مشاهدة النسخة كاملة : على الجميع الدخول للاهميه

مشرف عام 1
11-11-21, 04:28 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الاخوه الافاضل
نظراً لكثرة المشاكل فى قسم السوق وقطعاً للطريق على اصحاب النوايا السيئه ( كل غرضهم اتلاف عروض الغير واثارة المشاكل فيها)
فقد رأينا فى الفتره الاخيره اناس يدخلون بعروض وهميه كل غرضهم ضرب عروض احد التجار
فقررت ادارة المنتدى الاتى لضمان المصداقيه
1- ان تكون اعلانات التجار مدفوعه (بمقابل مالى زهيد )
2-للاعضاء العاديه حق الاعلان عن المقتنيات عدد منتج واحد مره واحده اسبوعياً
ومن زاد عن ذلك سيكون بمقابل مالى زهيد
مزايا اعلانات التجار المدفوعه
1- تثبيت الاعلان لمدة عشرة ايام
2 -مباشرة الاعلان من قبل الاداره
3- منع ضرب عروضهم بعروض وهميه من عضويات مزيفه
المزيا العامه للموضوع
هو فى صالح المشترى لضمان المصداقيه من التاجر
ضبط السوق بأقلية عدد الاعلانات الوهميه
سوف نفى سيادتكم بالمبلغ وطرق الدفع لائحقاً

ارجو التصويت على الموضوع فى الاعلى
ملحوظه الاستطلاع لبيان مدى القابليه وليس للتنفيذ من عدمه

pooforever_2010
11-11-21, 04:34 PM
شكراً ليك bvc

Amiroz
11-11-21, 04:44 PM
والله فكرة حلوة جدا

مهندس عادل
11-11-21, 05:38 PM
طبعا فكرة جميلة

Hunter 611
11-11-21, 06:41 PM
موافق طبعا ويتم عرض الاعلان على الادارة اولا والادارة له حق رفض الاعلان حتى لو مدفوع

ابوجودة
11-11-21, 07:26 PM
فكرة جميله جدا

Tito100
11-11-21, 07:36 PM
فكرة ممتازة لتجار المنتدى وأعضاؤه

موافقة :)
خالص تحياتى

Karim Eid
11-11-22, 12:03 AM
ايوة كدة
اهو ده الكلام ولا بلاش

masmm001
11-11-23, 08:31 PM
شكرا للإدارة على إتاحة الفرصة و عمل الإستطلاع...و مع كامل إحترامى للإدارة - أنا مش موافق على الفكرة. حيث انه يبدو لي من طريقة طرح الفكرة انه الغرض منها هو تحقيق المكسب المادى و لكن بذريعة حمايه أعضاء المنتدى و حماية التجار من الإعلانات الوهميه و إلى آخره...لأن لو فرضنا إن أي تاجر عاوز يضرب سعر أي تاجر آخر أيه اللي هيمنعه ينزل إعلان برده بفلوس ويضرب أسعار التاجر التانى و خصوصا انكوا بتقولوا أسعار زهيده!!

لو الإدارة عايزه تحقق مكسب - و ده حق مشروع جدا- و في نفس الوقت تحمى التاجر و المشترى إليكم بعض المقترحات و التحذيرات أيضا:
1- جميع الإعلانات مجانية للجميع مع فتح باب التسجيل و الإعتماد للتجار من قبل إدارة المنتدى بمعنى إنى كعضو أشوف قائمة بالتجار و يبان للجميع نوع العضويه (تاجر ، صياد، حامل سلاح، هاو، إلخ)
2- العضو المصنف تاجر يدفع إشتراك شهري أو سنوي أو حتى بالإعلان
3- فتح باب التقييم للتجار من قبل الأعضاء و إتاحة المساحة لإضافة التعليقات و الخبرات في المعاملات على صفحة كل تاجر و بالإضافة لتقييم الإدارة للتجار و مدى صحه عروضهم و بالطبع التحذير من التجار الغير جادين أو حتى حذفهم من قائمة التجار.
4- لتحقيق المكسب المادى يمكن عمل مساحات إعلانيه أو الربط مع مواقع أخرى.
5- على الإدارة أن تعي أن رأس مالها و مكسبها هو في عدد زوار الصفحة .. فإذا تم التضييق على الأعضاء فبسهوله جدا سوف ينصرفوا من الموقع. و تكلفة و مجهود عمل موقع سهله جدا فبلاش تيطافيشوا الزباين (الأعضاء) و ساعتها السادة التجار مش هايلاقوا اللي يبيعولوه و هينصرفوا هما كمان....
شكرا لسعة صدركم و أعتذر للإطاله ... على فكرة أنا مش تاجر
4- الإ

tata_basha
11-11-23, 10:02 PM
شكرا للإدارة على إتاحة الفرصة و عمل الإستطلاع...و مع كامل إحترامى للإدارة - أنا مش موافق على الفكرة. حيث انه يبدو لي من طريقة طرح الفكرة انه الغرض منها هو تحقيق المكسب المادى و لكن بذريعة حمايه أعضاء المنتدى و حماية التجار من الإعلانات الوهميه و إلى آخره...لأن لو فرضنا إن أي تاجر عاوز يضرب سعر أي تاجر آخر أيه اللي هيمنعه ينزل إعلان برده بفلوس ويضرب أسعار التاجر التانى و خصوصا انكوا بتقولوا أسعار زهيده!!

