مشاهدة النسخة كاملة : سؤال ضرورى لخبراء السيارات

دكتور عابدينوف
13-05-24, 10:47 PM
لو عربية حصلها اى حاجة واتظبطت فالتوكيل واتصرف عليها هل تعامل معاملة الفبريكة عند البيع ؟؟؟
يعنى معروض لانسر شارك 2009 عاملة 76000 كيلو بس ...صاحبها عارفينه بيحسس عالعربية بس كانت داست كلب مش عارف حصل حاجة فالعفشة او فين تحديدا ووداها التوكيل وصرف عليها 23000 وكل صيانتها فالتوكيل وكدا
مطلوب فيها 88000 كتير عليها ولا تمام كدا ...هى اوتوماتيك و1500 مش عارف فيها فتحة ولا لا ماشفتهاش
ارجو الافادة بسرعة وخالص تحياتى ليكم

illustrator
13-05-24, 10:56 PM
لو عربية حصلها اى حاجة واتظبطت فالتوكيل واتصرف عليها هل تعامل معاملة الفبريكة عند البيع ؟؟؟
يعنى معروض لانسر شارك 2009 عاملة 76000 كيلو بس ...صاحبها عارفينه بيحسس عالعربية بس كانت داست كلب مش عارف حصل حاجة فالعفشة او فين تحديدا ووداها التوكيل وصرف عليها 23000 وكل صيانتها فالتوكيل وكدا
مطلوب فيها 88000 كتير عليها ولا تمام كدا ...هى اوتوماتيك و1500 مش عارف فيها فتحة ولا لا ماشفتهاش
ارجو الافادة بسرعة وخالص تحياتى ليكم

لازم يقولك تاثير الخبطه عمل ايه علشان يتصرف عليها المبلغ ده
وده حقك ومن الامانه فى البيع وحضرتك بتقول انه معرفه
واخيرا هوا فعلا واضح انه كان بيحسس على العربيه انما مرحمش الكلب وفرمه ههههههههه
موفق ان شاء الله

دكتور عابدينوف
13-05-24, 11:02 PM
هو والدى الى شافها بيقولى انه قاله كدا والاكصدام متغير
بس عايز اسال حاجة ..تصليح التوكيل يرجعها فبريكة ولا لا؟؟
وربنا يكرمك على سرعة الرد

illustrator
13-05-24, 11:08 PM
هو والدى الى شافها بيقولى انه قاله كدا والاكصدام متغير
بس عايز اسال حاجة ..تصليح التوكيل يرجعها فبريكة ولا لا؟؟
وربنا يكرمك على سرعة الرد

هوا فعلا موضوع الكلب بياثر على مقدمه العربيه على الاكصدام والشبكه الاماميه وممكن الفانوس على حسب مكان الخبطه لانه اكيد كان ماشى بسرعه وخبط الكلب
ممكن تاثير الخبطه يمتد للريادتير او الشنب وده جزء اللى فى وش العربيه بعد رفع الغطاء
بس اطمن الموضوع بيكون بسيط واتكلف كتير علشان التوكيل اكيد غير اى حاجه باظت وكله بحسابه
بس فيه سؤال العربيه بعد التظبيط رشت ولا ايه

دكتور عابدينوف
13-05-24, 11:25 PM
لا مفيش رش غير الاكصدام بس
طيب هى كدا تساوى الفلوس دى ولا لا ؟؟؟

Uncle Sam
13-05-24, 11:32 PM
لأ ياباشا أنا عايز حضرتك ترفعها فى محطة معروفة ويكون معاك ميكانيكي وعفشجى محترمين....لأن 23000 جنيه مش قليل أنا معايا لانسر بوما وعارف انا بقولك ايه وبص على الشاسيه من قدام لازم يكون معاك خبير !...

illustrator
13-05-24, 11:35 PM
علشان متحيرش نفسك انت تاخدها وتروح نفس مركز الخدمه او التوكيل اللى اتعملت فيه وهما هيقولولك ايه اللى اتعمل فيها بالظبط

دكتور عابدينوف
13-05-24, 11:41 PM
تمام اوى يا جماعة متشكر للردود ربنا يكرمكم يا اجدع اعضاء

dr mohamed kamal
13-05-24, 11:55 PM
أنا شايف خيرها فى غيرها , و متحيرش نفسك , لان المبلغ بتاع التوكيل يعنى إن فيه شغل جامد إتعمل فيها , و عشان كده هو عايز يبعها , لانه حس إن العربية مبقتش مظبوطة , ده رائى

دكتور عابدينوف
13-05-25, 12:14 AM
انا عارف ان اكيد اتعمل فيها شغل طبعا بس السؤال هل الشغل دا بم انه فالتوكيل يرجعها جديدة ؟؟؟