مشاهدة النسخة كاملة : بنادق pcp

tamerramzy
10-09-30, 07:35 PM
هل بنادق PCP أقوى مين بنادق العادية الذي تكسر مسرتها وما هيا أنواع PCP
وفي نوع أسم Sumatra 2500 هل هيا جيدة وهذا هو الويبسايت الموجود بها
http://www.airgunsbbguns.com/Sumatra_2500_Air_Rifle_rifle_p/smatra2500.htm

القناص
10-09-30, 08:31 PM
بخصوص سؤالك حول البنادق pcp هى بنادق جميلة جدا ولكن من وجهة نظرى هى غير عملية بالنسبة لنا و قديختلف معى الكثيرين وأنا اعلم ذالك جيدا و هى طبعا بنادق قوية ولكن بالنسبة لأستخدامها فى الصيد لفترة طويلة فسوف تحتاج لأعادة ملأها بالهواء وهذا مجهود أضافى لسنا فى حاجة له أثناء الرحلة بالأضافة طبعا لعدم توفر قطع الغيار هنا وعدم توفر هذه الانواع من بنادق pcp هنا أما بالنسبة لسؤالك حول البندقية الهوائية pcp سوماترا هى بندقية قوية جدا وتحمل عدد 6رشات فى الخزنة ولكن من أهم مميزاتها هى التقنية الحديثة الموجودة فى pcp هى التحكم بسرعة الرش وكل ما زادت السرعة أصبح عدد الرش االذى سوف تضربه على أسطوانة الهواء أقل وكلما قلت السرعة أصبح العكس

ونصيحتى لك أستخدم البنادق الرش العادية النمرة 2 ويوجد أنواع كثيرة رائعة وقوية جدا وهى سهلة فى الصيانة والاستخدام وتصلح لجميع أنواع الصيد

و يا رب أكون قدرت أساعدك ولو بمعلومة بسيطة

وشكرا

tamerramzy
10-09-30, 10:05 PM
شكراً أنا عاوز بندقية متعددة الطلقات

هل بنادق pcp تحتاج صيانة بأستمرار
وما هي الاجزا التي تحتاج إلى صيانة فيها

~aragon~
10-10-01, 11:53 AM
و الله البندقية جامدة جدا بس هل يا ترى هتعد سنتين و بعدين تبوظ زى اى بندقية pcp و لا لأ

المستشار
10-10-01, 07:32 PM
لو عاوز بندقيه متعدده الطلقات ممكن تجيب جولد بى اس ايه جولد ستار خزنه عشر رشات وبندقيه ضغط هواء انجليزى تحفه وسرعتها تصل الى 344 متر ثانيه فى نمره واحد و 250 متر ثانيه فى نمره اتنين

tamerramzy
10-10-02, 01:58 AM
هيا كل البنادق PCP بيحصل فيها مشاكل بعد سنتين ?

هل البندقية BSA Gold Star موجودة في مصر وتمنها كم وكيف تعمل