مشاهدة النسخة كاملة : تحفتين قريبا جدا

المستشار
10-11-12, 04:04 AM
لاجل عيون الاعضاء انتظروا قريبا تحفتين من شركه بى اس ايه العريقه بالكرتونه

dr mohamed kamal
10-11-12, 08:17 AM
موفق ان شاء الله وانا منتظر لعل وعسى يكون لى نصيب,تقبل تحياتى

galal khalifa
10-11-12, 10:13 AM
مستنين التحفتين منك يا جنابو علي احر من النار بس قبل العييد ولا بعدة علشان ناخد معاهم اللحمة

بندق
10-11-12, 10:35 AM
السلام عليكم
كل عام وانتم بخير وسلام وامان
ياااااااا مسهل يا رب هنستنا كتير يمكن نغير البام
يعني اشتري هدوم العيد والى استنا اكمل بيهم على باقي الفلوس
السلام عليكم

monje
10-11-12, 02:27 PM
بسم اللة شوقتنا ياستاذ محمد بالتوفيق ان شاء اللة

هشام سمير
10-11-12, 05:29 PM
اكيد حيكونو احلى هديه من سيادة المستشار وكمان بى اس
ربنا يبركلك

شلاطه سكوووب
10-11-12, 08:50 PM
ربنا يتمم على خير ويوصلو بالسلامه اهم شيئ وبعدها ياعالم هيكون نصيب مين ..... الله اعلم بس اكيد هيبقى
حضو حلو مش عشان البي اس لالالالالالالالالالا علشان هياخذ حاجه من سياده المستشار لانا الشرف

Consul
10-11-12, 11:23 PM
أخي العزيز سيادة المستشار محمد بك عبد الرازق...وضعناهم علي قائمة الوصول...ونحن في الانتظار...صالة 3 بالمطار الجديد...خالص تحياتي واحترامي للجميع...

المستشار
10-11-13, 02:51 AM
الحاجه موجوده بس مش عايز انزلها من غير صور عشان قوانين المنتدى ان شاء الله مووضع الصور يخلص باكر باذن الله

بندق
10-11-13, 07:34 AM
السلام عليكم
متشكرين جدا حضرة /المستشار ويارب تكون الفلوس كفايه
كل عام وانتم بخير
السلام عليكم

Gamohunter
10-11-13, 12:25 PM
السلام عليكم
ناقص حاجه بسيطه فى الاعلان يا سعاده المستشار غير الصور ----ايه اسم الموديلات
وتقبل تحياتى

أسامه خطاب
10-11-13, 03:47 PM
سيادة المستشار محمد عبد الرازق
ممكن حضرتك تكتب لنا الوصف والموديل والسعر الى ان تجهز الصور
عموما أنا حجزت الجولد ستار مقدماً

المستشار
10-11-13, 04:39 PM
دى التحفه الاولى وهى بندقيه الكلام مش هيدقيها حقها بندقيه انجليزى من عائله bsa اير سبورتر موديل rb2 وهى نمره 1 سرعتها تصل الى 344 متر ثانيه ادق بندقيه ضغط هواء بها 24 شيشخان وفراغ فى اخر الماسوره لدقه النيشان لفه دبشك سحريه وانا دورت فى المحلات عشان احط سعر مناسب للاعضاء لكن للاسف مش لاقى منها ولا قطعه جديده فى السوق على العموم هى جديده بالكرتونه ضربت حوالى 20 رشه لتظبيط النيشان انا كنت جايبها 4500 جنيه من صديق جايبها من انجلترا من فتره وانا عارضها ب 4000 جنيه طبعا انا ماليش فى موضوع الصور ده خالص لكن اللى عايز يشوف البندقيه اكتر ممكن يخش على اللينك بتاعها ويشوفها وهى جديده لنج
للحجز والتواصل
0165552655
0173245556
0118532555
والاتصال بعد الساعه 10 مساء لظرروف عملى وشكرا جزيلا لكل من تفاعل وتحمس للموضوع

scaner
10-11-13, 04:40 PM
الف مبروك على المدافع الجديده
وربنا يبارك للبائع والمشترى

