الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   محدثات الصوت (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=81)
-   -   فوارغ طلقات (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=12265)

الشبح المصرى 11-07-14 12:23 AM

فوارغ طلقات

حد يا جماعة عنده فارغ طلقات تركى مش عاوزها ؟

بدر 11-07-14 12:25 AM

رد: فوارغ طلقات

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الشبح المصرى (المشاركة 148964)

انا مابرميش الفوارغ بس مش هدهالك غير لما تقوللى هتعمل بيها اية ههههههههههههههه
تحياتى

tamer_tatow 11-07-14 02:01 AM

انا عندي فوارغ كتير بتاعة طلقات الماني وتشيكي بس برضه زي المهندس بدر اعرف هتعمل بيها ايه ههههههههههه

TITODJ 11-07-14 02:30 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الشبح المصرى (المشاركة 148964)

شكرا اوى ليك على احترام المواعيد علشان لما نتفق على مسدس وتجبنى من طنطا للقاهرة مع انك متصل بية وانا فى القطر وعارف انى جاى فى السكة متحترمشى ميعادك انا بعتبرها خيانة جامدة اوى وعند احترام للمواعيد
وانا عندى 1500 طلقة فارغة بس مش ادهملك حتى ولو بمليون جنية

الأفوكاتو 11-07-14 02:59 AM

انا عارف هو عايزهم ليه .. واضح من القرائن .. انه بيفكر في إعادة تعبئة الطلقات الفارغة عن طريق بارود صواريخ رمضان .. لأنه كان بيسأل علي هذا البارود في هذا الموضوع

http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=12218

هو هناك بيسأل علي بارود صواريخ رمضان .. وهنا بيسأل علي طلقات فارغة .. يبقي اكيد عاوز يعيد تعبئة الطلقات الفارغة .. لأ دماغي شغالة ومتابع كويس

بس علي فكرة .. انا والاستاذ احمد عبد القادر فكرنا فيها قبلك .. واتضح ان السر في الكبسولة

الشبح المصرى 11-07-14 03:04 AM

ههههههههههههههه الافوكاتو كاشفنى بس ياترى عرفت تجيب البريمر والبارود اشتغل معاك بتاع الصواريخ ولا لاء

loay the hunter 11-07-14 03:06 AM

ana 3andy almany

fidodido 11-07-14 03:07 AM

صعب جدا انك تعيد تعبئه الطلق تانى طب ماشى نفرض جدلا ان ممكن تعملها طب و الجزء الحساس الى بتضرب فيه ابره الضرب هترجعها ازاااااااااى؟

الشبح المصرى 11-07-14 03:11 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamer_tatow (المشاركة 149053)
انا عندي فوارغ كتير بتاعة طلقات الماني وتشيكي بس برضه زي المهندس بدر اعرف هتعمل بيها ايه ههههههههههه

على فكرة انا استنيتك كتير اوى وانت قولتلى نص ساعة والنص ساعة دى رمت معاك اربع ساعات اكيد مش هفضل مربوط طول اليوم وعلى فكرة فى موضوع للاخ مازنجر كان كاتب عليك ان مواعيدك مش كويسة مش انا على فكرة انا بحترم مواعيدى وكلمتى اوى

الأفوكاتو 11-07-14 03:13 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fidodido (المشاركة 149108)
صعب جدا انك تعيد تعبئه الطلق تانى طب ماشى نفرض جدلا ان ممكن تعملها طب و الجزء الحساس الى بتضرب فيه ابره الضرب هترجعها ازاااااااااى؟

ما هو الجزء ده اسمه الكبسولة .. ده اللي قصدي عليه

الشبح المصرى 11-07-14 03:14 AM

يا جماعة انا اكتشفت سر الكبسولة وولاقيت حد هيجيبلى البريمر بس المهم الفوارغ وعلى فكرة اللى هيجيب الفوراغ هيدله الطلقة بنص تمنها ههههههههههههههههه ايه رايكو فى العرض ده وان شاء الله هنزل فيديو ازاى بتعمل الطلقة تانى علشان نضرب التجار فى مقتل وانا شغلتى اقضى على التجار والجشع بس ياريت تساعدونى وبعد ده محدش يشترى طلقات يجيبلى الفارغ واملاه بربع التمن علشان التجار يغورو فى داهية ويريحونا

