مشاهدة النسخة كاملة : استفسار لو سمحتم عن الحمام

محمد كابو
12-08-14, 05:02 PM
تالسلام عليكم
انا مبتدء فى تربية الحمام و ابتدات بجوزان
3 بنى دكر و نتاية و اسود و بنى
البنى صغير اوى اصغر زغلزلة
ماشى
اول مجبتها كانت حصلتها مليانة اكل اعدت يومان مليانة فى اليوم التالت هضمت الاكل كلو الى كان فى بطنها ماشى
جات اليوم الرابع لئتها مش عيزة تاكل و رجلها الاتنان مش عارف تئفل عليهم و بتزحف علا الارض بجنحتها و بجد بجد مليانة نمل
اوك
انا مش عارف اجبلها علاج اية ولا اعمل اية ارجوكم علاج بسرعة مش عايز اخصر الزغزلة دى و متنى الرودو بفائق الصبر
و السلام عليكم و رحمةى اللة و بركاتو

moorey
12-08-14, 05:19 PM
انا مش عارف تجبلها علاج ايه بس انت المفروض تاكلها و تشربها بنفسك

محمد كابو
12-08-15, 02:48 AM
للاسف يا اخ مودى تئدر تئول الباقء لله
اهئ اهئ اهئ
انا مش بعيط عليها انا بعيط علا الدكر الى معاها
طلعت النهردة لئات حاجة غريبة لئات الدكر حد واكل جلد افاة و اخر متة من الجناح
و المهم ان الشقة فضية و مئفول عليهم الباب و العة مئفولة عليهم و مفيش اى منف للدخول و الخروج و الدم كان مغرء العشة كلها
كلمت دكتور بطرى انا عرفو و الى تحطلو كبسولة كدا مطهر فى المية لمدة اسبوع و تحطلو على الجرب مس ازرق دا ب 1 جنية
و الحمام كلو مش عارف لية لما احطلو الذرة علا الارض ينسفها يكلها كلها بس ميكلش من بتاعت الاكل بتعتو
و المشكلة ان الدكر الى بايظ جاهز للتزاوج
و مش عايز يقرب لئى نتاية تنية مش عارف حزين الفرد دة ولا اية
ناس الولى دى حاجة اعوز باللة لئنالشقة دى بئلها 3 سنين مفيش حد بيخشها و كدا و الولى شغل فيها قران كتير
و فى استفهام صغير اوى فى زغلولين م بعضيهم علا طول و نفس السن مع بعضيهم فى كل مكان علشان اخوات من نفس الام يا ترا دول ممكن يعشرو بعضيهم
و السلام عليكم و رحمة الله و بركاتو

yehia_gaber
12-08-16, 08:14 AM
طبعا يا باشا لو دكر و نتايه يعشروا بعض عادى الحمام مش عنده ان دى أخته ولا أمه حتى عادى كله مع كله بس حاول
تبعد أى فرد حمام تعبان عن الباقى عشان مش يعديه خليه لوحده كده احسن وربنا يباركلك فيهم