مشاهدة النسخة كاملة : مدفع تركى جديد نزل السوق

محمد احمد العنانى
10-10-10, 03:54 AM
شفت النهردة ماركة تركى اوريل ع ما اتذكر نمر2 وخلت المحل وجربتها بدون رش صوتها اقريب من صوت الطلقة ال8مم الصوت وطول بيت الغاز والمسورة زى بتاعت ال بى اس ودبشك فايبر خفيف شوية
والتعمير عاوز واحد تانى يعمر معاك من كتر قوة السوستة وبسعرخيالى . من الى احنا بنسمعو اليوميين دول. علاشان احنا ف موشو الصيد ب1600ج تقبلو مرورى

أبو شمس
10-10-10, 05:14 AM
شفت النهردة ماركة تركى اوريل ع ما اتذكر نمر2 وخلت المحل وجربتها بدون رش صوتها اقريب من صوت الطلقة ال8مم الصوت وطول بيت الغاز والمسورة زى بتاعت ال بى اس ودبشك فايبر خفيف شوية
والتعمير عاوز واحد تانى يعمر معاك من كتر قوة السوستة وبسعرخيالى . من الى احنا بنسمعو اليوميين دول. علاشان احنا ف موشو الصيد ب1600ج تقبلو مرورى

السلام عليكم
هي في محل اية
و هل عرفت شئ عن مواصفاتها ؟
السلام عليكم

الجزار
10-10-10, 08:42 AM
ما هي مواصفتها او صوره ليها

mido_23279
10-10-10, 09:18 AM
صباح الفل

على فكرة يا جماعة أن شفت البندقية دى عند السجلابى و جربتها بردة بس حسيت أن خامتها مش قد كدة و بعدين هو صحيح السعر أرخص من الأسبانى بس الفرق مش كبير يعنى ممكن تكمل علية 500 جنية و تجيب جامو هانتر 440 أو 890 حيكون أفضل بكتير لأن 1600 جنية بردة مش شوية مبلغ بردة فاالأجدر أنهم يتحطوا و يتكمل عليهم شوية سغيرين و يجيبوا بندقية محترمة .

شكرا

adel152
10-10-10, 11:42 AM

محمد باشا أعتقد حضرتك تقصد البنادق الكرال التركى.
السعر الى حضرتك بتقول عليه غالى جدا أنا أشتريتها ب1200 من 6 أسابيع تقريبا.
وده رابط فيه معلومات عن البندقية

http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=3171

وده رابط شركة كرال

http://www.kralav.com/en/urunDetay.asp?alturunID=343

mido_23279
10-10-10, 12:30 PM
مساء الخير على أحلى منتدى

وأية رأى حضرتك يا أستاذ عادل بعد تجربة البندقية دى لمدة 6 أسابيع

adel152
10-10-10, 01:09 PM
مساء الخير على أحلى منتدى

وأية رأى حضرتك يا أستاذ عادل بعد تجربة البندقية دى لمدة 6 أسابيع

أستاذ ميدو مساء الفل عليك
1- مشكلة صوت أحتكاك دراع التعمير بالسوسته أختفى تماما
2- بعد وضع ماده لتسبيت مسامير الدبشك الأماميه ماحلتش تانى
3- صوت البندقيه فى الضرب بقى أوطى من الأول لكن مازال صوتها عالى لشدة قوة السوسته
4- لم أستطيع تثبيت تليسكوب عليها من قوة البندقيه حتى الأن
5- كسر البندقيه للتعمير أحسن من الأول لكن مارال محتاج دراع قوى من قوة السوسته
6- نيشان البندقيه الفوسفورى بالنسبه لى كويس جدا وبضرب بيه غطاء زجاجه البيبسى 2 لتر البلاستيك من بعد 10 متر

على فكرة ياميدو أنا مش صياد لكن بحب السلاح ومن أسبوع ضربت على يمامه من بالكونة شقتى كانت واقفه على سطح العمارة الى قدامى المسافه تقريبا 25-30 متر والرشه جت فى رأس اليمامه (أكيد حظ) علشان كده صورتها.

