مشاهدة النسخة كاملة : حد يعرف سعر الدوبر مان

hazeeeeem
12-08-21, 02:09 AM
سلام عليكم
كل سنه وانتو طيبين
يا ترى الكلب الدوبر مان عمر 3 شهور يعمل اقل سعر كام تقريبا ؟؟
شكرا

hazeeeeem
12-08-22, 01:02 PM
ايه يا جماعه فين خبراء الكلاب !!!

hatem mohamed
12-08-22, 04:26 PM
في حضرتك اسعار كتير في مثلا الشعبي بيبدء من 200 جنية وكل لما يعلي المستوي يعلي السعر وفي حاجات متوسطة في حدود ال800 كده وفي حاجات كويسة فوق المتوسط بتبقي في حدود 1000 الي 1500

hazeeeeem
12-08-22, 06:44 PM
اشكرك حاتم باشا
طيب ممكن تقولى اعرف الكلب الكويس ازاى ؟؟
طبعا وهو جرو .. يعنى عنده شهرين مثلا .. وانا بتفرج عليه ابص على ايه بالظبط ؟؟
والكلام ده تحديدا للدوبر مان
تحياتى

NEW_Year
12-08-22, 07:54 PM
ماتخليك في الجيرمان :) جميل جدا واقدر افيدك فاي حاجة فية

مبروك مقدما

hazeeeeem
12-08-22, 08:21 PM
الاخ new year شكرا ليك جدا
انا كمان بحب الجيرمان ومابقبلش الدوبر مان
ولكن انا محتاجه لحراسة ارض فى الجبل (يعنى مكان واعر شويه)
وحسب ما قرأت لقيت ان الدوبر مان كلب ممتاز فى الحراسه وعنده عداء فطرى
ضد الاغراب من بنى البشر .. وده اللى عجبنى فيه
وعشان كده استقريت عليه

hatem mohamed
12-08-27, 04:58 AM
معلش يا أستاذ حازم اتأخرت عليك في الرد الدوبر مان نوعين امريكي والماني حدد حضرتك تفضل انهي فيهم

hatem mohamed
12-08-27, 05:06 AM
ولو حضرتك اول مره تربي كلاب بلاش دوبر مان

deeb_no_comment
12-08-27, 11:10 AM
بص عايز تجيب حاجة حلو كلم مزرعة نضيفة يكون عندها دوبرات عالية جراوى حتعملها من 1700 الى 2000 الفين
دا حاجة نضيفة اوى و حاجة تشرف بس حيبقى عمر 50 او 55 يوم لو مش عارف نمر مزارع كلاب حلوة متدورش علشان ميتنصبش ابعتلى على الخاص وانا اديك نمر مزارع عالية اوى بالنسبة للموصفات انا احب اقولك الجرو مبينش
فى حاجة اد كدا انت تروح على المزرعة الام فين و الاب فين عجبوك و كويسين اشترى الاهالى وحشين اوعى تشترى وسيبك من البيقولو لا دا الجرو حلو وبتاع انت تشوف الاهالى اهم حاجة

hazeeeeem
12-08-28, 06:48 PM
ولو حضرتك اول مره تربي كلاب بلاش دوبر مان

انا فعلا اول مره هربى

hazeeeeem
12-08-28, 06:50 PM
بص عايز تجيب حاجة حلو كلم مزرعة نضيفة يكون عندها دوبرات عالية جراوى حتعملها من 1700 الى 2000 الفين
دا حاجة نضيفة اوى و حاجة تشرف بس حيبقى عمر 50 او 55 يوم لو مش عارف نمر مزارع كلاب حلوة متدورش علشان ميتنصبش ابعتلى على الخاص وانا اديك نمر مزارع عالية اوى بالنسبة للموصفات انا احب اقولك الجرو مبينش
فى حاجة اد كدا انت تروح على المزرعة الام فين و الاب فين عجبوك و كويسين اشترى الاهالى وحشين اوعى تشترى وسيبك من البيقولو لا دا الجرو حلو وبتاع انت تشوف الاهالى اهم حاجة

طيب وايه اللى اركز عليه فى الاب والام ؟؟ اقصد ايه المميزات الجوهريه اللى ادور عليها

illustrator
12-08-28, 06:56 PM
انا فعلا اول مره هربى

اهم من الدوبر مان مدرسه احمد:rolleyes:

M.SHADY
12-08-28, 07:18 PM
من افضل كلاب الحراسه الحقيقيه فى العالم كلب الدوبر مان . و هو من كلاب السيد الواحد يعنى من الاخر مش كلب عائلى زى الجرمين شيبرد . و بعدين كلب عنيد جدا و صعب تدريبه على الطاعه و لكنه يحتاج الى تدريبات حراسه اللى هى بالبلدى كده تدريبات شراسه . لان مفيش حاجه اسمها شراسه فطريه لان ده كلب مش ذئب او ضبع هتعب معاه شويه فى الاول لان انت مربتش كلاب قبل كده . و هو محتاج صبر . بس بعد كده هتاخد من الكلب ده كل اللى نفسك فيه . طاعه و حراسه و فاء لغايه لما يموت

hazeeeeem
12-08-28, 08:17 PM
اهم من الدوبر مان مدرسه احمد:rolleyes:

هههههههههههههههه انا قاعد اقول احمد مين ده يا خويا !! لحد ماخدت بالى من الاسم

hazeeeeem
12-08-28, 08:19 PM
من افضل كلاب الحراسه الحقيقيه فى العالم كلب الدوبر مان . و هو من كلاب السيد الواحد يعنى من الاخر مش كلب عائلى زى الجرمين شيبرد . و بعدين كلب عنيد جدا و صعب تدريبه على الطاعه و لكنه يحتاج الى تدريبات حراسه اللى هى بالبلدى كده تدريبات شراسه . لان مفيش حاجه اسمها شراسه فطريه لان ده كلب مش ذئب او ضبع هتعب معاه شويه فى الاول لان انت مربتش كلاب قبل كده . و هو محتاج صبر . بس بعد كده هتاخد من الكلب ده كل اللى نفسك فيه . طاعه و حراسه و فاء لغايه لما يموت

شاكر مرورك الكريم

deeb_no_comment
12-08-29, 08:07 AM
بالنسبة لموصفات الدوبر مان الجسم الطويل صدر الكلب واسع و بارز الجسم كلو بيبقا مليان عضلات تبص كمان على كف ايد الكلب كا ما كان اضخم كل ما كان افضل و خش على صور جوجل شوف كلاب مستويات عالية كتير علشان
تعرف الكلب النضيف بيبقى شكلو اية

hazeeeeem
12-08-30, 12:27 AM
بالنسبة لموصفات الدوبر مان الجسم الطويل صدر الكلب واسع و بارز الجسم كلو بيبقا مليان عضلات تبص كمان على كف ايد الكلب كا ما كان اضخم كل ما كان افضل و خش على صور جوجل شوف كلاب مستويات عالية كتير علشان
تعرف الكلب النضيف بيبقى شكلو اية

متشكر يا باشا ع الافاده والمعلومات القيمه دى
ونردهالك فى البنادق ان شاء الله :d
تحياتى