مشاهدة النسخة كاملة : الحقونااااااااااااا help sos

mohamedgad2
11-02-10, 08:30 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
الأعزاء أعضاء المنتدى
ما رأيكم في شن حملة توعية
أيوه توعية لأننا محتاجينها وتداول الخبرة والمعرفة لأن تجار السلاح هو وشطارته في تقليب الزبون من أول البندقية الرش والمسدس الصوت والسلاح الناري والخناجر والمطاوي
حيث تجد يطلب سعر عالي جدا لا يتناسب مع الشئ فأرجو أن نتبادل المعرفة حول الأسعار المناسبة حتى لا ينصب علينا ونعرف المدي المناسب للكلام عند الشراء والبيع حتي لاندفع فرق كبير ونبقى واقفين على أرضية صلبة يعني عارفين رأسنا من رجلينا
ومن لديه تجربة سابقة أو انضحك عليه يقولها لنا حتى نتعلم
---------------------------------------------------------------------------------------
مع الالتزام بقانون الأسلحة والذخائر
أرجو تشريفكم لموضوعي السابقين انتاجيات مصر من الأسلحة الخفيفة ،العلاقة بين وزن السلاح وكفائته
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته:cool:

كمال محمد
11-02-10, 09:17 PM
كنت اتمنى افيدك لاكن انا بفضل الصيد بلفخوخ والصقر اخوك كمال من قنا

mohamedgad2
11-02-14, 02:04 PM
شكرا أخي الفاضل وأتمني من باق الأعضاء المشاركة والافادة:cool:

بدر
11-02-14, 03:33 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
الأعزاء أعضاء المنتدى
ما رأيكم في شن حملة توعية
أيوه توعية لأننا محتاجينها وتداول الخبرة والمعرفة لأن تجار السلاح هو وشطارته في تقليب الزبون من أول البندقية الرش والمسدس الصوت والسلاح الناري والخناجر والمطاوي
حيث تجد يطلب سعر عالي جدا لا يتناسب مع الشئ فأرجو أن نتبادل المعرفة حول الأسعار المناسبة حتى لا ينصب علينا ونعرف المدي المناسب للكلام عند الشراء والبيع حتي لاندفع فرق كبير ونبقى واقفين على أرضية صلبة يعني عارفين رأسنا من رجلينا
ومن لديه تجربة سابقة أو انضحك عليه يقولها لنا حتى نتعلم
---------------------------------------------------------------------------------------
مع الالتزام بقانون الأسلحة والذخائر
أرجو تشريفكم لموضوعي السابقين انتاجيات مصر من الأسلحة الخفيفة ،العلاقة بين وزن السلاح وكفائته
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته:cool:

الاخ الفاضل
طبعا انا معاكم
بس الحمد لله ان الحسنة الوحيدة للاعضاء فى المنتدى ان الناس بتعرف الاسعار المناسبة فعند قرار الشراء بتكون الدنيا واضحة وتكون عارف سقف الاسعار دة غير ان الناس بتتعرف على المحلات الارخص ز وبعدين عندنا العروض الداخلية من قبل بعض الاعضاء . تحياتى

smsmn8888
11-02-14, 03:53 PM
الحل الامثل هو انك بتسال عند اكتر من محل علي نفس النوع وتا الي حد كبير بيحمي من تفاوت الاسعار وافضل المحلات انك تسال عن ميشيل عازر و فتح اللة وابو الضيف ودول بنسبة كبير افضل المحلات في الاسعار

mohamedgad2
11-02-14, 10:51 PM
شكرا أحبائي وأرجو التكرم من بقية الأعضاء بالإفادة بالرأي
وعندي اقتراح وهو تخصيص مكان للاستشارة بين الأعضاء فعلى سبيل المثال اذا اراد العضو شراء بندقية ديانا يمكن ان يطرح سؤال حول ثمنها على أن يقوم اصحاب الخبرة من الزملاء بالرد والافادة

jamayka
11-02-14, 11:12 PM
مبدئيا لازم الواحد يكون عارف و محدد هو عايز يشتري ايه بالظبط و مجمع معلومات عن السلاح المرغوب فيه من ضمنها سقف السعر
و بالنسبة لموضوع الاسعار اللى زادت انا فكرت ف حل احتمال ميكونش عملى بس هنعمل ايه ... احنا نشوف مين اللى محتاج او بيفكر يشترى سلاح و نتجمع و نروح محل معروف بأسعاره و تشكيلته الكبيرة من الاسلحة و كل واحد يشوف طلبه و بكده نكون اتجمعنا و تشرفنا بمعرفة الاعضاء و اكيد البايع لما يلاقى مجموعة جايين يشترو هيراعى و يخفض السعر شوية
و أخيرا اسف على الاطالة

كمال محمد
11-02-15, 01:31 PM
اصبر شويه الاسعار هتنزل الارض فى كل حاجه فى مصر من الابره للصروخ ابو بريزه ومتستعجلش اصبر شهرين ونتيجه هتبان بعد شهر البشاير بتاعه الاسعار هتبان