Consul
10-10-10, 02:27 PM
أستاذ ميدو مساء الفل عليك
1- مشكلة صوت أحتكاك دراع التعمير بالسوسته أختفى تماما
2- بعد وضع ماده لتسبيت مسامير الدبشك الأماميه ماحلتش تانى
3- صوت البندقيه فى الضرب بقى أوطى من الأول لكن مازال صوتها عالى لشدة قوة السوسته
4- لم أستطيع تثبيت تليسكوب عليها من قوة البندقيه حتى الأن
5- كسر البندقيه للتعمير أحسن من الأول لكن مارال محتاج دراع قوى من قوة السوسته
6- نيشان البندقيه الفوسفورى بالنسبه لى كويس جدا وبضرب بيه غطاء زجاجه البيبسى 2 لتر البلاستيك من بعد 10 متر

على فكرة ياميدو أنا مش صياد لكن بحب السلاح ومن أسبوع ضربت على يمامه من بالكونة شقتى كانت واقفه على سطح العمارة الى قدامى المسافه تقريبا 25-30 متر والرشه جت فى رأس اليمامه (أكيد حظ) علشان كده صورتها.

أخي العزيز أستاذ عادل152...ألف مبروك علي البندقية الجديدة وربنا يديد خيرها ويكفيك شرها اللهم آمين...أولا تسلم ايدك علي دقة النيشان...ثانيا عملت ايه في اليمامة دي...أكلتها وعملت عليها عزومة...ولا رميتها حتي من غير دفن...أرجو أن تكون أكلتها بألف هناء وشفاء علشان حرام ازهاق روح بلا مبرر أو سبب لمجرد اللهو والتسلية...والأصل في الصيد هو للأكل أو دفع الضرر...خالص تحياتي واحترامي للجميع...

adel152
10-10-10, 04:16 PM
أخي العزيز أستاذ عادل152...ألف مبروك علي البندقية الجديدة وربنا يديد خيرها ويكفيك شرها اللهم آمين...أولا تسلم ايدك علي دقة النيشان...ثانيا عملت ايه في اليمامة دي...أكلتها وعملت عليها عزومة...ولا رميتها حتي من غير دفن...أرجو أن تكون أكلتها بألف هناء وشفاء علشان حرام ازهاق روح بلا مبرر أو سبب لمجرد اللهو والتسلية...والأصل في الصيد هو للأكل أو دفع الضرر...خالص تحياتي واحترامي للجميع...

نظفتها وحطتها فى الفريزر لحد ماأجمع كام واحده من البلكونه وأعمل غدوه أنا ومراتى.

بندق
10-10-10, 09:20 PM
السلام عليكم
اخوكم بندق جديد معاكم في المنتدى الأكثر من رائع طبعا بقول على المنتدى بس بجد انا بشكر الأستاذ عادل عشان هو حببني في kral جدا والمفروض الشركة تعملك مرتب عشان الدعايا الفظيعة اللنت عمله للبندقية دي .
*من 3 ايام سئلت على سعرها كان 1300 جنيه في بورسعيد (بجد مش فشر ذي ابو العربي) وشفتها فالمحل وشكلها بهرني جدا بس طلبت من البياع ان انا اجربها قالي( مفيش اشفه هتشتري شوف مش هتشتري مبفرجش ) ماشي يا عم انا مش هضرب بيها هشلها بس اشوف وزنها و اشوف نشنها قال (مينفعش ) طيب في تلسكوب بيركب عليها قال ( نعم ) طيب هو بكام قل( الحكومة منعاه ) قلت في عقل بالي بعد كل ده هقله شكرا واخرج ده واحد بقله امسك البندقي قال اشتري الأول طب اعمل ايه في يا عم علبة رش قال (4 جنيه) وحدة لو سمحت قال (اتفضل ) قلت الحمد لله سلام عليكم ياااااااااااااافكيك .
* ارجو لو بالأمكان حد يعرفني ممكن اشتريها منين يكون السعر ارخص ونفسي اشتري تليسكوب ياريت حد يكتب رقم التليفون عشان اعلرف اتكلم معاه وعشان عاوز تليسكوب لبندقية قديمة عندي مش عارف مركته بس مكتوب عليها LG ومصنوعة في المجر .
اخوكم المبتدأ بندق
السلام عليكم

ahmed.saddik
10-10-10, 09:45 PM
السلام عليكم

بندق يا ريت تبعت رقمك او ايميلك انا من بورسعيد وحابب اتعرف عليك ونبقى نظبط رحلات صيد باذن الله مع العلم ان انا لسه بدور على بندقية بسعر كويس

اخوكم احمد صديق اللمعي

adel152
10-10-10, 10:44 PM
ياأخ بندق أنزل القاهرة أو أسكندرية فى محلات كتير كبيرة ومحترمه تخليك تشوف البنادق وتعاينها براحتك قبل الشراء.
فعلا التليسكوب ممنوع بيعه والمفروض استعماله ايضا.
البندقية القديمة بتاعتك دى تل مجرى وهى بندقية ممتازة فى النيشان ومن البنادق العريقه. ممكن تقولى هى كسر ولا عتله والرقم الموجود بعد الحرفين lg .
على فكره يابندق البنادق التل المجرى دى لو متظبطه صح أحسن مليون مرة من الصينى والتركى.

