مشاهدة النسخة كاملة : حاجه مهمه قوى ومحتاجه رأى الجميع

هشام سمير
11-11-01, 02:03 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخوانى الافاضل اعضاء اعظم منتدى للصيد والاسلحه فى مصر كل عام وحضرتكم والاسره الكريمه بخير
اولاً اهنأ نفسى واهنئكم بالامتياز والتفاعل والنجاح والحب والاخوه وروح التعاون الموجوده فى بيتنا وبين اسرتنا
وهذا والحمد لله واضح جلياً فى نسبة التفاعل بين الاعضاء وعدد المشاركات فى اى موضوع بفضل الله عز وجل (اعلى نسبة مشاركات ومشاهدات )وطبعاً اكيد كلنا مبنشركش برد او معلومه او ضحكه او نكته الا بسبب ان نشعر بأن دا البيت الثانى لنا جميعاً والحمد لله جمعنا على خير وكلنا بنشارك ونكتب بمحض اردتنا فى الوقت اللى منتديات تانيه بتجبر الاعضاء انها تشارك واللى مش هيشارك هينطرد ونحمد ربنا عز وجل على كمية الادب والود والحب والالفه بين الاخوه الاعضاء وبعضهم بجد يا جماعه المنتدى هنا غير وجهة نظرنا تماماً فى الشبكه العنكبوتيه والعالم الافتراضى وحوله لمكان حى يجمعنا كلنا بنفرح لفرح بعض ونحزن لـ اى مكروه يصيب بعضنا لا قدر الله
ايه رأيكم فى الكلمتين دوووووووووول:d:)
وبناء على ما تقدم
انا كنت حابب اقدم شوية اقتراحات لــ ادارة المنتدى بس قلت اناقشكم فيها الاول
1- عمل قسم للهواه المبتدأين يضم كل المواضيع الاوليه والاساسيات مثل الموضوع الشامل للاستاذ سيد علاء وكل الاساسيات
2- تقسيم قسم الاسلحه الهوائيه الى اقسام فرعيه للانواع مثل (بنادق ديانا -بنادق كرال نوريكا . وغيرها........)
وايضاً عمل هذا مع الاسلحه الناريه ومحدثات الصوت
3- عمل قسم مخصص للمديا التعلميه مثل مديا التشحيم - مديا ضبط التيلسكوب وغيرها .....
4- الاهتمام بقسم الصيد البحرى والنهرى (صيد الاسماك عموماً ) اصل فيه صيادين سمك كتير جداً ودا ان شاء الله يزود التفاعل كمان وكمان
5- الزياده فى عدد الوجوه التعبريه فى المشاركات اصلها فعلاً قليله قوى (علشان نعرف نضحك بقا
عايز اخد رأيكم يا جماعه ولو اى حد عنده اقتراح بسيط ياريت ما يبخلش علينا
للاداره الموقره ان شاء الله عز وجل النقاط دى تزود التفاعل وتنشط المنتدى وتخدم الاعضاء وتزيد التميز اكتر واكتر ارجو مناقشتها بعين الاهتمام

عادل عبده
11-11-01, 02:08 AM
على فكره موضوع مش حلو ويالا بقى امشى من هنا روح نام عشان انا زعلان منك

هشام سمير
11-11-01, 02:10 AM
على فكره موضوع مش حلو ويالا بقى امشى من هنا روح نام عشان انا زعلان منك
انتا حد كلمك خليك فى نفسك
اسكت يا عادل دا قفلت معاك واتخنقت خناقه لرب السما :rolleyes:

عادل عبده
11-11-01, 02:12 AM
ياباشا انا بهرج معاك وعارف انك اكيد ماكنتش فاضى او حصل حاجه
على العموم الفكره حلوه وهتسهل على ناس كتير اللى هما اساسا بقى يكسلو يتصفحو المنتدى ويروحو عاملين واضيع وخلاص
بس تقريبا هتبقى حمل جامد على السيرفر

خواجة
11-11-01, 02:33 AM
موضوع جامد وفكرة هايلة من انسان محترم

mazenger
11-11-01, 07:36 AM
الله ينور عليك يا استاذ هشام

the ghost
11-11-01, 08:43 AM
فكرة جميلة وانا من زمان نفسى فى موضوع يعلم الصيد من الصفر حتى الاحتراف وتعليم الناس اللى اول مرة تمسك بندقية والله نفسى فى موضوع زى كده

Masterssss
11-11-01, 09:05 AM
فكره ممتازه وهتدي صوره مرتبه اكتر وسهوله في التعامل مع المنتدي

