مشاهدة النسخة كاملة : النوات

Mo7a
10-12-06, 01:49 PM
للمحبي الصيد الاسماك - معرفة جميع انواع النوات الخاصة بالرياح يصلح بيها صيد الاسماك والطيور -

بالنسبة للطيور - صيد الطيور في الرياح الشرقية الاتية من البحر الابيض - حيث يكاثر الاسراب في شهر سبتمبر في اتجاة الرياح الشرقية- حيث ان الرياح من شهر أغسطس الي شهر نوفمبر بنسبة %90 تبقي شرقية . حيث ان الرياح تعمل علي مساعدة الطيور في الهجرة وهذا خاص بالنسبة للمدن الساحلية.

بالنسبة للصيد الاسماك
ويفضل الأيام القمرية ابتداء من يوم 6 حتى يوم 18 من الشهر العربي ...

برجاء فتح هذا الرابط- برجاء اختيار افريقا من البار العلوي - سوف تجد جميع الايام المناسبة للصيد

واتبع الخطوات الموجودة بالخط الاحمر - تري الايام المناسبة للصيد مع وجود شكل القمر بشمال الصفحة .

[

http://www.tingan.com/index.asp?top=top&left=meny&right=space&main=w3

الصيااد
10-12-06, 02:14 PM
الله ينور عليك بس في تعقيب بسيط وهو علي صيد الاسماك في الليالي القمرية احنا هنا في اسكندرية عكس كلامك خالص الصيد بيبقي احسن في الليالي اللتي يختفي فيها القمر يعني اول الشهر العربي او اخرة وليس في الليالي القمرية وكل واحد ووجهة نظرة تقبل تحياتي

Mo7a
10-12-06, 02:27 PM
ياباشا الكلام الي انا كاتبة دة مدروس ومن موسوعات لصيد الاسماك - انا بتكلم علي الصيد بالنسبة أحجام الكبيرة بالنسبة للسمك الوقار- اللوت - القاروص -...... وكل واحد ووجهة نظرة وحسب معرفتة - جرب وانت تشوف - ويعالم وشكرا علي مرورك

الصيااد
10-12-06, 02:30 PM
هههههههههههههههههه ياباشا وانا كمان بتكلم علي السمك بالاحجام الكبيرة زي اللوط والوقار والشفش والقاروص والدنيس الكبير والدراك و الانش عن تجربة و خبرة 25 سنة خبرة بايدي انا وليس من واقع تجارب غيري تقبل تحياتي ...........................

talha
11-02-07, 12:54 PM
هو صيد لسمك الصراحة جامد اوي