الشبح المصرى 11-07-14 03:15 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة titodj (المشاركة 149080)
شكرا اوى ليك على احترام المواعيد علشان لما نتفق على مسدس وتجبنى من طنطا واسكندرية مع انك متصل بية وانا فى القطر وعارف انى جاى فى السكة متحترمشى ميعادك انا بعتبرها خيانة جامدة اوى وعند احترام للمواعيد
وانا عندى 1500 طلقة فارغة بس مش ادهملك حتى ولو بمليون جنية

ياريت تقرا موضوع مازنجر علشان تعرف مواعيد مين اللى بايظة

TITODJ 11-07-14 03:15 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الشبح المصرى (المشاركة 149111)
على فكرة انا استنيتك كتير اوى وانت قولتلى نص ساعة والنص ساعة دى رمت معاك اربع ساعات اكيد مش هفضل مربوط طول اليوم وعلى فكرة فى موضوع للاخ مازنجر كان كاتب عليك ان مواعيدك مش كويسة مش انا على فكرة انا بحترم مواعيدى وكلمتى اوى

شوفت بقى كما تددين تددان ههههههههههههه اللى عملتوة فية وخلتنى اجيلك من طنطا الى اسكندرية على الفاضى وغرمتنى مواصلات واتصلات اتعمل فيك بس انا مش مسمحك فى الفلوس اللى صرفتها على الفاضى وكما تددين تددان

الأفوكاتو 11-07-14 03:16 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الشبح المصرى (المشاركة 149103)
ههههههههههههههه الافوكاتو كاشفنى بس ياترى عرفت تجيب البريمر والبارود اشتغل معاك بتاع الصواريخ ولا لاء

يا شبح انا مجرد فكرت .. لكن ماحاولتش انفذ .. وعلي فكرة .. بارود الصواريخ هيشتغل معاك كويس

ويا سلام بقي لو تسيبك من اعادة تعبئة الفارغ وتشتغل علي تزويد الطلقات السليمة .. يعني يبقي البارود دبل مضاعف .. وحتة بلية صغيرة فوق ماقولكش بقي هتبقي عيار جديد

TITODJ 11-07-14 03:20 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الشبح المصرى (المشاركة 149114)
ياريت تقرا موضوع مازنجر علشان تعرف مواعيد مين اللى بايظة

يا راجل بطل كدب واكيد ربنا شاهد على كدبك دة وكمان شاهد على كلامى دة كان ميعادنا بليل وانا جيتلك بدرى خالص وكانت الساعة 2 الظهر وكان بينا اتصالات على طول بامارة لما اتصلت بية وانا كنت فى طريقى وقلتلى انت فين قولتلك فى السكة وجايلك وقلتلى ماشى وبعتلى رسالة قولتلى فيها معلشى مش حصل ظروف وناجل الميعاد دة كلام يا راجل اتقى اللة شوية فى مواعيدك وفى كلامك وانا مستعد اثبت كلامى لااعضى وكلامك اللى كلمتهولى فى التليفون مسجلهولك وكمان مسجلك الرسالة ومستعد احطها دة احن حتى داخلين على شهر مفترج اتقى اللة شوية

عبدالله99 11-07-14 03:47 AM

موضوع تعبات الطلقات ده... الكلام ده بجد ولا صحيح ههههههههههههه والله العظيم انتم هتجننونى ايه ياعمى بدر ايه يا افوكاتو انا هصدق وكده سعر الطلق هيغلا مش هيرخص ليه علشان هيبقا زى زجاجة الحاجة السقعة تخلص وترجع تتعبا يعنى هنروح نشترى علبة الطلق التاجر يقول سيب تامين ترجع الفارغ تاخد التامين ههههههههههههههه وكل سنة وانتم طيبين

ramyhekal 11-07-14 05:26 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة titodj (المشاركة 149116)
شوفت بقى كما تددين تددان ههههههههههههه اللى عملتوة فية وخلتنى اجيلك من طنطا الى اسكندرية على الفاضى وغرمتنى مواصلات واتصلات اتعمل فيك بس انا مش مسمحك فى الفلوس اللى صرفتها على الفاضى وكما تددين تددان

