مشاهدة النسخة كاملة : هاوي جديد واريد ان اكون محترف

vipmaa
12-04-25, 09:14 PM
السلام عليكم
اخواني الاعزاء انا هاوي جديد وبقالي حوالي سنتين او اقل بس وانا من القاهرة ( مصر القديمه ) وكل صيدي في النيل ولكن مع الاسف حتى الان لم اصتاد اي شيء له القيمه استخدمت الحداف و استخدمة الغمازة ولكن لا شيء و الان جاتلي الفرصة اني اطلع الغردقة واصتاد من البحر واعلم ان في فرق بين الاثنين في المعدات وطرق الصيد ولاني اعرف اني مجرد هاوي حبيت اني احرف ولقيت ان مفيش احسن من هذا المنتدى الي ممكن اخد منه خبرة من الناس واعرف اعمل ايه علشان اجيب سمك كبير وحلو من النيل و افضل وقت للصيد واعمل ايه في البحر الاحمر وانا واثق من انكم هتتقبلوا اطالتي واشكركم على كل شيء

مصطفى ابواسماعيل
12-05-15, 12:34 AM
فى حدمن جيرانك صيادسمك ولا فى منطقتك او اعمل تعارف بحديث حلو مع اى صياد يقابلك على النيل وانت بتصطاد واستسمح الوجوه اللى هاتتعرف عليها وخد منه الخبره

العملاق المصرى
12-05-15, 12:43 PM
الصيد هواية جميلة مش مهم انك تصطاد كتير او قليل كبيير او صغر المهم انك تصطاد

SHARKY
12-05-20, 01:25 PM
السلام عليكم
اخواني الاعزاء انا هاوي جديد وبقالي حوالي سنتين او اقل بس وانا من القاهرة ( مصر القديمه ) وكل صيدي في النيل ولكن مع الاسف حتى الان لم اصتاد اي شيء له القيمه استخدمت الحداف و استخدمة الغمازة ولكن لا شيء و الان جاتلي الفرصة اني اطلع الغردقة واصتاد من البحر واعلم ان في فرق بين الاثنين في المعدات وطرق الصيد ولاني اعرف اني مجرد هاوي حبيت اني احرف ولقيت ان مفيش احسن من هذا المنتدى الي ممكن اخد منه خبرة من الناس واعرف اعمل ايه علشان اجيب سمك كبير وحلو من النيل و افضل وقت للصيد واعمل ايه في البحر الاحمر وانا واثق من انكم هتتقبلوا اطالتي واشكركم على كل شيء

و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

أنا كمان من مصر القديمة.و لو حضرتك عايز أى معلومات أو إستفسار أنا فتحت محل جديد لجميع

أدوات الصيد البحرى و النيلى و جميع الطعوم و إسم المحل تيتو على كورنيش النيل قبل مدرسة

الفسطاط شرفنا و سوف تجد طلبك إن شاء الله.

مع تحياتى

vipmaa
12-05-20, 03:06 PM
شكرا على مروركم
وان شاء الله همر عليك sharky