مشاهدة النسخة كاملة : بندقيه صينى b2-2a للبدل

chemist ahmed fathy
10-11-15, 12:39 AM
حذف الموضوع

Consul
10-11-15, 01:59 AM
أخي العزيز الكيميائي/ أحمد فتحي...موفق إن شاء الله...وأشكرك للإستجابة والتوضيح...مع رجاء تقييم بندقيتك ووضع سعر إسترشادي لها لسهولة المبادلة أو البيع...خالص تحياتي واحترامي للجميع...

أحمد شلبى
10-11-15, 06:39 AM
ربنا ييسرلك الخير

محمد رضا العبد
10-11-16, 02:27 AM
b2-2a بندقيتى القديمه وندمت لما بعتهاااا...بجد بندقيه جميله جدا..وربنا يوفقك باذن الله

ahmed2101
10-11-16, 03:06 AM
ياريت بعد إذنك لو تكتب المواصفات بتاعتها ولو حابب تبيعا هتبيعا بكام ولا عاوز تبدل فقط

محمد احمد العنانى
10-11-16, 09:28 AM
السلام عليكم
وكل سنة وانت وكل الاعضاء بصحة ويسعادة . مواصفتها اية وكسر ولا عتلة وحط سعر تقديرى

لوممكن معايا جامو 900 حالة نادرة دى صورتها .للتواصل 0126190990

chemist ahmed fathy
10-11-16, 05:39 PM
حذف الموضوع

Consul
10-11-16, 05:57 PM
الأخوة الأعزاء...ممكن أخونا العزيز الأستاذ محمد رضا العبد بما له من خبرة في هذه البندقية وكانت عندة سابقا...أكيد متابع أسعارها وممكن يفيدكم في هذا الموضوع...من حيث سعرها جديد كام...والمستعمل بحالة جيدة بكام...وطبعا أنا واثق في أمانته وأنه لن يظلم أحد وليس له مصلحة مع أحد سوي فعل الخير وخدمة للزملاء...وأؤكد أيضا بلا أدني إحراج أو مضايقة له...خالص تحياتي واحترامي للجميع...

محمد رضا العبد
10-11-16, 06:10 PM
الأخوة الأعزاء...ممكن أخونا العزيز الأستاذ محمد رضا العبد بما له من خبرة في هذه البندقية وكانت عندة سابقا...أكيد متابع أسعارها وممكن يفيدكم في هذا الموضوع...من حيث سعرها جديد كام...والمستعمل بحالة جيدة بكام...وطبعا أنا واثق في أمانته وأنه لن يظلم أحد وليس له مصلحة مع أحد سوي فعل الخير وخدمة للزملاء...وأؤكد أيضا بلا أدني إحراج أو مضايقة له...خالص تحياتي واحترامي للجميع...

ياباشا دنتا تؤمر..وبجد انت راجل غايه فى الاحترام وكلامك بحس انه زى الشعر كدا..

بالنسبه للبندقيه مفيش منها جديد خالص
وكان سعرها جديد من 10 سنوات 100 جنيه وطبعا الحال تغير والاسعار بقت مولعه على الاخر

انا سالت على البندقيه مستعمله ب 500 واعتقد انه كتير عليه يعنى 400 كويس اوى عليها

نظرا لانها موديل قديم واستعمالها اخد وقت طويل

وبالنسبه للمواصفات
وهيا حالتها زيره هتبقى سرعتها 128 متر فى الثانيه لعيار 22 رقم 2
وهيا نفس سرعة ال b3-2
ومن خلال موقع شنجهاى المواصفات متقاربه جدا مع ال b3-2

تحياتى ليكم

Consul
10-11-16, 06:31 PM
أخي العزيز المحترم الأستاذ محمد رضا العبد...والله أشكرك من صميم قلبي لسرعة إستجابتك في الرد وتزويدنا وتنويرنا بهذا التقرير المفصل والمحايد والذي إن دل فإنما يدل علي رأي صياد محترف وخبير...بارك الله فيك وجعله في ميزان حسناتك...هكذا وضحت الأمور ويمكن للأخوة الزملاء الأعزاء أن يتفاوضوا علي هذا الأساس...خالص تحياتي واحترامي للجميع...