قدر الله وما شاء فعل والحمد لله انك رجعت بالسلامه
انا مقدر شعورك لان حصل معايا نفس الموقف بالظبط
بس انت عرفت الشخص اللى عمل معاك كده
انا بقى كان كله بالتليفون
عادى قول حسبى الله ونعم الوكيل
وماتخافش ربنا هايقصتلك منه لو فعلا ظلمك وعطلك وغرمك

سامح عاشور 11-07-14 06:13 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الأفوكاتو (المشاركة 149098)
انا عارف هو عايزهم ليه .. واضح من القرائن .. انه بيفكر في إعادة تعبئة الطلقات الفارغة عن طريق بارود صواريخ رمضان .. لأنه كان بيسأل علي هذا البارود في هذا الموضوع

http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=12218

هو هناك بيسأل علي بارود صواريخ رمضان .. وهنا بيسأل علي طلقات فارغة .. يبقي اكيد عاوز يعيد تعبئة الطلقات الفارغة .. لأ دماغي شغالة ومتابع كويس

بس علي فكرة .. انا والاستاذ احمد عبد القادر فكرنا فيها قبلك .. واتضح ان السر في الكبسولة

ههههههه حلوة حبتين التحري دول!

الكبسولة أمرها سهل نظرياً ,قرص مدور وتصنع المادة الحساسة للطرق وتحطها.
بس عملياً ممكن تجيبلك وجع دماغ وسين وجيم وصاد.

tarekvb 11-07-14 08:27 AM

اعتقد فيه خطورة فى التنفيذ

sakr2010 11-07-14 08:46 AM

[QUOTE=tarekvb;149192]اعتقد فيه خطورة فى التنفيذ[/QUOT

كلام مظبوط

سامح عاشور 11-07-14 08:48 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarekvb (المشاركة 149192)
اعتقد فيه خطورة فى التنفيذ

طبعاً في خطورة في الصناعة
وخطورة جامدة عند ضرب الطلقة

الشبح المصرى 11-07-14 12:07 PM

ياجماعة علشان ابقى صريح مع الاخ تيتو انا فعلا احيته معاد وانا فى انتظاره اتاخر عن معادة كتير اوى ولما زهقت فتحت المنتدى لاقيت موضوع الاخ مازنجر بتاع القايمة السودا والاستاذ مازنجر راجل محترم وانا اثق فيه ولما حذر من التعامل مع تيتو بصراحة خفت ولاغيت المعاد وخصوصا انه كان جايلى البيت وياريت الاخ تيتو يراجع موضوع مازنجر وتقبل اعتذارى وتقدر تسال عليا الاستاذ مازنجر هيقولك انا راجل كويس ولا كداب زى ما بتقول

الشبح المصرى 11-07-14 12:11 PM

بالنسبة لموضوع اعاحة التعبئة مافهوش خطورة بس المهم النسب اللى هتتحط وياريت تساعدونى يا جماعة علشان نقضى على الاستغلال وانا لاقيت حل لجزء الحساس وياريت بلاش المبالغة فى الخوف او التخويف الموضوع قديم واى صياد قديم عارف الموضوع وياريت بلاش نغمة خطر وممكن يحصل ويحصل والتخويف الغير مبرر اكيد الى بيعمل حاجة بيبقى عامل احتطياته

sherothebest 11-07-14 01:34 PM

طيب يا باشا بعد اذنك هتجدد الكبسولة ازاى وهى الجزء المسئول عن عمل الشرارة لحظة طرق الابرة لكعب الطلقة انا فكرت فى حرب ايطاليا بتاع زمان لو تفتكروه بس معرفش ينفع ولا لأ وتانى حاجة يتجاب منين دلوقتى وفكرت برضه فى الطلقات الحمراء البلاستيك بتاعة مسدسات الاطفال بس اعتقد انها ضعيفة

smsmn8888 11-07-14 01:51 PM

هي تنفع اة بس المشكلة كلها في الكبسولة وعلشان كدا هو عايز التركي لان الكبسولة بتاعت التركي ببتفك تتركب علي ما اعتقد علشان كدا ممكن يركبها تاني ويضع البارود بس وممكن لو البارود بتاع الصواريخ تا شديد يعمل احلا شغل في القصة دي بالتوفيق وانا عندي كام وحدة تركي لو ترزمك بس نعملها مع بعض ؟؟؟؟