تحياتى واحترامى للجميع

محمود5555
10-11-13, 05:44 PM
الف مبروك يا محمد بك

محمد حافظ
10-11-13, 06:17 PM
و ألله أنا مش مصدق
أن ألتحف ألملكية أللى حضرتك مزين بيها مكتبك
معروضة للبيع و هاتفرط فيهم
بس عموماً أنا عارف ألسبب
و مبروك ألنقلة ألجديدة بس ما تاخدكش مننا
بألتوفيق أن شاء ألله و مبروك على ألشارى مقدماً

المستشار
10-11-13, 06:28 PM
و ألله أنا مش مصدق
أن ألتحف ألملكية أللى حضرتك مزين بيها مكتبك
معروضة للبيع و هاتفرط فيهم
بس عموماً أنا عارف ألسبب
و مبروك ألنقلة ألجديدة بس ما تاخدكش مننا
بألتوفيق أن شاء ألله و مبروك على ألشارى مقدماً

يا باشا والله اللى بيزين مكتبى هو زيارتك لى يافنان

أسامه خطاب
10-11-13, 08:30 PM
حضرتك كاتب في عنوان الموضوع تحفتين قريبا جدا
واللى حضرتك عرضتها دي بندقية ممتازة جدا وهي لها باب قلاب مش جزرة صح ؟
ومشتاقين نشوف التحفة الثانية

mustafa alqadi
10-11-13, 11:01 PM
مشاء الله ربنا يبارك تحفه جميله وفي انتظار الثانيه،، بس عندي سؤال كدا هوا ازاي حضرتك بتجب الحجات دي من بره ؟؟

الجزار
10-11-14, 12:11 AM
ايه الحلاوة دي يا سياده المستشار

Mahmoud
10-11-14, 03:12 PM
تحفة بسم الله ما شاء الله انا شفتها على الويب لأن الصور ضعيفة شوية

محمد احمد العنانى
10-11-14, 03:24 PM
ربنا يحسن سوقها أن شاء اللة. ملحوظة البايع دايما خسران

أحمد شلبى
10-11-15, 06:43 AM
ربنا يحسن لك سوقها

المستشار
10-11-15, 09:12 PM
اخوانى كل عام وانتم بخير اليوم هعرض عليكم التحفه الانجليزيه التانيه بى اس ايه سوير استار الغنيه عن التعريف نمره 2 سرعه تصل الى 260 متر /ث باستعمال انواع معينه من الرش دبشك عالى اوى خشبه شاذه حاجه قمه فى الشياكه والدقه وسرعه هاى بور المطلوب 5000 جنيه واسيبكم مع الصور

المستشار
10-11-15, 10:40 PM
انت هتجيب السوبر استار للمارفك طبعا هناك فارق اساسا البى اس ايه مش موجود منها جديد اصلا بقت عمله نادره وعلى فكره انا مش بتاجر فيهم انا اكتفيت بالديانا 54 والويبلى باتريوت نمره واحد واساس البيع انى بجيب خرطوش وخلى بالك منى عشان انا هعلق على كل مبيعاتك وماادراك ما تعليقاتى وتقبل مروى

monje
10-11-16, 04:42 PM
بسم الله مشاء الله البى اس لة عشاقة لوقلتلة خد بدل البى اس اربيجية يقولك يفتح الله هيجى خطاب كتير انشاء الله يبارك الله للبايع والمشترى

momo44
10-11-16, 06:51 PM
وسع للسوبر ستار .... 260 م من 250 فى المارفك فرق مش كتير بس 5000 ج يجيبو 2 مارفك...وتقبل مرورى

:eek:دى حاجة ودى حاجة تاني خــــــــــــــــــــــــالص
يعنى نقدر نقول سرعة البام21 زى الديانا بس سعر الديانا يجيب 3 بنادق بام21