محمد احمد العنانى
10-11-16, 10:26 PM
بعد التحية للكميائى احمد فتحى=

البندقية الى عارضعا الهنتر او 900 بالرغم ان الاتنين واحد لا يوجد بها اى شىء ولو فيها حاجة مش هعرضها للبدل ولا للبيع لا ليك ولا لاى حد لان ف حاجة اسمها امانة ودى اساس البيع والشراء وعامة الهنتر هحتفض بيها ومش للبدل ولا للبيع تحياتى.

Consul
10-11-16, 10:54 PM
الأخوة الأعزاء الأفاضل...يفتح الله علي الجميع...وقال عز من قائل...بسم الله الرحمن الرحيم وأحل الله البيع وحرم الربا صدق الله العظيم ( 275 البقرة )...هكذا البيع والشراء والمبادلة...نلتقي علي الحب والخير والمودة...ونفترق علي الحب والخير والمودة...هدانا الله جميعا للخير وسواء السبيل...خالص تحياتي واحترامي للجميع...

chemist ahmed fathy
10-11-16, 11:58 PM
شكرا اخى محمد على الرد وجزاك الله خيرا يا استاذ جمال على حسن كلامك وصبرك معنا واسال الله ان يجعله فى ميزان حسناتك يوم القيامه وانا كمان تراجعت عن البدل والبيع لان اخى محمد رضا شجعنى على الاحتفاظ بها لسببين اولا هو خبير عنى بيها وقال انها بندقيه جميله جدا وثانيا سعر بيعها على حالتها المستعمله مبلغ مش كبير فانا قررت الاحتفاظ بيها واتمنى فى المستقبل القريب ان ارزق ببندقيه افضل منها باذن الله ليا وللجميع كل ما يتمنونه من الخيرات وجزاكم الله عنا جميعا كل الخير على هذا المنتدى الرائع ليس رائع فقط فى اخبار الصيد ومعلومات السلاح ولكن اهم شىء فيه اخلاق الاصدقاء فى هذا المنتدى التى شجعت الانسان كثيرا على المضى قدما فى اتخاذ اصدقاء حقيقيين ليس لرحلات الصيد ومعولماته فقط ولكن اصدقاء يعتز الانسان بهم طوال عمره .

mido_23279
10-11-17, 12:09 AM
مساء الفل

يا جماعة أعتقد أن السعر الى حاطة زميلنا العزيز أستاذ محمد رضا العبد للبندقية دى زيادة شوية أعتقد أنها تساوى 250ج

محمد احمد العنانى
10-11-17, 01:23 AM
هى احسن من فلوسها خاصة البنادق دى مش هتتعمل تانى وتعتبر تحفة وشغالة زى الفل وبتقوم بالواجب طول ما فى صيانة واستعمال بوعى.

Consul
10-11-17, 01:46 AM
شكرا اخى محمد على الرد وجزاك الله خيرا يا استاذ جمال على حسن كلامك وصبرك معنا واسال الله ان يجعله فى ميزان حسناتك يوم القيامه وانا كمان تراجعت عن البدل والبيع لان اخى محمد رضا شجعنى على الاحتفاظ بها لسببين اولا هو خبير عنى بيها وقال انها بندقيه جميله جدا وثانيا سعر بيعها على حالتها المستعمله مبلغ مش كبير فانا قررت الاحتفاظ بيها واتمنى فى المستقبل القريب ان ارزق ببندقيه افضل منها باذن الله ليا وللجميع كل ما يتمنونه من الخيرات وجزاكم الله عنا جميعا كل الخير على هذا المنتدى الرائع ليس رائع فقط فى اخبار الصيد ومعلومات السلاح ولكن اهم شىء فيه اخلاق الاصدقاء فى هذا المنتدى التى شجعت الانسان كثيرا على المضى قدما فى اتخاذ اصدقاء حقيقيين ليس لرحلات الصيد ومعولماته فقط ولكن اصدقاء يعتز الانسان بهم طوال عمره .

