مشاهدة النسخة كاملة : طلب تسعير الطبنجات اللي في الصور

nehad_h
11-02-19, 01:53 AM
سلام عليكم اجمل منتدى واجدع شباب انا بصراحة مش خبرة قوي بالسلاح بس كان عندي مسدس صوت بريتا 8 ملل من زمان حوالي 9 سنين كده وعايز اعرف لو بيعته يعمل كام عشان ان شاء الله ناوي ارخص واشتري حي
ثانيا في مسدس رش غاز جامو اسباني اصلي كان جايلي هدية برضه من زمان ومستعملتوش غير كام مرة ومعاه 4 علب خرز وعلبة رش
الصور في المرفقات رجاء الافادة من الاخوة الافاضل وخبراء المنتدى

George_Z83
11-02-19, 02:25 AM
شوف عاو تبيع الجامو على كام ولو السعر مناسب ليا انا شارى ان شاء الله بس بعد التجربة

hemi afifi
11-02-19, 02:38 AM
البريتا ده مضروب بيه اد ايه و متصلح او متغير فيه حاجه قبل كده ؟ ربنا يسهل لما حد يكتبلنا سعر حتكلم معاك فيه و انت ساكن فين عشان انا من اسكندريه

hemi afifi
11-02-19, 02:49 AM
ده لينك الجاموhttp://www.aceros-de-hispania.com/airguns-parts/gamo-r77-airgun.htm

nehad_h
11-02-19, 02:51 AM
انا من القاهرة ،، البريتا مش مضروب بيه كتير حوالي 60 - 70 طلقة قبل كده في افراح ومتصلحش ولا مرة مش متغير فيه حاجة

aaaa2000
11-02-19, 03:49 AM
هل في اسعار معينه حضرتك حاططها مبدأيا

mohamed_esm
11-02-19, 04:38 AM
فى رساله ليك على الخاص اخى الكريم ياريت ترد عليها

jamayka
11-02-19, 10:41 AM
ياريت لو تعرض اسعار و هتلاقى مشرين كتير باذن الله

nehad_h
11-02-19, 10:47 AM
يا جماعة انا مش عارف اسعار عشان كده طالب من الاخوة المحترفين يساعدونا لاني حتى مش عارف المسدسات دي جديدة تعمل كام . لو حد عنده فكرة او عايز يشتري يقولي ممكن يدفع كام

jamayka
11-02-19, 10:50 AM
سيدى الفاضل مهو لازم على الاقل تحط حدود للسعر و التفاوض عشان كده هيبقى مزاد
و لو ينفع اكلمك عالميل
mahamadgamal90@yahoo.com

mohamed_esm
11-02-19, 03:25 PM
اخى الكريم بكرر تانى فى رساله على الخاص عندك ياريت تشوفها ويايريت تبعتلى ايميلك لو جاد للتفاوض على السعر

mohd_wafik
11-02-19, 03:32 PM
هشتري منك الجامو على 1200 جنيه ... وانا من القاهره و دي نمرتي 0126300068

جودريلا
11-02-19, 05:53 PM
بالنسبه للجامبو سعره جديد 600 جنيه اما البريتا لوحالته كويسه واطالي مش تقليد سعره يكون جنيه1000

mohamed_esm
11-02-19, 06:22 PM
بيع ربنه يوفقك جاتلك اسعار حلوة اوى ازوىا وىىىىىىى بصراحه بس للامانه الناس دى لو هتشترى ياريت تسال ععلى سعرهم الاول يعنى الاخر اللى هيشترىالجامو هيشتريه اغلى من تمنه جديد

Ataha
11-02-19, 06:51 PM
سيدى الفاضل ممكن تكلمنى على الرقم التالى: 0110962816 او حضرتك مشكور تحط رقم تليفونك وانا اكلمك بخصوص البريتا

nehad_h
11-02-19, 06:59 PM
انا مش حابب استغل حد يا جماعة لو فعلا الجامو الاسباني تمنه جديد 600 يبقى حرام عليا ابيعه ب 1200 وبخصوص البريتا في واحد باعتلي عالخاص بيقول انه مش موجود ولو موجود جديد ممكن يوصل ل 2500 بصراحة انا مش عارف لاني مش خبير في الاسلحة يا ريت الاخوة اللي عايزة تشتري يبعتولي اسعار عالخاص او هنا عشان اقدر اقرر

mohamed_esm
11-02-19, 07:01 PM
اخى الكريم محدش قال انك بتشغل واله بس المشكله انا فى ناس بتدخل تقول اى اسعار وهى مش جاده وخلاص على العموم انا ضفتك ياريت تكلمنى انا m_amr_s@yahoo.com

rock
11-02-19, 10:15 PM
انا مش حابب استغل حد يا جماعة لو فعلا الجامو الاسباني تمنه جديد 600 يبقى حرام عليا ابيعه ب 1200 وبخصوص البريتا في واحد باعتلي عالخاص بيقول انه مش موجود ولو موجود جديد ممكن يوصل ل 2500 بصراحة انا مش عارف لاني مش خبير في الاسلحة يا ريت الاخوة اللي عايزة تشتري يبعتولي اسعار عالخاص او هنا عشان اقدر اقرر