كل حاجة وليها سعرها
لان كل حاجة وليها خامتها المصنعة منها وايضا جودة التصنيع

المستشار
10-11-17, 11:32 AM
يعنى بلاش نجيب ديانا بقى ولا بى اس ولا باتريوت الغرض من الاعلان التنويه عن سلعه معينه فى ناس كتير محتجاها وبدور عليها الموضوع مش مساله بدائل احنا مش بنتاجر ولا كل يوم نجيب بندقيه خربانه نصلحها عشان نكسب فيها 200 جنيه مع ان ده مش عيب وتجاره مشروعه بس لولا اختلاف الاذواق لبارت السلع وامكانيات الناس هى اللى بتتحكم فى نوعيه الطلب اللى هما محتجاينه ودى مشكله كبيره فى علم الاقتصاد اسمها الندره طبعا مش هدوش الناس بيها بس اهم حاجه اللى عنده كلمه حلوه يقلها او ليصمت او اللى عند ه نفس السلاح ارخص يقول وانا اخده منه مش يبقى الكلام انك عندك كام حته بتزيتها وتبيعها وخايف الناس يشتروا حاجه غاليه ميعرفوش يشتروا حجتك خليك كول ومتخفش الرزق بيد الله

درويش51
10-11-17, 11:53 AM
حاولت امنع نفسى انى ارد بس مقدرتش
استاز محمد احمد العنانى من اكثر الناس احتراما وعمرى ما شفت حد زية هوة والجنرال طبعا وذلك ليس تقليلا من احترام حضرتك طبعا اخى المستشار
بس باللة عليكم لا نريد فى منتدانا الغالى اى انتقادات لعضو : بمعنى اخر انتقد سلعة ماشى ولكن لا نتكلم ابدا عن الشخص لكى لا نخرج بالموضوع عن حدود البيع والشراء
انتقاد عضو لسلعة معينة ليس بعيب وعندما نرد علية يجب ان نرد علية فى حدود السلعة وذكر مميزاتها مثلا وسبب غلاء هذة السلعة
واللة احبكم فى اللة ولا اريد فقط مثل هذة الحوارات الجانبية بينكم
وكل عام وانتم بخير

hoka
10-11-17, 12:13 PM
كل سنه وانت طيب يا محمد بيه
وعيد سعيد يا استاذ درويش

المستشار
10-11-17, 12:30 PM
وعيد سعيد يا استاذ درويش
وانت طيب يا دكتور وربنا يعيده عليك وعلينا وعلى الامه الاسلاميه كلها بخير

درويش51
10-11-17, 12:38 PM
وعيد سعيد يا استاذ درويش

حبيب قلبى كل سنة وحضرتك طيب

galal khalifa
10-11-17, 01:02 PM
وسع للسوبر ستار .... 260 م من 250 فى المارفك فرق مش كتير بس 5000 ج يجيبو 2 مارفك...وتقبل مرورى

يا دا انا فاتني كتير في اليومين الي فاتوا معلش اللحمة خلصت علينا
الاخ العزيز محمد عناني هناك فرق وفرق كبير قوي بين البي اس والنوركا وبعدين يا محمد كل واحد علي قدر امكانياتة المادية في ناس كتير بتدور علي الديانا والبي اس والباترويت وممكن تدفع غيها لغاية 7500 جنية ودا امر عادي وفي ناس معاها 1000 جنية وبتدور علي الصيني مقارنة مش في محلها خالـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــص

المستشار
10-11-17, 01:03 PM
السلام عليكم ...... ازيك يا استاذ محمد ....كل عام وانتم بخير ....
يااستاذى العزيز محدش يقدر يمنع حد من بندقيه تحفه زى دى ..... واللى فاهم كويس اكيد هيعرف قيمة البندقيه بس هى فعلا حكاية امكانيات ..... ربنا يباركلك فيها ..وللى هياخدها ربنا يكفيه شرها ..... تحياتى .

