مشاهدة النسخة كاملة : نبوس ايديكم يا وزارة الخارجية فرض التعامل بالمثل

abosamer
11-11-16, 12:48 AM
نبوس ايديكم يا وزارة الخارجية فرض التعامل بالمثل
1- منع اي ليبي من دخول مصر بدون تأشيرة
2- معاملة الليبين معاملة الأجانب
3- وضع نظام و اليه لأنتقال العماله تحفظ للمصريين حقوقهم كشعب محترم
4- ان يكون اي دعم عسكري استخباراتي امني يكون بمقابل او محدودية
ياريت نفكنا من العروبة و الكلام اللي مش بيأكل عيش و نفكر بواقعية و نشوف مين بيحترمنا و مين لا اهو قدامنا
اهو اول قرار ياخدوه منع المصريين فنرجوكم ياريت تحترموا كرامة المصريين و تحفظوها

http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=18266

jhoncarbntr
11-11-16, 01:14 AM
وانا اوافقك اخى حان الوقت انه يكون للمصرى كرامة موش مع ليبيا بس مع اى حد

ahmed6394
11-11-16, 06:52 PM
ولا حاية لمن تنادى

commando
11-11-16, 07:19 PM
الواحد اتخنق حتى الليبين اللى ما يعرفوش حاجة فى حياتهم احنا اللى عملنا فى نفسنا كده قال ايه ساعة الحرب يلجأو لمصر ونفتح لهم الحدود ونأويهم والان ده رد الجميل

egypt_farmer
11-11-16, 07:25 PM
فيه مثل مصرى ينطبق
( اللى يقول لمراته يا عوره .... الناس تلعب بيها الكوره )
ببساطه اذا احنا حكومتنا مش بتحترمنا ... ازاى نطلب من الاخر انو يحترمنا
مثال ... انا كنت فى الجزائر من 20 سنه تقريبا
وكان لما بيروح دفعه من المدرسين للعمل بالجزائر ,, كان وزير التربيه والتعليم الجزائرى بيستقبلهم فى المطار بنفسه .

sayedlabib
11-11-16, 09:12 PM
انا مع حضرتك تماما فى موضوع المعامله بالمثل ومش مع ليبيا بس مع اى دوله تهين انسان مصرى والا فلن تقم للمصرى قائمة خاصة بعد اضطهاد بعض الدول العربيه للمصريين بحجه انهم ناكروا جميل من اجل ثورتهم على المخلوع الظالم مبارك

حسبنا الله ونعم الوكيل

مسافر عبر البرارى
11-11-16, 09:57 PM
انا برضة عايز اءقول حاجة
ان مش الليبين بس
ياريت جميع الاجانب من اى دولة اوروبية يكون صعب عليهم دخول اى دولة عربية او اسلامية مش بالسهولة اللى موجودة حاليا دية
علشان هما اصلان بيحاربوا الاسلام والمسلمين وبيتم الاعتداء على اى مسلم فى بلادهم وضرب واهانات وبيتعاملوا بعنصرية قذرة
وكمان فية حاجة حصلت انا عايز اتكلم فيها
البنات بتوع الصين دول اللى بيجوا مصر ويلفوا على البيوت بشنط ويعرضوا منتجاتهم ياريت محدش خالص يشترى منهم حاجة علشان هنا اصلان كل منتجاتهم بايظة
ثانيا انا شفت فيديو عن الصين وازاى بيتم الاعتداء على المسلمين هناك يعنى ينفع ان المسلمين نايمين فى الشارع والصينين عمالين يضربوهم بالدبش والطوب فى دماغهم والشرطة واقفة حامية الصينين لغايت ما يخلصوا على المسلمين
ثالثا
فية حاجة حصلت عندنا فى المنطقة
بنت من بتوع الصين طلعت عمارة وخبطتت على شقة ولما فتحوة الباب وشافوها قفلوا الباب فى وشها
تقوم البنت الخبيثة تجرى على طول على القسم علشان تشتكى اصحاب الشقة طب بالذمة دة كلام
هما بيتعاملوا مع العرب والمسلمين بروح خبيثة وفيها مكر ودهاء
فخلوا بالكم
اة وعلى فكرة جميع الدول الاوروبية صعب جدن ان واحد مسلم او عربى يسافر ليها وياخد التاشيرة فية صعوبات بتواجة كتير وطبعا هما اللى مصعبين الدخول لبلادهم
طب اشمعنى احنا بقة فتحناة على البحرى كدة