السلام عليكم .... انا اللى بعتلك على الخاص .... بس لو تراجع الرساله تعرف انى كنت بقول على ال9مم .... لان الاقبال على ال9 مم .... بس طبعا مع وجوده يختلف الامر والبريتا ال9مم مرغوب جدا ولكن محدود بيعه لقابلية تحويله .... تحياتى .

بدر
11-02-19, 10:24 PM
الاخ الفاضل
طبعا مع احترامى وتقديري لطلبك . بس المسدس خسارة بيعة دة حاجة متتعوضشى.حتى لو كان 8مم
بس ممكن سؤال الماسورة بتاعت المسدس ثابتة ولا ممكن خلعها. تحياتى

smsmn8888
11-02-19, 11:59 PM
الاخ الفاضل
طبعا مع احترامى وتقديري لطلبك . بس المسدس خسارة بيعة دة حاجة متتعوضشى.حتى لو كان 8مم
بس ممكن سؤال الماسورة بتاعت المسدس ثابتة ولا ممكن خلعها. تحياتى

تا سوال يسالو لو واحد عايز يحول مع اني حتي هذه اللحظة اعتقد حتي الماسورة الثابتة ممكن تتفك و تكون مش ثابتة اعتقد انك فاهم قصدي

nehad_h
11-02-20, 12:27 AM
الماسورة مش ثابتة وبتتفك بس انصح بعدم تحويله لخطورة الامر كما تفضل معظم السادة الخبراء برأيهم في هذا الموضوع

elshabah85
11-02-20, 06:11 AM
انا عاوز اشترى البريتا لو عاوز تبيعها
للتواصل 01667582333

مؤنس محمد
11-02-20, 09:14 AM
يافضل وضع سعر مع مراعاه حالة وقدم السلاح والسعر الى ينسبك اقبلو بالتوفيق للبائع والشارى يبارك فى السلاح ويكفينا شره

nehad_h
11-02-20, 06:04 PM
مهو انا لو اعرف سعر يا جماعة كنت حطيته وريحت دماغي لكن انا مش فاضي انزل اسأل عليهم وكمان اللي عرفته من الاخوة الفاضل هنا في المنتدى ان البريتا عملة اندرة دلوقتي وخسارة يتباع لانه لا يقدر بثمن وبصراحة لغاية دلوقتي واحد عرض عليا 2000 جنيه بس من رسايل الخبراء ليا عالخاص هفكر قبل ا ابيعه ال مرة
وبخصوص الجامو مش عارف سعره حقيقي واحد قال 1200 وواحد قال 600 وطبعا الفرق كبير وانا محتار من امري

aaaa2000
11-02-20, 06:30 PM
اعتقد ان حضرتك مش ناوى تبيع

nehad_h
11-02-20, 07:20 PM
مين قالك مش ناوي ابيع
كده كده ان شاء الله هبيع الجامو ، والبريتا بدأ يجري ريقي من الاسعار اللي بتيجي

mohamed_esm
11-02-20, 08:31 PM
نعم من الواضح عدم النيه فى البيع حضرتك عامل الموضوع ده علشان تلم اسعار وخلاص بتهيقلى اللى بيبع حاجه بيقول اناعايز فيها كذا

nehad_h
11-02-20, 08:53 PM
اخي الاستاذ محمد انا معنديش اي خبرة في موضوع الاسلحة ومش تاحر اللي خلاني استخدم البريتا اليومين دول والجامو اصلا مش بستعمله ولا اعرف عنه حاجة وده مع الظروف اللي بنمر بيها خلاني اسجل في المنتدي ده عشان اعرف انواع الحي واحسنهم واسعارهم لاني ماشي في اجراءات التراخيص خصوصا لما عرفت ان ممكن اي حد عنده شركة راس مالها اكتر من 500 الف وخطاب من البنك بلاضافة لمعرفة رتبة كبيرة في الداخلية ممكن تمشي يبقى ملوش لازمة اشيل طبنجة صوت وانا هشتري واحد حي خلال اسبوعين بالكتير ان شاء الله
ولما عرفت من الزملاء هنا ان انا معايا قطعة نادرة ربما لا اعرف قيمتها ده اللي خلاني اتريث في البيع لكن ا نشاء الله هبيع الاتنين خلال اسبوع بالكتير وانا مش عامل مزاد ولا حاجة واللي بيبعتولي بيكلموني عالخاص او الموبايل

rock
11-02-20, 09:43 PM
السلام عليكم ... المسدس الجامو آر 77 ... بيتباع جديد ب 600 ج ... وانا عندى واحد زيه جايبه ب600 ج من فتح الله اللى فى اول ش عبد الخالق ثروت ... وممكن حضرتك تسأل عليه ... تحياتى .