ويبارك لك يا احمد باشا روك انا مش فاهم ايه موضوع كلمه امكانيات دى واحد عارض عربيه مرسيدس للبيع نقله لا متعرضهاش عشان ممكن بثمنها نجيب 10 عربيات 128 ونقول عشان امكانيات الناس ايه الكلام الفاضى ده احنا بنعرض السلعه واللى عايزيها يشيلها امال الناس اللى كانت عارضه ديانا وغيره محدش قلها امكانيات ليه المساله مش كده المساله ان اللى بينتقد ميكنش تاجر عربيات 128 من ماركه منه وافتله وصلح و زيت الكلمه اللى تتقال الله يبارك للبايع والشارى هو ده اللى يتقال او يتقال غاليه او رخيصه مش اقول انا بتمنها اجيب بندقيتين ده كلام غلط طبعا وانت تعرفنى وقبلتنى كتير و تعرف ان اسلوبى مش اسلوب هجومى ابدا والغريب انى دى اول مره اضع شئ للبيع فى المنتدى وعلى العموم الله المستعان

galal khalifa
10-11-17, 01:10 PM
حاولت امنع نفسى انى ارد بس مقدرتش
استاز محمد احمد العنانى من اكثر الناس احتراما وعمرى ما شفت حد زية هوة والجنرال طبعا وذلك ليس تقليلا من احترام حضرتك طبعا اخى المستشار
بس باللة عليكم لا نريد فى منتدانا الغالى اى انتقادات لعضو : بمعنى اخر انتقد سلعة ماشى ولكن لا نتكلم ابدا عن الشخص لكى لا نخرج بالموضوع عن حدود البيع والشراء
انتقاد عضو لسلعة معينة ليس بعيب وعندما نرد علية يجب ان نرد علية فى حدود السلعة وذكر مميزاتها مثلا وسبب غلاء هذة السلعة
واللة احبكم فى اللة ولا اريد فقط مثل هذة الحوارات الجانبية بينكم
وكل عام وانتم بخير

الاستاذ درويش كل عام وانت بخير والاعضاء كلهم بخير اتفق معاك فيما كتبتة ولكــــــــــــــــــــــــــــن
ما ينفعش ان يكون عضو او مشرف كاتب او عارض حاجو للبيع وواحد من الاعضاء يقول لا دية غالية وممكن نشتري بندقيتن من اي نوع بالسعر دا والاخ عناني صديق واخ وعضو لة احترامة وهو ايضا بيبع ويشتري علي المنتدي وما حدش علق علية وقال مثلا ان الكويك او الويست او اي بندقة عرضها ممكن تشتري بالمبلغ دا بندقيتن لابد من احترام مشاركات الاعضاء فما بالك بالمستشار محمد دا راجل مشرف ولة منا كل الاحترام ارجو ان اكون وضحت وجهة النظر

درويش51
10-11-17, 01:14 PM
الاستاذ درويش كل عام وانت بخير والاعضاء كلهم بخير اتفق معاك فيما كتبتة ولكــــــــــــــــــــــــــــن
ما ينفعش ان يكون عضو او مشرف كاتب او عارض حاجو للبيع وواحد من الاعضاء يقول لا دية غالية وممكن نشتري بندقيتن من اي نوع بالسعر دا والاخ عناني صديق واخ وعضو لة احترامة وهو ايضا بيبع ويشتري علي المنتدي وما حدش علق علية وقال مثلا ان الكويك او الويست او اي بندقة عرضها ممكن تشتري بالمبلغ دا بندقيتن لابد من احترام مشاركات الاعضاء فما بالك بالمستشار محمد دا راجل مشرف ولة منا كل الاحترام ارجو ان اكون وضحت وجهة النظر

كل سنة وحضرتك طيب يا جنرال بس انا حبيت اهدى الموضوع شوية وواللة واحشنا جدا
كل سنة وانتة طيب

galal khalifa
10-11-17, 01:27 PM
كل سنة وحضرتك طيب يا جنرال بس انا حبيت اهدى الموضوع شوية وواللة واحشنا جدا
كل سنة وانتة طيب

