مشاهدة النسخة كاملة : زيت جديد ورهيب لتزيت البنادق

memo2224
11-05-07, 11:36 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

pooforever_2010
11-05-07, 11:39 PM
الزيت ده عامل زى ميه النار للبويه بيشيل اللون
ولو جه علي البندقيه من بره حيغير لونها
وشكرا

mosho
11-05-07, 11:39 PM
زيت الباكم بياكل الدهان بتاع العربيات لو وقع عليه
و لذلك اقدر اقول لك انه هياكل الدهان بتاع البندقيه و الجلده ... مع الوقت يعنى
و ممكن تشوف الكلام ده فى العريات القديمه عند سيرفو الفرامل

memo2224
11-05-07, 11:45 PM
زيت الباكم بياكل الدهان بتاع العربيات لو وقع عليه
و لذلك اقدر اقول لك انه هياكل الدهان بتاع البندقيه و الجلده ... مع الوقت يعنى
و ممكن تشوف الكلام ده فى العريات القديمه عند سيرفو الفرامل

هو فعلآ بيكل البويا بتاع العربيه واى بويا او ( الدهان) بس انا بستخدمه داخل المسور بس لانه بينضف رايش الرش وبيطلع من المسوره مع الضرب ونا جربت كميه قليله وبعد كده بمسح بالقطن
لزيت عشان البواقى

أميجو
11-05-07, 11:52 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

يخونا انا مسكت البندقيه بتعتى وقولة ازيتها ونضفها بالمره
رحت لقية قدامى علبة زيت ( فرامل العربيه ) قولت اجربه
لقيته خفيف ووشكله يستاهل انى اجربه
قولت فنفسى وماله نجرب هخسر اى رحت فعلآ اخت شويه وبتديت ازيتبه المسوره بتاع البندفيه
لقيته بينضف زى الفل وجربت البندقيه بعد كده لقيته بسم الله ما شاء الله خلى البندقيه تمام
وكمان خفيف ومبيعملش دخان كتير
فتمنا انكو تجربوه وتقلولى رئيكو فيه
وعلى فكره هوا رخيس مش غالى واسمه ( زيت باكم) وده البيستخدم فى فرامل العربيات
تحياتى........

أخى العزيز
غير أن زيت الباكم بيدوب دهان السيارات وبيبهدل جلب المقصات للسيارات لو طلها بأى شكل فالمعروف ان عند نفاذ هذا الزيت من خراطيم الفرامل بيبهدل السيارات ده غير أن سعادتك لو لمسته بيدك هتشعر بنار فترفق بسلاحك فهو صديقك .
ولا إنا ناوى تبوظ سلاحك وأسلحة أصدقائك فى المنتدى .
إن كانت عدت على خير المره دى ولو انى اشك فى ذلك فمتكررهاش تانى وأنصحك بالتوجه إلى إحدى ورش إصلاح السلاح للمراجعه والكشف وربنا يسترها على الجميع .
تحياتى وتقديرى للجميع .

memo2224
11-05-08, 12:08 AM
أخى العزيز
غير أن زيت الباكم بيدوب دهان السيارات وبيبهدل جلب المقصات للسيارات لو طلها بأى شكل فالمعروف ان عند نفاذ هذا الزيت من خراطيم الفرامل بيبهدل السيارات ده غير أن سعادتك لو لمسته بيدك هتشعر بنار فترفق بسلاحك فهو صديقك .
ولا إنا ناوى تبوظ سلاحك وأسلحة أصدقائك فى المنتدى .
إن كانت عدت على خير المره دى ولو انى اشك فى ذلك فمتكررهاش تانى وأنصحك بالتوجه إلى إحدى ورش إصلاح السلاح للمراجعه والكشف وربنا يسترها على الجميع .
تحياتى وتقديرى للجميع .

بص يا ريس انا جربت الزيت ده فى البندقيه بتعتى مشى وجربته فى المسور ونا قولت ده فى المشاركه الفوق يعنى لو الزيت بياثر على الدهان المسوره من جوه مفهاش دهان وعلى العموم الزيت ده انا حربته عندى وفى بندقيتى يعنى انا لو كان حصل اى حاجه فى البندقيه مستحيل كنت هقول حد استخدمه لان دى مش اخلاقى ونا طبعآ ادرى بنفسى والزيت ده جه على ايدى 100 مره ومعملش زى منت بتقول
وبعدين كون ان تقول(ولا إنا ناوى تبوظ سلاحك وأسلحة أصدقائك فى المنتدى ) دى اهانه انا مقبلهاش ونا مرضاش الضرر ليه ولا لغيرى
ويريت يكون فى شويت احترام حتى ولو هتوجه نصيحه لحد
تحياتى.........

memo2224
11-05-08, 12:10 AM
وعلى العموم انا همسح الموضوع عشان مزعلش حد مع انى شايف ان الناس فهمت الموضوع غلط بس يلا
شره ياخد خيره

أميجو
11-05-08, 12:18 AM
بص يا ريس انا جربت الزيت ده فى البندقيه بتعتى مشى وجربته فى المسور ونا قولت ده فى المشاركه الفوق يعنى لو الزيت بياثر على الدهان المسوره من جوه مفهاش دهان وعلى العموم الزيت ده انا حربته عندى وفى بندقيتى يعنى انا لو كان حصل اى حاجه فى البندقيه مستحيل كنت هقول حد استخدمه لان دى مش اخلاقى ونا طبعآ ادرى بنفسى والزيت ده جه على ايدى 100 مره ومعملش زى منت بتقول
وبعدين كون ان تقول(ولا إنا ناوى تبوظ سلاحك وأسلحة أصدقائك فى المنتدى ) دى اهانه انا مقبلهاش ونا مرضاش الضرر ليه ولا لغيرى
ويريت يكون فى شويت احترام حتى ولو هتوجه نصيحه لحد
تحياتى.........

يا أخى الحبيب أنا لا أقصد الاهانة ولكنها كانت نوع من الدعابة
تقبل أسفى ومرورى