مشاهدة النسخة كاملة : افيدونا افادكم الله عز وجل

hassan_11176
10-05-08, 11:30 PM
السلام عليكم
يا ريت حد يقولى كيفية تركيب الجلبه الزفره للبندقيه ويا ريت تكون مدعمه بالصور
وجزاكم الله خيرا ودى صورة الجلده المراد تركيبها

BooGY
10-05-09, 02:00 AM
استاذ حسن حضرتك عايز تركبها للكوميتا اللى عندك

BooGY
10-05-09, 02:01 AM
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

hassan_11176
10-05-09, 12:54 PM
السلام عليكم
منور يا بوجى على فكره انا من زفتى وانت قلت ان انت من ميت بره
يعنى هتمحك وقول بلديات من يومين فكيت البندقيه عندى لقيت الجلبه الاصليه فوق الممتازه
بس فيه واحد حبيبى معاه بندقيه ولما اشتريت لخا جلبه من طنطا ملقتشى الاصلى والراجل قال احنا
بنركب دى فمش عارف الطريقه ازاى وعلى فكره هركبها لتل مجرى كسر وعموما هى تمشى على اى بندقيه يا بوجى بس عاووز اعرف هل لازم لها ورده طب ولو حطيت الورده هسيب منها مسافه فاضيه من الداخل بحيث
ان المسمار الى بيربط الجلبه ميبوظشى البندقيه من الداخل يعنى الطريقه ازاى وفيه ناس عندنا هنا مركباها
وشغاله تما على اكثر من موديل بنادق
وتقبل تحياتى

BooGY
10-05-14, 08:12 PM
الاخ حسن انت مش محتاج تكون من ميت برة علشان نبقى بلديات لاننا كلنا من بلد واحدة اللى هى مصر وبالنسبة للتأخير فى الرد انا اسف جدا لان النت فاصل عندى من كام يوم وانا لا ادعى العلم ولكن ان كنت حضرتك بتقول ان طريقة التركيب واحدة فى كل البنادق ف ان شاء الله هصور لك البندقية الصينى بتاعتى وانا بركبهالها وانا بصراحة ما استعملتش التل قبل كده
ملحوظة ( حاول على الامكان لو هتغير المسمار اللى بيربط الجلبة بالبستم هيتغير هو كمان ان تكون الراس بتاعته مسطحة علشان رد الفعل والصوت والظرف كمان ما يبوظش)
وان شاء الله اصورها وارفعها فى نفس الموضوع
وتقبل تحياتى اخوك محمود برعى

hassan_11176
10-05-14, 10:57 PM
مشكوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووور

القناص2010
10-07-14, 08:04 PM
ممكن تعرفنى جبت الجلبة الزفرة دى منين وبكام وهل هيا افضل ام اللجلبة البلاستك او الفايبر وشكرا .