أبو شمس
11-11-01, 12:26 PM
انا معاك في البند التالت و الرابع لانهم جداد اما الباقي مع انه يدعم المنتدي الا انه تقليد لمنتديات اخري
و لا نريد احد ان يقول اننا نقلد
و ضيف الي ما ذكرت الاقتراح الذي قاله الدكتور محمد كمال
الخاص بعملية حكم السوق بدون افتراء من احد سواء البائع او المشتري او العضو الذي يعلق
تحياتي لك و لكل عضو يفكر في رفعة المنتدي و خدمة الاعضاء

mzkader
11-11-01, 02:57 PM
مؤيد للفكرة بشدة و خاصة موضوع أن ناس كثيرة جدا من المبتدئين بدل ما يقروا المواضيع القديمة بيعملوا مواضيع جديدة للتسائولات الــ معمول عليها مواضيع فى منتهى القوة من الأخوة الخبراء
بس كان ليه طلب صغير عند حضرتك يا ريت بلاش موضوع عندنا و عند ناس تانية عشان بمنتهى البساطة المنتدى بتاعنه مافيش منتدى مهما كان جديد او قديم فى نفس مستواه و قوته و انا بقول الكلام ده و انا بدخل فى اكتر من منتدى و اكيد حضرتك فاهمنى :)

hogan
11-11-01, 03:08 PM
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
انا معاك واتمنى ان نتقدم بشكل وفكر جيد وانا تحت امرك

Tito100
11-11-01, 04:08 PM
فكرة ممتازة وبخاصة إنشاء قسم خاص للمبتدئين :)
بالتوفيق وإلى الأمام دائما
خالص تحياتى

pooforever_2010
11-11-01, 04:11 PM
يا سلام على الافكار النيرة
تمام يا اتش
الله ينور
وبرضه مواضيع للسلاح الصوت
يضم مميزات وعيوب كل نوع وسعره التقريبى فالسوق
تحياتى
وفانتظار الرد من الادارة

هشام سمير
11-11-02, 11:30 AM
موضوع جامد وفكرة هايلة من انسان محترم

ربنا يبارك لحضرتك يا رب
اول مؤيد بفضل الله

هشام سمير
11-11-02, 11:37 AM
الله ينور عليك يا استاذ هشام

ربنا يبارك فيك يا استاذ احمد مرور حضرتك نور وشرف الموضوع

هشام سمير
11-11-02, 11:38 AM
فكرة جميلة وانا من زمان نفسى فى موضوع يعلم الصيد من الصفر حتى الاحتراف وتعليم الناس اللى اول مرة تمسك بندقية والله نفسى فى موضوع زى كده

ان شاء الله ننفذ لحضرتك طلبك
وشرفت الموضوع

هشام سمير
11-11-02, 11:40 AM
فكره ممتازه وهتدي صوره مرتبه اكتر وسهوله في التعامل مع المنتدي

تماااااااااااااااااام يا بشمهندس
نورت الموضوع

هشام سمير
11-11-02, 12:18 PM
انا معاك في البند التالت و الرابع لانهم جداد اما الباقي مع انه يدعم المنتدي الا انه تقليد لمنتديات اخري
و لا نريد احد ان يقول اننا نقلد
و ضيف الي ما ذكرت الاقتراح الذي قاله الدكتور محمد كمال
الخاص بعملية حكم السوق بدون افتراء من احد سواء البائع او المشتري او العضو الذي يعلق
تحياتي لك و لكل عضو يفكر في رفعة المنتدي و خدمة الاعضاء

ابو شمس صاحب العقل النير حبيبى فى الله
نورت الموضوع والله
بالنسبه لرأى حضرتك يحترم جداً بس هما اصلاً مقلدين لينا فى كل حاجه منتدى الصيد فى مصر هو الاصل فى كل شىء احنا بفضل ربنا متميزين وحتى لو قلدنا فى شى مفيد مفيش مشكله من التقليد
تحياتى اخى اتلكريم

dr_mohasan
11-11-02, 12:36 PM
السلام عليكم اخى هشام , وكل عام وانت والأسرة الكريمة بخير

مع تحفظى على بعض الكلمات فى الموضوع , إلا أن الفكرة فى حد ذاتها تستحق التقدير , لأنها تضفى المزيد من الترتيب على المنتدى , وتجعل الوصول الى المعلومة أسهل بكثير , وهذا فى النهاية يؤدى الى المزيد من الاستفادة للأعضاء , وخاصة الأعضاء الجدد

ولا أحبذ تقسيم البنادق على حسب النوع , لأن العضو يرغب فى الاستفادة بالخبرة عن جميع أنواع البنادق فى مكان واحد , فالغالبية يمتلك أكثر من بندقية أو يقوم بالتغيير بين أكثر من نوع , واذا تقسّمت عل عدة أقسام تكون مجهدة فى متابعتها

كل عام وأنتم بخير , وعيد سعيد علينا جميعاً

هشام سمير
11-11-02, 01:15 PM
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
انا معاك واتمنى ان نتقدم بشكل وفكر جيد وانا تحت امرك

ربنا يبارك في حضرتك يا مصطفى بك

teto
11-11-02, 01:37 PM
فكرة كويسة يا هشام وبالتوفيق

ahmedmh_ali
11-11-03, 11:54 PM
و الله يجى منك يا أستاذ هشام تصدق ههههههههههههههههههههه :)