مشاهدة النسخة كاملة : العب في بيت النار لمسدس الصوت

smsmn8888
10-12-22, 10:29 PM
بصراحة سمعت موضوع غريب شوية علية هو ان في واحد بيعدل في بيت النار لبعض انواع مسدسات الصوت فيكون صوتة اقوى بكتير فاليت حد يشرح لي الموضوع تا

مؤنس
10-12-23, 09:52 AM
السلام عليكم اخى الفاضل موضوع تعديل المسدس الصوت هو موضوع فى غاية الخطورة على حد علمى المسدس الصوت لة مقايس ثابتة واى تعديل فى السلاح يضعف من العمر الافتراضى لة عشان دى مقايس عالمية على حد علمى وقد علمت ان بعض الاشخاص يقومو بتعديلة ليصبح سلاح حى 9ملى او8.5ملى ودة فى منتهى الخطورة وصوت الرصاص مرتفع او منخفض يرجع الى نوع البارود المستخدم فى الظرف كما تعلم ان الطلقة الصوت عبار عن ظرف فقط وليس لها مقظوف وتقبل تحياتى ومرورى اخوك مؤنس

ايهاب ابو الوفا حمدى
10-12-25, 09:07 AM
كلام سليم مائة فالمائة مؤنس بك لان اللعب فى حجرة الانفجار او بيت النار بمحاولة توسيعها بمبرد او شنيور مما حقا تزيد من صوت الانفجار ولكن على حساب عمر المسدس المصنوع من معادن ليست مصقلة ومع تكرار الضرب به يتلف ويفقد سلامته دمت سيدى بكل خير

smsmn8888
10-12-28, 11:28 AM
شكرا جداا لللتوضيح
النهاية انة يتم فعلا التوسيع في بيت النار وذلك يودي الي ارتفع الصوت ولكن يقلل من العمر الافتراضي للمسدس وتا شئ طبيعي ومنطقي جداااا

أميجو
11-01-22, 12:09 AM
أى تعديل فى السلاح حتى لو ممكن يؤدى إلى كارثه ويقلل عمره الافتراضى بالفعل

THE HUNT
11-01-22, 05:34 AM
السلام عليكم / كلام جميل جدا وسليم يا اصدقائى واحسن حاجة ان المسدس يفضل على طبيعتة زى ما انت اشتريتة

THE HUNT
11-01-22, 05:36 AM
اصدقائى انا عندى بندقية الصراحة من النوع الصينى رقم واحد بس نضيفة جدا وكمان ياريت لو فى طريقةاى تعديل فيها ياريت اعرف دة اولا وثانيا ياريت كمان اعرف انواع الناشينكان لانى شوفت بعض من الناشينكان الفسفور فا ياريت الرد على كلامى

osama2011
11-01-22, 09:40 AM
اخي العزيز the hunt
تحية طيبة ارجو منكم الالتزام بقوانين المنتدي وعمل الموضوع الخاص بكم في موضوع مستقل في قسم الاسلحة الهوائية ومتعلقاتها واعتقد ان الردود تكون خاصة فقط بالرد علي صاحب الموضوع
واهلا وسهلا بكم في منتدانا الغالي

srem
11-01-24, 02:47 AM
[quote=the hunt;44131]اصدقائى انا عندى بندقية الصراحة من النوع الصينى رقم واحد بس نضيفة جدا وكمان ياريت لو فى طريقةاى تعديل فيها ياريت اعرف دة اولا وثانيا ياريت كمان اعرف انواع الناشينكان لانى شوفت بعض من الناشينكان الفسفور فا ياريت الرد على كلامى[/quote
اخى مانوع بندقيتك