مشاهدة النسخة كاملة : مشكلة في بندقية صيني تعمل بنظام ديانا

mohamed th15
10-01-11, 01:37 PM
السلام عليكم ورحمه الله
انا عندي بندقية صيني تعمل بنظام الديانا والله البندقيه دي جمده جدا بس حصل مشكلة كبيره فيها
1- اولأ البندقية جيت بضرب الحمام على بعد 20 متر الهدف بيصاب لكن بيخد الطلقة ويطير وبعد كده اكتشقة ان الطلقة مبتخطرقش الجسم.
قولت خلاص كده الجلبه جبت اخره وعيزه تتغير ركبت جلبه جديده + سوسه عملتها فى ورشه ولكن حدث ماكنت لا اتوقع
* الجلبة اتفرتكت والسوسته قبل ما اركبه كان طوله اكبر من القديمة بحوالى 3.5 سم بعد التركيب بقة الجديده اقل بحوالي 2.5 ده معني اني السوسه طلعة خفيفة جدا
برجاء الرد علية لاني مشعرف اعمل اية لان كده كل ما هجيب جلبه هتتفرتك والجلبه غلية 25 جنيه
انا هرفع الصور بتعت السوسه والجلبه وكما البندقية
وهل ممكن اخرط لية جلبه وثبته بمسمار ولا لاء
ارجو الرد السريع
وشكرا

galal khalifa
10-01-12, 10:55 AM
الاخ العزيز محمد الخامس عشر
بص ياسيدي التفسير الحيد لدة هو ان السوستة مش اصلي والجلبة طبعا مش اصلي البندقية دية ممكن يركب عليها سوستة الديانا 52 هي نفس القطر الداخلي بس المهم عدد اللفات بس لازم تجيب الاصلي ومعطم الموجود في مصر مضروب وطبعا ها نشوف الجلبة لو زي الديانا يبقا اتحلت وممكن تتصل بيا ابعتك لواحد حبيبنا طفشجي محترم وممتاز

mohamed th15
10-01-12, 01:05 PM
شكرا على ردك علية يا استاذ جلال
ممكن اعرف اكلمك اذي على فكره انا من العاشر من رمضان

mroyalhunter
10-01-12, 07:49 PM
يا ريت لو أعرف اه الأخبار... عشان إبن عمتي أدامو وحدة بيفكر فيها.... فكنت عوز اتوقع اه الممكن يحصل وحله ازاي... بالمناسبة لو البندقية جديدة تعمل كام؟

محمد طه
10-01-12, 09:01 PM
انا شفت واحدة زيها ب 850 جنيها

town sniper 1
10-01-12, 10:46 PM
بص ياباشا
زي مقالك استاذ جلال السوستة اي كلام
ولازم تعرف ان السوست صناعتها محتاجة فن ومش اي خامة تنفع واغلب الناس اللي بتدعي انها بتعرف تصنع سوست بيتكشفوا مع اول سوستة لبندقية ضغط هوا
وكمان زي ماقالك استاذ جلال الجلبة برضه اي كلام وهاتلاقيها صناعة مصرية
لكن نصيحتي انك متلعبش في بستم البندقية لان الجلب امرها سهل اما اللعب في البستم بتحويل الجلبة العادية لجلبة بمسمار ممكن يعملك مشكلة كبيرة وانا شخصيا عملت الكلام ده في بندقية جامو اكسبو وندمت بعد كدة
والجلبة مش بتتخرط لانها مش جلبة موتور لكن بتتعمل جلبة زفرة

galal khalifa
10-01-12, 11:03 PM
انا تليفوني معروف للناس كلها وهو 0127717179

mohamed th15
10-01-13, 02:45 PM
شكرا على رد حضرتكم
البندقية ديه على حلتها كده فى محل السلاح العرقي فى بلبيس اتحطلي فية 500 جنيه ومردتش طبعا لاني عرف قيمتها والرجل صاحب المحل قلي تعمل جديده 1200 وكما مش هتلقية جديده
*
* انشاء الله هكلم حضرتك يا استاذ جلا
وشكرا

mroyalhunter
10-01-13, 05:11 PM
طب يا جماعة هي أدم إبن عمتي...... ترجحو يشتريها ولا بلاش

sam0o87
10-01-13, 05:24 PM
على فكرة انا معايا اختها وملهاش حل ربنا يرزقكك منها ويكفيك شرها

egypt sniper
10-01-13, 09:37 PM
ممكن تقولنا عملت ايه يا استاذ محمد
وعلى فكره انا عندى بندقيه اختها وكان عندى نفس المشكله بس الجلبه القديمه كانت متأكله من الجنب وفكرت اغير السوسته كمان.. ورحت طبعا للأستاذ جلال والراجل خدمنى واشتراهم بس لسه مرحتش اخدتهم منه

mohamed th15
10-01-14, 06:01 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اذيكم جميعا . على فكره انا اتصلت بأستاذ جلال وراجل صراحه بجد والله قمه من الذوق والادب ربنا يحفظه
وهو وعدني اننا هنخدها عن حد فشبر وهنظبطها هنك بس ادمي الى اخر الشهر تقريبا وهرح ااقبلو انشاء الله
وشكرا

coyote160
10-01-17, 12:01 AM
اشتريت سوستة للبندقية الرمسيس جات في كيس مكتوب علية اير ريفل ولونها اسود ودي ميزة كويسة في السست علي فكرة ومن يوم ما ركبتها البندقية حكاية تمنها كان 30 جنية ممتازة

mohamed th15
10-01-17, 12:13 AM
السلام عليكم
اذيك يا يا استاذ / coyote160
ممكن تقوالى حضرتك جبتها منين