالمونيا ودى انتمونبا اقو من الالمونيا فكل الى حصرتك هتعمله انك هتفك المسدس وتاخد الجزء المكسور بس وطبعا مش هيبقه باين هو ابه اصلا وتروح لاى حد بيلحم نحاس وهو هيلحمهملك او اى حد متخصص لافى لحام الالمونيا وانا لقيت اللينك ده لورشة فى الجيزة متخصص فى لحام الجنط بتاع العربيه واى حاجة من نفس الخامة وتقريبا هو ده الى احنا عايزينه وده رابط الورشة وومكن انتم تدورو بقه وطبعا ده ينفع فى لحام اى مسدس وهتبقه العمليه كلها متتعداش ال50 جنيه

https://www.facebook.com/pages/%D8%A...47434845345346

وطبعا بعد ماتعمل كده تقوم جاى حضرتك وعامل التعديل بتاع بيت النار الى موجود فى الموضوع ده علشان تضرب اللطلق الدهبى واياك تستخدم الطلق الفضى الزبالة ده تانى
http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=43859

مصطفى ابواسماعيل 14-08-15 07:03 PM

رد: حل مشكلة الكسر بجسم البارون او اى كسر باى جسم مسدس

تسلم ايدك يا برنس

abo amar 14-08-16 12:27 AM

فل حلو الكلام يا حماده بس انا معتقدش ان لحام الجنوط يستحمله المسدسات الصوت والله اعلم برده عاوزين حد متخصص يفيدنا

pilyardo 14-08-16 03:49 PM

يا شباب تحياتى لكم بالنسبة للحام ( مادة الانتيمونيا ) فى واحد عند محكمة عابدين مرة لحمت عنده فارغة الفتيس للعربية

elmasrey123 14-08-16 06:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abo amar (المشاركة 565783)
فل حلو الكلام يا حماده بس انا معتقدش ان لحام الجنوط يستحمله المسدسات الصوت والله اعلم برده عاوزين حد متخصص يفيدنا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pilyardo (المشاركة 565804)
يا شباب تحياتى لكم بالنسبة للحام ( مادة الانتيمونيا ) فى واحد عند محكمة عابدين مرة لحمت عنده فارغة الفتيس للعربية

الراجل رد عليك اهو ياصاحبى وعلى ما اظن ان معدن الجنوط اصلا اقل من الانتيمونيا بتاع المسدس واهو احنا بنفكر سوى ياصاحبى علشان الناس عادت بتشترى وتلبس وترمى فالحام الجزء ده سهل لو يتلحم مش هياثر فى حاجة لمده طويله

pilyardo 14-08-23 01:23 PM

يامصرى ياكبير وحشتنا و المنتدى كله وحشنى اخباركم ايه تحياتى لكم جميعا - فين المواضيع بتاعة زمان كلنا كنا فى مباراة للاجابات و النقاش

elmasrey123 14-08-23 01:28 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pilyardo (المشاركة 566234)
يامصرى ياكبير وحشتنا و المنتدى كله وحشنى اخباركم ايه تحياتى لكم جميعا - فين المواضيع بتاعة زمان كلنا كنا فى مباراة للاجابات و النقاش

معدش فى مباريات بقه خلاص العضمة كبرت والواحد غير نشاطه من المسدسات للبنادق وعلشان كده مبحبش افتى فى الشغل الجديد الى موجود دلوقتى لن يمكن مسكت منه حته او 2 بالكتير وده مش كافى علشان افتى فيه
حبيبى ياعمنا انته الى واحشنى والله واتمنى من الله اشوفك قريب

pilyardo 14-08-23 01:34 PM

يامصرى عايز كوبرى او اجزاء برونى 85 9 مللى - هل تعرف حد يكون عنده؟ ياريت تنزل اكتوبر تنور ربنا رزقنى بمولود جديد ولد اسمه ايبك عقبال ماتشوف ولاد ولادك

elmasrey123 14-08-23 01:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pilyardo (المشاركة 566238)
يامصرى عايز كوبرى او اجزاء برونى 85 9 مللى - هل تعرف حد يكون عنده؟ ياريت تنزل اكتوبر تنور ربنا رزقنى بمولود جديد ولد اسمه ايبك عقبال ماتشوف ولاد ولادك

ربنا يباركلك فيه
صعب انك تلاقى طلبك وعامة لو وقع قدامى حاجة هلاغيك

pilyardo 14-08-23 01:45 PM

شكرا يامصرى طول عمرك صاحب واجب تحياتى ليك ومنتظرينك تنور اكتوبر - اى سنة - هاااااا هااااااا

scorpio king 15-03-19 02:19 PM

لو سمحت انا فكيت الجزء بس مش متاكد اذا كنت هعرف اركبه او لا فياريت فيديو او صرح عشان اعرف اركب السوست والحاجات تانى ولو حد بيبيع الجزء ده بتاع الشاكوش ممكن يكون فى حدود كام؟؟

هشام سمير 15-03-19 04:13 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpio king (المشاركة 573641)
لو سمحت انا فكيت الجزء بس مش متاكد اذا كنت هعرف اركبه او لا فياريت فيديو او صرح عشان اعرف اركب السوست والحاجات تانى ولو حد بيبيع الجزء ده بتاع الشاكوش ممكن يكون فى حدود كام؟؟

دور على الموضوع فى قسم رابطة اصجاب الاسلحه او اعمل موضوع منفرد علشان الناس تشوفه وتقدر تساعدك

ابو يوسف المصري 2 15-03-19 04:34 PM

جميل بس المسدس هيستحمل اللحام ويشتغل زي الاول اشك

ارجو الافاده من الخبراء

فكرى الفساخ 15-03-20 10:18 PM

يوجد محل لحام باسم الحاج حافظ متخصص فى لحام الألمونيوم بشارع نصوح بجوار سينما الزيتون
محطة مترو حدائق الزيتون . بعد محطة سراى القبة .

scorpio king 15-03-27 09:33 PM

انا عملت موضوع وياريت لو حد بيبيع المسدس قطع غيار اشترى الجزء منه

الساعة الآن 03:27 AM