اشكرك علي شعورك ومحبتك للجميع ولكن علينا ان نعطي الناس حقها ولا نترك صغيرة او كبيرة تمر مرور الكرام

galal khalifa
10-11-17, 03:09 PM
[quote

ماهو يا استاذ محمد حضرتك اللى بدأت
وعموما حصل خير
وكل سنة وانتو طيبين

معلش يا باش مهندس انا عدلت المشاركة لان كان فيها مشاركة للاخ محمد عناني مش كويسة بالمرة وياريت المشاركات تكون داخل الموضوع فقط وبصراحة تامة اي تجاوز نت اي نوع ها يقابل بالحذف والشطب نهائيا

galal khalifa
10-11-17, 03:10 PM
أتفق مع ألاستاذ جلال فى كل كلمة كتبها
فيجب ان يكون ألرد و اضح و صريح و لا يحتمل ألتأويل و باب ألنقاش مفتوح للجميع خاصة أن كانت ألسلعة ألمعروضة بها عيب أو سعرها مبالغ فيه أو أى نقطة فى ألعرض وجب تصحيحها أو ألتنويه عنها أما أن ندخل فى جدال لا داعى له من ناحية ألامكانيات و ألمقارنة بين ألآنواع فهذا أمر غير مرغوب فيه و أخونا ألمحترم محمد ألعنانى لقد عرضت من قبل عدة عروض لم يتدخل فيها ألا بالطيب بألرغم من عدة عيوب شابت تلك ألعروض فالنقد ألبناء مقبول و ألطعن مرفوض و أرجوك أن تحفظ للناس مقامتها و كما أشار ألمهندس محمود أنت من بدأ و ألآعتذار من شيم ألكبار

معلش يا محمد بك انا شيلت نفس المشاركة

محمد حافظ
10-11-17, 03:17 PM
معلش يا محمد بك انا شيلت نفس المشاركة
و ألله أنت فعلاً راجل محترم و تستحق ألتقدير
و أنا أؤيدك بوجوب حذف ألمشاركات ألغير لائقة
و شطب عضوية من لا يلتزم بأدب ألحوار و قواعد ألتعامل مع ألآخرين
جزاك ألله كل خير

حسام
10-11-17, 03:22 PM
انا اتفق مع استاذ جلال واستاذ محمد حافظ والاستاذ momo 44 وحضرة المستشار فى ان المقارنة ليست فى محلها بالمرة ولى ملاحظة ان دى اول مرة تحصل فى المنتدى والغريب انها من عضو فاهم مش جديد والمنتدى عرض اسعار اكبر من كده ولم يقارن احد على اساس السرعة فقط
انا مستغرب
والسلام

galal khalifa
10-11-17, 07:32 PM
احب اعرف العروض اللى كان فيها عيوب يا ا/ محمد حافظ ومقلتش لية ع العيوب والمفروض دى مصلحة عامة ومحدش يشوف عيب و يسكت علية .مش دة الصح ولا العيوب ظهرت دلوقتى .

الاخ العزيز عناني لو سمحت المشاركة كانت بخصوص بيع بندقية فقط لاغير فلا داعي مهما كانت الاسباب الدخول في مشاحنات بعيد عن الموضوع وعندما وضعت انت مشاركة بيع وشارك احد الزملاء بكلام لم يعجبك قمت انا بحذف المشاركة لانها ازعجتك فلا داعي لجر الموضوع الي مناقشات من شأنها عمل بلبلة

galal khalifa
10-11-17, 09:06 PM
الاخ المحترم عناني
لقد قمت بأزالة مشاركة لك خرجت عن المألوف الذي تعودنا منك ان تكتبة وبها لغة اسهتار منك بالاعضاء والادارة لم نعهدك بهذا الاسلوب وعليك ان تعلم ان الجميع هنا سواء لهم احترامهم وتقديهم ولكن في اطار الاحترام ومهما كان هذا الشخص سواء قريب او صديق يخرج عن تلك الشرعية لم يسمح لة ابدا ولك كل الاحترام

momo44
10-11-18, 02:18 AM
معلش يا باش مهندس انا عدلت المشاركة لان كان فيها مشاركة للاخ محمد عناني مش كويسة بالمرة وياريت المشاركات تكون داخل الموضوع فقط وبصراحة تامة اي تجاوز نت اي نوع ها يقابل بالحذف والشطب نهائيا

يا عمدة ولا يهمك
اى حاجة انت شايفها صح اعملها على طول

بس فى حاجة اهم من ده كله

فين العيدية :d

galal khalifa
10-11-18, 10:45 AM
ولك منى كل الاحترام ايضا .وانا لم استهتر بأى حد ومقباتش حد من المنتدى غيرك ورك .بس كل واحد من حقة انة يدافع عن شخصة .وكل واحد حر ف رئية ودة.....داحنا فى زمن الحريات.