أخي العزيز الكيميائي أحمد فتحي...والله صعبان عليا نبرة الحزن في كلامك...لا تحزن يا أخي وبكره ربنا يعوضك بالأحسن...وتجيب اللي نفسك فيه...وكما قرأت كلام أخونا العزيز الأستاذ محمد رضا العبد ورأيت كم يشكر ويمدح فيها ويبدي ندمه علي بيعها...أنا عندي بندقية رمسيس منذ أكثر من 35 سنة...محافظ عليها وعلي صيانتها وتنظيفها ودائما أواليها رعايتي وإهتمامي وكل من يراها يعتقد أنها جديدة...لها معزة خاصة في قلبي ولا يمكن أن أفكر بالتصرف فيها...ولها معي أحلي ذكريات شبابي وأشعر أنها صديقتي الحميمة...أكثر من البنادق الأخري الحديثة التي أمتلكها...ويعلم الله أنني من أول عرضك لم أجرؤ أن أعطي لنفسي الحق وأنصحك بألا تتصرف فيها...فهذا قرارك ولا بد أن يكون نابع من داخلك وعن إقتناع...حتي لا تفهمني بالخطأ...فأنت متعود عليها وفاهمها وماكانتش ها تجيبلك سعر يبسطك ويريحك...فبصراحة كان حرام تفرط فيها...لو مش مقتنع بكلامي...إنتظر يومين عل وعسي يكون أحد الزملاء عارفها وبيبحث عنها وطالبها بالإسم والموديل...ولو كنت مقتننع بكلامي فإصرف نظر...وإطلب من إدارة المنتدي غلق الموضوع...ورب ضارة نافعة يا أخي...فيكفي أننا تعرفنا وكسبنا إنسان محترم ومهذب وعلي خلق مثلك...خالص تحياتي واحترامي للجميع...

محمد رضا العبد
10-11-17, 01:53 AM
خير ما فعلت والله..قرار حكيم انك ما تبعهاش

لان عموما الاصدارات القديمه من البنادق افضل وامتن من الجديد

وتحياتى ليك

chemist ahmed fathy
10-11-17, 05:30 AM
جزاكم الله عنى جميعا كل الخير وانا شاكر جدا لاخلاقكم الكريمه فى الحديث معى وكنت استسمحكم ان حد يعلمنى بفديو او صور واضحه طريقه تشحيم وتزييت البندقيه دى لانى بصراحه مش عارف اديها الاهتمام الازم بصيانتها من تشحييم وتزييت وجزاكم الله عنى كل الخير

محمد رضا العبد
10-11-18, 04:17 AM
جزاكم الله عنى جميعا كل الخير وانا شاكر جدا لاخلاقكم الكريمه فى الحديث معى وكنت استسمحكم ان حد يعلمنى بفديو او صور واضحه طريقه تشحيم وتزييت البندقيه دى لانى بصراحه مش عارف اديها الاهتمام الازم بصيانتها من تشحييم وتزييت وجزاكم الله عنى كل الخير

اتفضل ياباش الفيديو دا ...فيه طريقة التشحيم

http://www.youtube.com/watch?v=QI8c8yzJ-J0

Consul
10-11-18, 04:22 AM
أخي العزيز المحترم الأستاذ محمد رضا العبد...تسلم إيديك وتسلم مجايبك...بارك الله فيك...وبتقول مش خبير وعلي قدي...بسم الله وما شاء الله عليك...إنت أستاذ...ومقامك عندنا كبيييييييييييييييييير...خالص تحياتي واحترامي للجميع...

محمد رضا العبد
10-11-18, 04:39 AM
أخي العزيز المحترم الأستاذ محمد رضا العبد...تسلم إيديك وتسلم مجايبك...بارك الله فيك...وبتقول مش خبير وعلي قدي...بسم الله وما شاء الله عليك...إنت أستاذ...ومقامك عندنا كبيييييييييييييييييير...خالص تحياتي واحترامي للجميع...

الله يخليك يا استاذنا...انت الى مقامك كبير عندى بفضل تشجيعك ليااا

والموضع مش موضع خبره ..الحكايه كلها انا بحب الصيد لدرجه ما حدش يقدر يتخيلهااااا

وعندى قناعه انى اكتر واحد على وجه الارض بيحب الصيد

ملحوظه هذه قناعه شخصيه..ومش معناها انى بقول انى افضل واحد

وتحياتى ليك يا استاذنا

chemist ahmed fathy
10-11-18, 07:50 AM
جزاكم الله عنى جميعا كل الخير وجعله فى ميزان حسناتكم يوم القيامه وكل عام وانتم بخير

الجزار
10-11-18, 09:40 AM
السلام عليكم
وكل سنة وانت وكل الاعضاء بصحة ويسعادة . مواصفتها اية وكسر ولا عتلة وحط سعر تقديرى

لوممكن معايا جامو 900 حالة نادرة دى صورتها .للتواصل 0126190990

كلمني علي الخاص لو عايز تبدل