nehad_h
11-02-20, 11:10 PM
شكر واجب الاخ rock عالمعلومة وعالنصيحة اللي بعتهالي عالخاص

Consul
11-02-20, 11:35 PM
الأخوة الأعزاء الأفاضل...أخونا العزيز الأستاذ نهاد وكأي واحد منا لا يتاجر بمعني أنه لا يشتري ليبيع ويحقق مكسب من هذه التجارة وإنما يريد أن يبيع شيئا مستغني عنه ولا يستعمله وبالطبع بأعلى سعر ممكن وبأقل خسارة ليكمل علي ثمنه ويشتري شيئ آخر هو في إحتياج إليه...وهذا لا يعيبه في شيئ ( ما نرتضيه لأنفسنا لا نحرمه على غيرنا ) وهذه فطرة وطبيعة إنسانية ونحن لا نكره الخير لأحد...فلنساعد بعضنا بعضا بحسن طننا بأنفسنا وبإخواننا...وإلى أخي الحبيب الأستاذ نهاد...كان من الواجب عليك قبل أن تقوم بالعرض أن تسأل وتعمل جولة في السوق لمعرفة الأسعار...ثم بعد ذلك تضع سقف مبدئي لحدود السعر المطلوب وبالطبع لا بد وأن يكون أقل من الأسعار السائدة في السوق على إعتبار أنه مستعمل ( حتى لو جديد بالكرتونة ) وأنك لست بمحل أو تاجر وفي الغالب أنك إشتريته بسعر قديم وأقل وذلك إن لم يكن هدية مثلا...بعد ذلك تقوم بالعرض بأمانة موضحا المواصفات والمزايا والملاحظات أو العيوب ( إذا كان ) وبالسعر المبدئي المحدد طبقا للدراسة السابق إيضاحها...سيقوم الأعضاء الأعزاء بعد ذلك بالتواصل معك وعرض أسعارهم طبقا لإمكانياتهم ومدى إحتياجهم والأسعار السائدة فهم أيضا يبحثون ويسألون...وهذه هي الأسعار على أرض الواقع...سواء وصلت لحدود السعر المقدر وفي هذه الحالة لا توجد مشكلة...أو أقل من السعر المقدر والمحدد...وفي هذه الحالة لك أن تختار وطبقا لأولوياتك...فإما أن تقبل وأنت راضي بما قسمه الله لك...وإما أن تعتذر بكل ذوق وهدوء فلا أحد يقبل أو يرضي أن تبخس أشياؤه...بكل بساطة هذا هو المبدأ وهذه هي القاعدة الأصولية في التعامل...خالص تحياتي...

مصراويي
11-02-21, 12:47 AM
هذه أول مشاركة لي في هذا المنتدى.. وتحية واجبة للأستاذ Consul لأسلوبه الرائع في سرد أصول البيع والشراء.. أشكرك بشدة.. وتحية أيضا للأستاذ هشام والأستاذ بدر و للأستاذ trainman وذلك بعد قراءة سريعة لتعليقاتهم المحترمة والأكثر من رائعة.. لدى كثير من الأسئلة ولكن سأتركها فيما بعد وليكن تعارفنا بداية جيدة. شكرا

Consul
11-02-21, 01:32 AM
أهلا ومرحبا بك أخي العزيز الأستاذ مصراوبي ولانضمامك لأسرتنا الحبيبة...ويشرفني بأن أكون من أوائل المرحبين بك معنا وبيننا...وإن شاء الله تسعد معنا ونسعد بك ونتفاعل جميعا للإرتقاء بهوايتنا الجميلة وأسرتنا الحبيبة ومنتدانا الرائع وبأمثالك من الأخوة الأعزاء الأفاضل المحترمين...خالص تحياتي...

semsemsec2005
11-02-25, 10:44 PM
انا مستعد اشترى البيرتا منك بس حدد سعر انا شفت مسدس نفس البيرتا اللى انت عارضه للبيع عامل 1600 مستعمل و بحالة جيدة عند محل سلاح عندنا فى اسيوط و اتباع قدامى بعد كام يوم بنفس السعر

mshmsh_pooh
11-02-25, 11:26 PM
لو البريتتا على 1000 جنية و حالتة نظيفة ........... انا شاري و من دلوقتي

