مشاهدة النسخة كاملة : استفسار من الاخوه اللي بتسافر بالبنادق بتاعتها من محافظه لمحافظه

POSTMAN2200
12-07-12, 04:53 PM
يا جماعه اانا من العريش وكنت نازل اشتري بندقيه من القاهره واثناء السفر بيبقي في تفتيش علي كوبري السلام ولما سألت الظابط الموجود هناك علي موضوع اني هشتري بندقيه صيد وهجيبها وانا راجع من القاهره قالي انها هتتاخد مني في اي لجنه تفتيش طالما مش ليها ترخيص عشان ظروف البلد الفتره دي
فهل اي حد من الاخوه عنده اي معلومه او خلفيه عن الموضوع ده وازاي امشي في السليم من غير ما اي عسكري يتنطط عليا

hema777h
12-07-12, 05:07 PM
يا تري في اية الموضلات المتاحة ليك ما بين العريش والقاهرة

POSTMAN2200
12-07-12, 05:21 PM
يا تري في اية الموضلات المتاحة ليك ما بين العريش والقاهرة

اتوبيس والعربيات المرسيدس ال7 راكب

hema777h
12-07-12, 05:22 PM
انت هتشتري البندقية من عند مين في القاهرة

POSTMAN2200
12-07-12, 05:28 PM
انت هتشتري البندقية من عند مين في القاهرة

مش مقيد بحد معين اللي هلاقي عنده طلبي انا بدور علي نوريكا جين نمره اتنين ......

hema777h
12-07-12, 05:32 PM
ممكن تاجل موضوع النزول دااا كام يوم لحد ما اعرف موجود طلبلك عند انهي محل سوؤ في القاهرة او اسكندرية وانا هتصرف ليك في موضوع النقل داااا متشلش هم لية ان شاء الله

ارجو انك تتصل بيا 01093635793 عشان هستفسر منك علي كام حاجة كداا

Tony
12-07-12, 06:01 PM
احسن حاجة السوبر جيت وتكون فى شنطة او تشحنة فى اى مكتب شحن

أبو مهند
12-07-13, 04:46 AM
اركب اتوبيس من القاهرة لبورسعيد ، وبعدين روح علي معدية التفريعة
انزل هناك اركب اي حاجة رايحة العريش مش هتقابل في كل طريقك غير نقطة واحدة ومش هيدققوا معاك لأنك رايح بيها مش العكس
بالتوفيق

NEW_Year
12-07-13, 09:18 AM
هيما اكيد هيفيدك في الموضوع دا
بالتوفيق

eng.amg
12-07-13, 09:29 AM
يا باشا بندقية رش محدش حيكلمك عليها. والنوريكا جت شكلها عادي مش pcp ولا ديانا شكلها يشكك.
وغالبا كوبري السلام إلي واقف عليها قوات مسلحة (حرس حدود) وضباط الجيش بيبقوا دارسين أسلحة خفيفة ويعرفوا يفرقوا بين ضغط الهواء وبين الأسلحة النارية.
لو عسكري كلمك أطلب مفابلة الضابط المسؤول عن الوحدة وهو في الغالب ضابط برتبة رائد إسمه (مراد) وهو إنسان محترم أنا قابلته من 6 شهور بس معرفش لسه موجود ولا إتنقل.

M.SHADY
12-07-13, 11:46 AM
لا اعتقد ان ممكن حد يكلمك على بندقيه رش ابدا حتى لو انت مسافر بيها . بس اذا انت قابلت تفتيش فهم الناس اللى واقفه فى الكمين من الاول ان انت معاك بندقيه رش مش تسيبهم هما يدوروا و بعدين يلاقوها و بعدين تقول دى بتاعتى و ربنا يوفقك

الصياد العجوز
12-07-13, 03:43 PM
يا باشا. أنا لسه. كدخل. بندقيه. ديانا 54 من السعوديه. ومحدش كلمني في سفاحا لما عرف انها. بندقيه. رش

ahmed yasser
12-07-13, 04:18 PM
انا بسافر على طول وبحط الجامو سى اف 20 وعليها اسكوب فى العربية من ورا وبتكون باينة عادى وبعدى على لجان كتير وماحدش بيتكلم

POSTMAN2200
12-07-13, 08:20 PM
احسن حاجة السوبر جيت وتكون فى شنطة او تشحنة فى اى مكتب شحن

اركب اتوبيس من القاهرة لبورسعيد ، وبعدين روح علي معدية التفريعة
انزل هناك اركب اي حاجة رايحة العريش مش هتقابل في كل طريقك غير نقطة واحدة ومش هيدققوا معاك لأنك رايح بيها مش العكس
بالتوفيق

هيما اكيد هيفيدك في الموضوع دا
بالتوفيق

يا باشا بندقية رش محدش حيكلمك عليها. والنوريكا جت شكلها عادي مش pcp ولا ديانا شكلها يشكك.
وغالبا كوبري السلام إلي واقف عليها قوات مسلحة (حرس حدود) وضباط الجيش بيبقوا دارسين أسلحة خفيفة ويعرفوا يفرقوا بين ضغط الهواء وبين الأسلحة النارية.
لو عسكري كلمك أطلب مفابلة الضابط المسؤول عن الوحدة وهو في الغالب ضابط برتبة رائد إسمه (مراد) وهو إنسان محترم أنا قابلته من 6 شهور بس معرفش لسه موجود ولا إتنقل.

لا اعتقد ان ممكن حد يكلمك على بندقيه رش ابدا حتى لو انت مسافر بيها . بس اذا انت قابلت تفتيش فهم الناس اللى واقفه فى الكمين من الاول ان انت معاك بندقيه رش مش تسيبهم هما يدوروا و بعدين يلاقوها و بعدين تقول دى بتاعتى و ربنا يوفقك

يا باشا. أنا لسه. كدخل. بندقيه. ديانا 54 من السعوديه. ومحدش كلمني في سفاحا لما عرف انها. بندقيه. رش

انا بسافر على طول وبحط الجامو سى اف 20 وعليها اسكوب فى العربية من ورا وبتكون باينة عادى وبعدى على لجان كتير وماحدش بيتكلم

جزاكم الله خيرا علي الردود

عيون الصقر12
12-09-19, 09:13 AM
بالتوفيق إن شاء الله

majckblack
12-09-29, 12:37 AM
خليك مع استاذ هيما او اشحنها علشان متعرضش نفسك لاى خطر ولو ربع فى المية
انا بقولك كدا علشان مصلحتك بس انا للعلم لسا مسافر ببندقية من طنطا للقاهرة بالقطر و كبت المترو
و محصلش حاجة الحمد لله

sherif aboudeif
12-11-29, 01:43 PM
اساسا البنادق الرش يكفى ان يكون معاك فاتوره الشراء فقط لتسافر بها من مكان للآخر

مورو
12-11-29, 04:23 PM
اساسا البنادق الرش يكفى ان يكون معاك فاتوره الشراء فقط لتسافر بها من مكان للآخر

أستااااااااااااااااااااااااذ +11111111111111111111

sherif aboudeif
12-11-30, 01:34 PM
والله الفاتوره تغنى عن اى شى فيمكنك السفر داخل مصر زى ماانت عاوز

owkean
13-01-22, 05:19 PM
يا مستر هيما بدل ما ندور علي حاجه نقل من خلالها طيب ما نحاول نشوف حل قانوني يسمح بحمل او التنقل سواء بسلاح صوت او بندقيه صيد بس تكون الوسيله دي معتمده من الداخليه