محمد ياقوت 11-07-14 02:13 PM

متابع بصمت

الشبح المصرى 11-07-14 03:12 PM

يا جماعة انا فعلا جربت الموضوع ونفع فى الكبسولة مش دى مشكلتى الكبسولة سهلة لاقيتلها الحل وجربتها وضربت بيها على المسدس انا مشكلتى دلوقتى فى بارود الصاروخ هل هو نفس نوع باورد الطلقة العادية وهل الصواريخ البارود فيها انواع وهل هو سريع الاشتعال زى بارود الطلقة ولا هيكدب ياريت المساعدة معايا فى الموضوع ده اللى عنده صاروخ مستغنى عنه يجيلى ونشتغل عليها سوا لحد ما نعمل طكلقة تشتغل مية مية ولا جشع التجار وبعد كده كله يعيد تعبئة الطلقات بنفسه ونقول للتجار متورناش وشكو تانى اللى عاوز يساعد معايا ويضيف ويحط افكار انا مستعد وموضوع الكبسولة اللى تحت بفضل الله لاقيتله حل

محمد ياقوت 11-07-14 05:53 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الشبح المصرى
ههههههههههه مش عارف انت بتضك ليه وعموما اضحك براحتك احسن ما تعيط الضحك مطلوب بردو ههههههههههه

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه الحمد لله الحكمه مطلوبه فى بعض الاحيان وبخاصه مع الناس اللى مبتدئه ومبتفهمش فى اى نوع او اى سلاح

hema777h 11-07-14 06:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الشبح المصرى (المشاركة 149420)
يا جماعة انا فعلا جربت الموضوع ونفع فى الكبسولة مش دى مشكلتى الكبسولة سهلة لاقيتلها الحل وجربتها وضربت بيها على المسدس انا مشكلتى دلوقتى فى بارود الصاروخ هل هو نفس نوع باورد الطلقة العادية وهل الصواريخ البارود فيها انواع وهل هو سريع الاشتعال زى بارود الطلقة ولا هيكدب ياريت المساعدة معايا فى الموضوع ده اللى عنده صاروخ مستغنى عنه يجيلى ونشتغل عليها سوا لحد ما نعمل طكلقة تشتغل مية مية ولا جشع التجار وبعد كده كله يعيد تعبئة الطلقات بنفسه ونقول للتجار متورناش وشكو تانى اللى عاوز يساعد معايا ويضيف ويحط افكار انا مستعد وموضوع الكبسولة اللى تحت بفضل الله لاقيتله حل

ياااا سيدي انا متبرع ب10صواريخ مش واحد بس

ahmadkader 11-07-14 06:44 PM

ربنا معاك و الله أنا فكرت فى الموضوع ده بس غالبا الصاعق اللى فى كعب الطلقة بيبوظ لما بتضرب الطلقة أول مرة و مش هيشتغل تانى

Ahmed El Sarky 11-07-14 06:46 PM

انا كنت عند ايهاب امبارح وكان معانا احمد ربيع وفعلا شفنا الطلقات المضروبه يعاد تصنيعا لكي تستعمل ثانيا ..............والله عبقري يا هووووووبا فعلا الشبح المصرى :]:]:]:]

الأفوكاتو 11-07-14 06:54 PM

يا رجالة .. مصنع الصواريخ بتاعي تحت أمركم ههههههههههههههه

Ahmed El Sarky 11-07-14 06:58 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الأفوكاتو (المشاركة 149589)
يا رجالة .. مصنع الصواريخ بتاعي تحت أمركم ههههههههههههههه

يا باشا انت قريب مننا احنا في المنيل يا ريت تشرفنا

الأفوكاتو 11-07-14 07:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el sarky (المشاركة 149591)
يا باشا انت قريب مننا احنا في المنيل يا ريت تشرفنا

ياريت والله .. انا يشرفني .. وعندي صواريخ

Ahmed El Sarky 11-07-14 07:04 PM

طيب تعالي ننسق وانا تليفوني 0117711731 وايهاب جنبي بشا رعين

hema777h 11-07-14 07:05 PM

كلكلو هتفيشو الهوامش من محد يعزمنا ولا اية

Ahmed El Sarky 11-07-14 07:07 PM

يا باشا الدعوة عامة

الأفوكاتو 11-07-14 07:08 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el sarky (المشاركة 149601)
يا باشا الدعوة عامة