لا يا محمد انت قلت الي عايزين تعملوة اعملوة واشرت الي موضوعات مع الزملاء بدون داعي وكتبت كلام مافيش داعي منة خالص برجاء الالتزام بما تعودناة منك ...

galal khalifa
10-11-18, 10:48 AM
ايه دا يا جماعه المشاحنه دى بين اجمل واروع شخصين فى المنتدى الناس تقول علينا ايه بقا
طيب النبى بيقول وخيرهم من بدأ بالصلح
نشوف بقا مين خيركم وننسى الكلام دا كله
ومنساش ان مصرين البطن بتتشاحن

يا هشام ابداء الرأي في اي موضوع حق مكتسب ولكن علينا ان نقيم العقل واحترام الاعضاء والادارة امر ملزم و واجب وهذا الكلام علي كل الاعضاء و علي الجميع ان يعي ويفهم ان الامور اصبحت حساسة جدا ولا داعي للدخول في اي موضوع خارج المشاركة ولك تحياتي

galal khalifa
10-11-18, 10:53 AM
يا باشمهندس محمود
اانا بحاول اني اهدي الموضوعات اول باول علشان الناس بتفهم بطرق مختلفة
العيدية موجود ولازم تيجي اليوم في التجمع علشان تاخد اليمام والحمام مشوي وبالسلاطات

محمد احمد العنانى
10-11-18, 11:14 AM
حصل خير يا استاذ جلال ودائما تأتى الرياح بما لاتشتهى السفن.

شلاطه سكوووب
10-11-18, 11:26 AM
ياجماعه فين الموضوع الاساسي بتاعنا...... انتو بتشغلونا في المشاحنات دي بتعطلونا يعني ولاه ايه
عن التحفتين بيع مبارك انشا لله.... ياسياده المستشار .... واستحلفك بالذي يغفر الكبائر ويسامح البشر ان تسامح اخونا محمد العناني لانو اكيد ميقصدش ابدا وانه على اخلاق طيبه وعن تجربه والمفروض اننا مندخلش بين الاخوات وبعضها.... كل عام وانتم بخير ياسياده المستشار لو كنت كتبت اللي يشتري البي اس ومعاها كيلو لحمه كنت اشتريتها فورااااااااا..ههههههههه

galal khalifa
10-11-18, 12:13 PM
ياجماعه فين الموضوع الاساسي بتاعنا...... انتو بتشغلونا في المشاحنات دي بتعطلونا يعني ولاه ايه
عن التحفتين بيع مبارك انشا لله.... ياسياده المستشار .... واستحلفك بالذي يغفر الكبائر ويسامح البشر ان تسامح اخونا محمد العناني لانو اكيد ميقصدش ابدا وانه على اخلاق طيبه وعن تجربه والمفروض اننا مندخلش بين الاخوات وبعضها.... كل عام وانتم بخير ياسياده المستشار لو كنت كتبت اللي يشتري البي اس ومعاها كيلو لحمه كنت اشتريتها فورااااااااا..ههههههههه

هو دا الكلام الصح خلينا في الموضوع فين البنادق الجميلة وبكام وفي تخفيض كام للمنتدي ونستلم البضاعة فين يا زعيم

المستشار
10-11-18, 02:59 PM
يا عمده اللى تأأمر بيه يتنفذ وعفا الله عما سلف

الصيااد
10-11-20, 08:28 PM
الصراحه انا شايف فعلا انه عرض ممتاز البي اس ايه من ادق و اقوي البنادق ولا يمكن مقارنتها بالاسباني او الصيني والله بندقيه ممتازة سيادة المستشار لو كان معايا فلوسها كونت خدتها من حضرتك بس للاسف انا لسه شاري ديانا 52 وحاصبر شوية لحد ما الاقي فرصه تانيه و ربنا يباركلك فيها