لو سمحت كلمنني ضروري على الارقام دي 016400022 / 0171000083

بدر
11-02-25, 11:32 PM
هذه أول مشاركة لي في هذا المنتدى.. وتحية واجبة للأستاذ consul لأسلوبه الرائع في سرد أصول البيع والشراء.. أشكرك بشدة.. وتحية أيضا للأستاذ هشام والأستاذ بدر و للأستاذ trainman وذلك بعد قراءة سريعة لتعليقاتهم المحترمة والأكثر من رائعة.. لدى كثير من الأسئلة ولكن سأتركها فيما بعد وليكن تعارفنا بداية جيدة. شكرا

الاخ الفاضل
طبعا الاخ الفاضل سعادة القنصل لازم يكون لة سبق الترحيب بحضرتك والا ماكنش يبقى حبيب الملايين
شكرا على مداخلتك وتحيتك الخاصة واسمحلى اكون تانى المرحبين بيك وسط اخوانك. تحياتى

semsemsec2005
11-02-25, 11:39 PM
انا مستعد اشترى البيرتا منك بس حدد سعر انا شفت مسدس نفس البيرتا اللى انت عارضه للبيع عامل 1600 مستعمل و بحالة جيدة عند محل سلاح عندنا فى اسيوط و اتباع قدامى بعد كام يوم بنفس السعر

انت ما ردتش عليا يعنى بخصوص السعر و لا انت مش ناوى تبيع

hema777h
11-02-26, 02:31 AM
الأخوة الأعزاء الأفاضل...أخونا العزيز الأستاذ نهاد وكأي واحد منا لا يتاجر بمعني أنه لا يشتري ليبيع ويحقق مكسب من هذه التجارة وإنما يريد أن يبيع شيئا مستغني عنه ولا يستعمله وبالطبع بأعلى سعر ممكن وبأقل خسارة ليكمل علي ثمنه ويشتري شيئ آخر هو في إحتياج إليه...وهذا لا يعيبه في شيئ ( ما نرتضيه لأنفسنا لا نحرمه على غيرنا ) وهذه فطرة وطبيعة إنسانية ونحن لا نكره الخير لأحد...فلنساعد بعضنا بعضا بحسن طننا بأنفسنا وبإخواننا...وإلى أخي الحبيب الأستاذ نهاد...كان من الواجب عليك قبل أن تقوم بالعرض أن تسأل وتعمل جولة في السوق لمعرفة الأسعار...ثم بعد ذلك تضع سقف مبدئي لحدود السعر المطلوب وبالطبع لا بد وأن يكون أقل من الأسعار السائدة في السوق على إعتبار أنه مستعمل ( حتى لو جديد بالكرتونة ) وأنك لست بمحل أو تاجر وفي الغالب أنك إشتريته بسعر قديم وأقل وذلك إن لم يكن هدية مثلا...بعد ذلك تقوم بالعرض بأمانة موضحا المواصفات والمزايا والملاحظات أو العيوب ( إذا كان ) وبالسعر المبدئي المحدد طبقا للدراسة السابق إيضاحها...سيقوم الأعضاء الأعزاء بعد ذلك بالتواصل معك وعرض أسعارهم طبقا لإمكانياتهم ومدى إحتياجهم والأسعار السائدة فهم أيضا يبحثون ويسألون...وهذه هي الأسعار على أرض الواقع...سواء وصلت لحدود السعر المقدر وفي هذه الحالة لا توجد مشكلة...أو أقل من السعر المقدر والمحدد...وفي هذه الحالة لك أن تختار وطبقا لأولوياتك...فإما أن تقبل وأنت راضي بما قسمه الله لك...وإما أن تعتذر بكل ذوق وهدوء فلا أحد يقبل أو يرضي أن تبخس أشياؤه...بكل بساطة هذا هو المبدأ وهذه هي القاعدة الأصولية في التعامل...خالص تحياتي...

والهي كل يوم بتعلم حاجة جديدة من المنتدي ونهاردة ذاد عندي قناعة اكتر بالامانة في البيع والشراء

semsemsec2005
11-02-27, 06:15 PM
انت ما ردتش عليا يعنى بخصوص السعر و لا انت مش ناوى تبيع

استاذ نهاد انت ناوى تبيع و لا لأ يا ريت ترد عليا

superman2
11-02-28, 11:06 AM
..................................................

JOKER_KLEN
11-03-08, 03:33 PM
يوجد مسدس صوت رقم 1 النوع أيكول جكردول 14 طلقة عيار 9ملى سريع وعادى المنشا تركى الحجم الكبير جديد تماما بالعلبة . السعر 1300ج
رقم الموبيل : 0126309816

hamadabadr
11-04-10, 06:24 PM
انا ممكن اشترى منك الجامو على 150 جنيه