طيب شوف .. لو علي الصواريخ هبعتلك ابراهيم بيهم .. ايه رأيك انت يا هيما ؟

علشان انا مشغول بجد فعلا .. واعتقد ماليش دور غير الصواريخ

TITODJ 11-07-14 07:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el sarky (المشاركة 149586)
انا كنت عند ايهاب امبارح وكان معانا احمد ربيع وفعلا شفنا الطلقات المضروبه يعاد تصنيعا لكي تستعمل ثانيا ..............والله عبقري يا هووووووبا فعلا الشبح المصرى :]:]:]:]

استحالة يعاد تصنيع الفارغ حتى لو دخل البارود وقفل البليستكة ودة مستحيل طبعا واكبر حاجة مستحيلة المنطقة اللى الابرة بتعلم عليها ايظبطها ازاى؟؟؟وانتم يا جماعة بتقولو اعاد تصنيع على اساس اية هل انتم جربتوها على المسدس انا مستعد لو عمل كدة ادام عنية وحطيت الطلقة فى المسدس وضربت اديلو المسدس بتاعى هدية لية مش عايزو وانا واثق من كلامى دة دة لووووووووووووووووو يعنى

ahmadkader 11-07-14 07:11 PM

أيوااااااا ، كلفتونى بقى فى النص يا عم محمد ،، الخمس علب بتوعى فين ؟ ممكن تبعتهوملى مع إبراهيم زى ما إتفقنا ؟؟

Ahmed El Sarky 11-07-14 07:14 PM

بص يا اخ تيتو بالنسبه ل ( واكبر حاجة مستحيلة المنطقة اللى الابرة بتعلم عليها ايظبطها ازاى؟؟؟) ايهاب عرف يوفر البرايمر وبكه اصبحت الطلقة جديدة .
ثانيا لو انت قد كلامك ((( انا مستعد لو عمل كدة ادام عنية وحطيت الطلقة فى المسدس وضربت اديلو المسدس بتاعى هدية لية مش عايزو وانا واثق من كلامى دة دة لووووووووووووووووو يعنى))) تعالي وودع مسدسك قبلها

ahmadkader 11-07-14 07:17 PM

[quote=ahmed el sarky;149607ايهاب عرف يوفر البرايمر وبكده اصبحت الطلقة جديدة .[/quote]

ده كلام عالى قوى ، تسلم الدماغ و تسلم الأيادى

الأفوكاتو 11-07-14 07:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader (المشاركة 149604)
أيوااااااا ، كلفتونى بقى فى النص يا عم محمد ،، الخمس علب بتوعى فين ؟ ممكن تبعتهوملى مع إبراهيم زى ما إتفقنا ؟؟

يا باشا انا مرضتش اقولك روح علشان عارف بعد المسافة من المنيل لغاية جسر السويس

وابراهيم احتمال يجيلي انهاردة وهابعتهملك .. مقدرش انساك يا مستر احمد

TITODJ 11-07-14 07:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الشبح المصرى (المشاركة 149299)
ياجماعة علشان ابقى صريح مع الاخ تيتو انا فعلا احيته معاد وانا فى انتظاره اتاخر عن معادة كتير اوى ولما زهقت فتحت المنتدى لاقيت موضوع الاخ مازنجر بتاع القايمة السودا والاستاذ مازنجر راجل محترم وانا اثق فيه ولما حذر من التعامل مع تيتو بصراحة خفت ولاغيت المعاد وخصوصا انه كان جايلى البيت وياريت الاخ تيتو يراجع موضوع مازنجر وتقبل اعتذارى وتقدر تسال عليا الاستاذ مازنجر هيقولك انا راجل كويس ولا كداب زى ما بتقول