abosamer
11-11-17, 03:10 AM
انا برضة عايز اءقول حاجة
ان مش الليبين بس
ياريت جميع الاجانب من اى دولة اوروبية يكون صعب عليهم دخول اى دولة عربية او اسلامية مش بالسهولة اللى موجودة حاليا دية
علشان هما اصلان بيحاربوا الاسلام والمسلمين وبيتم الاعتداء على اى مسلم فى بلادهم وضرب واهانات وبيتعاملوا بعنصرية قذرة
وكمان فية حاجة حصلت انا عايز اتكلم فيها
البنات بتوع الصين دول اللى بيجوا مصر ويلفوا على البيوت بشنط ويعرضوا منتجاتهم ياريت محدش خالص يشترى منهم حاجة علشان هنا اصلان كل منتجاتهم بايظة
ثانيا انا شفت فيديو عن الصين وازاى بيتم الاعتداء على المسلمين هناك يعنى ينفع ان المسلمين نايمين فى الشارع والصينين عمالين يضربوهم بالدبش والطوب فى دماغهم والشرطة واقفة حامية الصينين لغايت ما يخلصوا على المسلمين
ثالثا
فية حاجة حصلت عندنا فى المنطقة
بنت من بتوع الصين طلعت عمارة وخبطتت على شقة ولما فتحوة الباب وشافوها قفلوا الباب فى وشها
تقوم البنت الخبيثة تجرى على طول على القسم علشان تشتكى اصحاب الشقة طب بالذمة دة كلام
هما بيتعاملوا مع العرب والمسلمين بروح خبيثة وفيها مكر ودهاء
فخلوا بالكم
اة وعلى فكرة جميع الدول الاوروبية صعب جدن ان واحد مسلم او عربى يسافر ليها وياخد التاشيرة فية صعوبات بتواجة كتير وطبعا هما اللى مصعبين الدخول لبلادهم
طب اشمعنى احنا بقة فتحناة على البحرى كدة

طبعا كلامك صحيح تماما تحياتي لمروبك العطر

abosamer
11-11-17, 03:11 AM
فيه مثل مصرى ينطبق
( اللى يقول لمراته يا عوره .... الناس تلعب بيها الكوره )
ببساطه اذا احنا حكومتنا مش بتحترمنا ... ازاى نطلب من الاخر انو يحترمنا
مثال ... انا كنت فى الجزائر من 20 سنه تقريبا
وكان لما بيروح دفعه من المدرسين للعمل بالجزائر ,, كان وزير التربيه والتعليم الجزائرى بيستقبلهم فى المطار بنفسه .

والله الشعب الجزائري محترم اصلا وحارب معانا في حرب 73 كثير من المصريين لا يعرفون هذه المعلومة شكرا لمرورك العطر

abosamer
11-11-17, 03:13 AM
انا مع حضرتك تماما فى موضوع المعامله بالمثل ومش مع ليبيا بس مع اى دوله تهين انسان مصرى والا فلن تقم للمصرى قائمة خاصة بعد اضطهاد بعض الدول العربيه للمصريين بحجه انهم ناكروا جميل من اجل ثورتهم على المخلوع الظالم مبارك

حسبنا الله ونعم الوكيل

طبعا يا استاذ سيد يجب ان نقوم بحفظ كرامتنا بان نكون دولة بحق وحقيقي مش عزبة لحسني وللمجلس العسكري الموقر

the ghost
11-11-17, 10:58 AM
والله يا جماعة اللى بيسافر برة مصر سواء بلد عربية او اجنبية كرامته بيداس عليها واسئلوا ناس سافرت وجربت عكس هنا خالص و زى ما الاخ اللى فوق قال ( اللى يقول لمراته يا عوره .... الناس تلعب بيها الكوره )