لو الإدارة عايزه تحقق مكسب - و ده حق مشروع جدا- و في نفس الوقت تحمى التاجر و المشترى إليكم بعض المقترحات و التحذيرات أيضا:
1- جميع الإعلانات مجانية للجميع مع فتح باب التسجيل و الإعتماد للتجار من قبل إدارة المنتدى بمعنى إنى كعضو أشوف قائمة بالتجار و يبان للجميع نوع العضويه (تاجر ، صياد، حامل سلاح، هاو، إلخ)
2- العضو المصنف تاجر يدفع إشتراك شهري أو سنوي أو حتى بالإعلان
3- فتح باب التقييم للتجار من قبل الأعضاء و إتاحة المساحة لإضافة التعليقات و الخبرات في المعاملات على صفحة كل تاجر و بالإضافة لتقييم الإدارة للتجار و مدى صحه عروضهم و بالطبع التحذير من التجار الغير جادين أو حتى حذفهم من قائمة التجار.
4- لتحقيق المكسب المادى يمكن عمل مساحات إعلانيه أو الربط مع مواقع أخرى.
5- على الإدارة أن تعي أن رأس مالها و مكسبها هو في عدد زوار الصفحة .. فإذا تم التضييق على الأعضاء فبسهوله جدا سوف ينصرفوا من الموقع. و تكلفة و مجهود عمل موقع سهله جدا فبلاش تيطافيشوا الزباين (الأعضاء) و ساعتها السادة التجار مش هايلاقوا اللي يبيعولوه و هينصرفوا هما كمان....
شكرا لسعة صدركم و أعتذر للإطاله ... على فكرة أنا مش تاجر
4- الإ

هوا ده الكلام يا باشا كنت نسبلي حاجه اقلها
انا كمان من رائي ان لو اتعملت الكرنيهات كانت هتحل للمشكله ديه و محدش يعرض. الا لما يكون معاه كارنيه
مع الأسف انا مش موافق و شكرًا

16109
11-11-30, 06:29 PM
اوافق جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااا

eng.essam
11-11-30, 07:31 PM
اوافق بالتأكيد وشكرا للادارة علي حسن التعاون

safroot
11-11-30, 11:07 PM
دى حاجة جميلة وكدة ممكن تتحكموا فى الاسعار وتهدوا التجار علينا شوية

TIGERAWY
11-12-01, 12:21 AM
تمام فكرة كويسة جدا لمسوقى العروض واعضاء المنتدى
موافق جدا

old hunter
11-12-01, 01:48 AM
ايوة كدة
اهو ده الكلام ولا بلاش

هوه حوار برا الموضوع حد قال لحضرتك قبل كده انك شبه فان ديزل انا عايز اصور معاك والنبي واوري الصوره لصحابي علي انك فان ديزل طبعا علي فكره يباشا اوعي تزعل من كلامي انا بدحك معاك اصل انا بعشق فان ديسل الصراحه
بنسبه لموضوع الاعلان يدفع عليه مقابل مادي هوه طبعا موضوع كويس عشان مش كل من هب ودب يعمل اعلانات ويشتغل في الناس تقبلوا مروري وفرصه سعيده اقوي يباشا

Karim Eid
11-12-01, 02:06 AM
هوه حوار برا الموضوع حد قال لحضرتك قبل كده انك شبه فان ديزل انا عايز اصور معاك والنبي واوري الصوره لصحابي علي انك فان ديزل طبعا علي فكره يباشا اوعي تزعل من كلامي انا بدحك معاك اصل انا بعشق فان ديسل الصراحه
بنسبه لموضوع الاعلان يدفع عليه مقابل مادي هوه طبعا موضوع كويس عشان مش كل من هب ودب يعمل اعلانات ويشتغل في الناس تقبلوا مروري وفرصه سعيده اقوي يباشا

انت تنور يا حبيبي
ههههههههههه

old hunter
11-12-01, 02:29 AM
ربنا يخليك يباشا وده شرف ليا

mr.x
11-12-01, 05:26 AM
الله ينور بجد

محمد المهدى
11-12-01, 12:14 PM
لا اوافق ممكن تعرض التصويت ؟

BOB20102008
11-12-01, 03:40 PM
اوافق بالعشراه

ĴΘĶЄЯ
11-12-01, 09:17 PM
موافق جدا طبعا

Mohamed Fathallah
11-12-02, 05:31 AM
موافق جدا
فكرة ممتازة

zicooo
11-12-02, 05:38 AM
فكرة ممتازة

doddoddod
11-12-02, 06:17 AM

طبعا دي صورة فان ديزل لما كان بيزور مصر سنة 2009 ...