ههههههههههههه بس يا اخى مع احترامى لاخ مازنجر انا معرفشى هوة مين اساسا وانا عمرى ما اديت ميعاد لحد وخلفت بية وهوة لو واثق يثبتلى زى ما انا اثبت ليك كلامى الصحيح وانا ساسا الاخ مازنجر دة معرفهوش نهائى ولا اتعملت معاة عن قريب ولا بعيد وهوة مش من حقو يقول انو حطنى فى القايمة السودا اللى بتقول عليها دى الا لما يثبت وانا واثق نا بقولك اية وانت بتقول خفت ههههههههههههه از كان انا جايلك بيتك مش انت اللى جايلى اتخاف ازاى بقى شوفت بقى ان كلامك مش متناسق مع بعضو وكمان مش عارف تبرر موقفك ولو سمحت متقولشى عليا وحش الا لما تععاملنى واز جاكم فاسق بنبا فتبينوا ان تثيبوا قوما بجالة وانا مش قصدى الفاسق دة بحد علشام محدش يقولى انت غلط فية وبتاع وكمان انا مش محتاج مسدسك فى حاجة لان فى وقتها انا الحمد للة ربنا وعدنى بالاستاز هشام سعيد من طاقم الادارة ودلنى على الاسد الجكال ديول احسن المسدسات التركية والكل عارف بكدة وانتى الموضوع بالنسبالى مش عايز اتكلم فية تانى واللى عايز يثبت يثبت زى ما انا ثبتلك كلامى وبعد الازن مش عايزين كلام ملهوش اى صحة وخلاص واتمنى انى مكنشى طولت وشكرا

Ahmed El Sarky 11-07-14 07:18 PM

تسلم يا باشا على فكره ايهاب دماغة عبقرية

sherothebest 11-07-14 08:01 PM

برضه محدش قال لنا الكبسولة تتجدد تانى ازاى يعنى هنضع ايه مكان اللى انضربت ، بالنسبة للصواريخ انا عندى علبتين الصواريخ الصفراء الصينى " القرصان " مش عارف تنفع ولا لأ

gamopt80 11-07-14 08:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة titodj (المشاركة 149612)
ههههههههههههه بس يا اخى مع احترامى لاخ مازنجر انا معرفشى هوة مين اساسا وانا عمرى ما اديت ميعاد لحد وخلفت بية وهوة لو واثق يثبتلى زى ما انا اثبت ليك كلامى الصحيح وانا ساسا الاخ مازنجر دة معرفهوش نهائى ولا اتعملت معاة عن قريب ولا بعيد وهوة مش من حقو يقول انو حطنى فى القايمة السودا اللى بتقول عليها دى الا لما يثبت وانا واثق نا بقولك اية وانت بتقول خفت ههههههههههههه از كان انا جايلك بيتك مش انت اللى جايلى اتخاف ازاى بقى شوفت بقى ان كلامك مش متناسق مع بعضو وكمان مش عارف تبرر موقفك ولو سمحت متقولشى عليا وحش الا لما تععاملنى واز جاكم فاسق بنبا فتبينوا ان تثيبوا قوما بجالة وانا مش قصدى الفاسق دة بحد علشام محدش يقولى انت غلط فية وبتاع وكمان انا مش محتاج مسدسك فى حاجة لان فى وقتها انا الحمد للة ربنا وعدنى بالاستاز هشام سعيد من طاقم الادارة ودلنى على الاسد الجكال ديول احسن المسدسات التركية والكل عارف بكدة وانتى الموضوع بالنسبالى مش عايز اتكلم فية تانى واللى عايز يثبت يثبت زى ما انا ثبتلك كلامى وبعد الازن مش عايزين كلام ملهوش اى صحة وخلاص واتمنى انى مكنشى طولت وشكرا

اخي تيتو مينفعش تغلط في كتابة آيات القرآن بالشكل الي انت كاتبه ده!!

( يا أيها الذين آمنوا إن جاءكم فاسق بنبأ فتبينوا أن تصيبوا قوما بجهالة فتصبحوا على ما فعلتم نادمين)

ahmed amr 11-07-14 08:31 PM

الابرة هتبوظ يا جماعة لو المادة مطلعتش بنفس درجة الحساسية وكمان الفارغ اللى اضرب دة بيبقى حصلة كلال ما يستحملش انفجار تانى ممكن يتفتت فى المسدس