المستشار
10-10-10, 11:16 PM
لا انصحك بامتلاك البندقيه دى لو تنتظر وتوصل المبلغ 1700 فى حجات احسن ومنها البام 21 تقليد الديانا 52 ولن اخوض فى تفاصيل او عيوب الكرال التركى والميزه الوحيده فيها سعرها وشكرا

أبو شمس
10-10-11, 02:03 AM
ياأخ بندق أنزل القاهرة أو أسكندرية فى محلات كتير كبيرة ومحترمه تخليك تشوف البنادق وتعاينها براحتك قبل الشراء.
فعلا التليسكوب ممنوع بيعه والمفروض استعماله ايضا.
البندقية القديمة بتاعتك دى تل مجرى وهى بندقية ممتازة فى النيشان ومن البنادق العريقه. ممكن تقولى هى كسر ولا عتله والرقم الموجود بعد الحرفين lg .
على فكره يابندق البنادق التل المجرى دى لو متظبطه صح أحسن مليون مرة من الصينى والتركى.

السلام عليكم
انا في وحده معروضة عليا مجري lg 15
بس مش عارف معلومات عنها اكتر من كونها نمرة 2
افيدوني بالمعلومات عنها لمن استخدم هذا الموديل
لانها معروضه عليا بسعر مناسب لي

adel152
10-10-11, 03:28 AM
السلام عليكم
انا في وحده معروضة عليا مجري lg 15
بس مش عارف معلومات عنها اكتر من كونها نمرة 2
افيدوني بالمعلومات عنها لمن استخدم هذا الموديل
لانها معروضه عليا بسعر مناسب لي

سلام عليكم
البندقية المعروضة عليك أسمها Relum Tornado وهى بندقيه بعتله مش كسر.
وزنها 3.25 كيلو جرام
الطول متر و15 سم تقريبا
السرعة تتراوح بين 160 - 170 متر/ث
نمرة2 =LG15
نمرة1 = LG14
عندنا هنا بيسموها تل مجرى وهى من أكثر البنادق دقة فى نيشانها.
دى صورة لها

body77
10-10-11, 07:32 AM
استاذى والتل المجرى معروضه بكام ؟
ده مجرد سؤال

أبو شمس
10-10-11, 10:46 PM
سلام عليكم
البندقية المعروضة عليك أسمها Relum Tornado وهى بندقيه بعتله مش كسر.
وزنها 3.25 كيلو جرام
الطول متر و15 سم تقريبا
السرعة تتراوح بين 160 - 170 متر/ث
نمرة2 =LG15
نمرة1 = LG14
عندنا هنا بيسموها تل مجرى وهى من أكثر البنادق دقة فى نيشانها.
دى صورة لها

السلام عليكم
طيب مش دي تبقي سرعة ضعيفة
و سرعة نمرة 2 كام بالظبط
و اية رايك في سعر 500 ج لها
كدة كويسة
و هي مستعملة السوسته ضعيفة شوية و وجود بعض الصدء الخفيف بالماسورة
منتظر رد حضرتك لكي احدد شراءها من عدمه
و في بندقية تانية اسمها slavia 631
لو في معلومات عنها و دي جديدة و عاملة 1600 ج نمرة 1
منتظر رد حضرتك لكي احدد شراءها من عدمه

adel152
10-10-11, 11:57 PM
البندقية Slavia 631 بندقية تشيكوسلوفاكي ممتازه وده رابط الشركه وفيه كل المعلومات
http://www.czub.cz/en/catalog/84-air-guns-cz/VSP/Slavia_631_LUX.aspx
التل نمرة 2 سرعتها 160 متر/ث.

body77
10-10-13, 08:53 AM
الاخ الصياد الماهر
اشترى التل المجرى و متترددش

محمود شلبي
10-10-16, 12:41 AM
استاذ محمد هى موجودة عند ابوضيف والحجه بتقول 1500 وهى مموها اخضر على اصفر انا مقتنع بيها بس لو خشب وممكن البندقيه دة مع التجربه تكون كويسه بس الناس عموما محتاجين المتجرب لانه مضمون زى الفكرة الى وخدنها عن الحاجه الصينى رغم ان الصين بتعمل حجات رقم1 وجرب

المقدم سيف
11-07-20, 04:56 PM
امال فين الصور يا استاذ جلال