مشاهدة النسخة كاملة : موضوع شيق

Oonyx
10-01-05, 02:45 AM
ياجماعة عندي موضوع لذيذ وهو إن كل واحد يقول إيه هي أحلى ضربة ضربها فحياته وأهو بالمرة نتعلم من بعض أنا هبدأ بنفسي.
مرة كنت بضرب على مسافة 60 متر على يمامة وكانت مستخبية وسط الشجرة ومكنتش شايفها .ركزت شوية لقيت خيالها بيتحرك وبصيت عالساعة لقيتها 3:30 فعرفت إن الظل بيكون مثلين فقدرت المسافة وسمية الله وضربت و وقعت اليمامة. ارجو المشاركة وشكرا

حسام عبادي
10-01-05, 09:24 AM
أنا مابصطادش حمام لكن مره كان فيه كام حمامه طايرين عاليين
عملت فيه إن معايا خرطوش و نشنت على واحده وضربتها (وأنا مش متوقع إنها تيجي)
لكن أمر الله حصل وجت فيها ووقعت

محمد سليمان
10-01-07, 07:09 AM
نفس اللى حصل تقريبا مع استاذ حسام حصل معايا بس كنت فى ارض زراعيه و كان الطائر المرادى عصفور جبلى من اللى لونهم غامق دول و ساعات بنلاقيهم بيطيروا حوالينا فى الشارع.. المهم كان قبل صلاه الجمعه على طول و كان فى منهم كتير بيحلق و بيفضل و اقف كدا شويه فى الهوا او بيتحرك حركه خفيفه.. انا لقيت اتنين عمالين يخبطوا فى بعض فى الهوا و يبلعبوا كدا يعنى نشنت عليهم (هدف كبير عشان الاتنين مع بعض) و مكنتش متوقع خالص ان الطلقه تعدى من جنبهم اصلاً لقيت واحد وقع و التانى نازل وراه لحد ما اكتشف ان الوقعه مش طبيعيه فطار.. بس انا ضميرى أنبنى عليهم قوى. و ساعتها مكنتش اعرف يعنى ايه مسافه و يعنى ايه ارتفاع و سرعه رياح و مكنتش اعرف اساساً ان النشان ده بيتظبط و البندقيه معادى 2 لكن امر الله بقى

Oonyx
10-01-08, 12:27 AM
جميلة جدا على فكرة الاجانب بسمه ده "amateur's luck" أو "حظ مبتدئين"....حلوة دي جدا.
اشكرك يا اخي حسام على التعليق