محمد ياقوت 11-07-14 09:13 PM

ياسيدى اشتغل برحتك وربنا ييسر ليك ولكل الناس ويارب الخير ليك ولكل الناس

القناص2010 11-07-14 10:12 PM

السلام عليكم ولاحمة الله
موضوع تعبئة الفوارغ دا موجود من زمان واى حد يتفضل يخش على اليو تيوب ويبحث على تصنيع طلقات او يكتب making poletهيلاقى فيديوهات كتير جدا بس الموضوع سهل جدا فى امريكا لان كل حاجة متوفرة من الظرف الفارغ والبرايمر و البارود سواء كان اسود ودا سئ جدا او بارود عديم الدخان المستخدم فى الطلقات الحية وكمان المقذوف متوفر بكل الاشاك والانواع والميزة انك لما تعمل دا بيوفر فى سعر الطلقة كتير جدا وكمان عندهم ماكينات يدوية شبة المنجلة بتفك البرايمر وواحدة تانية تثبته يعنى عملية اعادة تعبئة الطلقة دى صحيحة وممكن تتعمل بسهولة و شكرا لكم

القناص2010 11-07-14 10:21 PM

اسف يا جماعة غلطة مطبعية ( ورحمة الله ) ارجو المعذرة

سبعاوى 11-07-15 12:11 AM

انا الحمد لله باعرف اعبيها بس مشكلتى فى البارووووووووود هوة ده الى موقفنى انا جربتها على صواريخ رمضان بس المشكلة انى عاوز علبة صواريخ علشان املى طلقتين لاكن المشكلة فى البارود رغم انى عارف هوة بيتعمل من ايه واعرف اعمل بس فى مادة مهمة مش عارف اجيبها

الشبح المصرى 11-07-15 09:20 AM

اسف على التاخير فى الرد يا جماعة اللى يحب يجى مع الاستاذ احمد ومعاه كام صاروخ نجرب فيهم لحد ما نوصل لافضل نسبة بارود ونشوف تاثيرها ايه اهلا بيه ينصق مع الاستاذ احمد وانا اكون فى انتظاره ان شاء الله وينورنى وانا مستعد وجاهز

mazenger 11-07-15 09:55 PM

تحيه كبيرة للشخص المحترم الشبح المصرى الراجل دة انا اتعرفت علية فى بادى امر تصنيعى الماسورة للجكال والمجنم وهو كان عندة فرات مجنم والله الراجل دة مجترم كما سعت بالقاء اخية الاصغر وهو صياد قديم وعندة بندقية ديانه وهو فعلا بيحاول يوصل اى افل النتائج فلى تعبئة الفوارغ اما بالنسبة للاستاذ تامر انا رحتلة طنطا مرتين على اساس انى خاخد من البرجدير واديلة جكال ولاكن هو شخص لايحترم مواعيدة ولا الناس الى بتجيلوة فى مكانة وسبحان الله ربنا يمهلولايهمل سبحانة وربنا سترها على الشبح المصرى منة فى الوقت المناسب لانة داير يازى الناس بمواعيدة الفشنك وعودة المشمحترمه خالص والاخر بيوصفنى بالفاسق وانا عندى الدليل ومن قلب مدرية امن الغربية وان شاء الله يربنا يقوينى واثبت ذلك بالدليل والبرهان الذى يقبل الشك وبالاسانيد الدامغة التى لاتقبل الشك وشكرا لاعضاء المنتدى

Ahmed El Sarky 11-07-15 10:02 PM

مازينجر باشا تعالي نتقابل غدا عند الشبح انا هكون عنده وده تليفونى 0123390987

الشبح المصرى 11-07-17 07:36 PM

اهلا بيك يا احمد انت والاستاذ الغالى والمحترم مازنجر تنورونى فى اى وقت البيت بيتكم وياريت نجتمع علشان نعمل حاجة كويسة نقدر نستفيد منها فى مسدسات الصوت ويبقى ليه معنى اكتر من الصوت وبس بدون اى اضرار ان شاء الله لا للمسدس ولا لحامله

hema777h 11-07-20 10:50 AM

انت تقصد التركي الفضي والا الدهبي

الشبح المصرى 11-07-22 01:56 AM

النوعين بيتملو التركى الفضصى والدهبى واى نوع طلقات بيتملى تانى

elshabah85 11-11-07 12:33 PM

لو حد عاوز يبيع انا شارى

farouk 11-11-22 08:43 PM

عاوز كام غارغه وهتشتري الواحده بكام ؟