مشاهدة النسخة كاملة : بعد التتبع والتفحيص لموضوع ازمة الاسعار...ومش قصدى حاجه ؟؟؟

za2r2lel
11-06-26, 10:32 AM
تتبعت لاكثر من يومين كل مواضيع الجدل بخصوص الاسعار التى هبطت فى السوق

وبعدها محاربة التجار الكبار للتجار المساكين اللى هنا عن طريق ترويج اشعات خراب البضاعه الجديده اللى فى السوق

والناس اللى متواجدين هنا اللى تبع التجار الكبار اللى وقعوا تجار المنتدىّ!!!!! ومعرفش ازاى دول كانوا اعضاء اصلا معانا للاسف

وبعدها التجاركلهم اجمعوا ان البضاعه اللى موجوده واحده.. ومفيش حاجه اسمها صينى ولا فرز اول وتانى ولا اى حاجه من الكلام الفارغ ده

شوفوا كده معايه وحللوا انتوا ردورد الاخ الفاضل اللى معانا ده!!!!اللى كان مهتم اوى اوى انه يوصل لكل الناس ان البضاعه اللى مع التجار اللى هنا واقعه!!! طبعا لارضاء ضميره ليس الا...!!!!

وانا مش هقول حاجه لانى لا اقصد اى اهانه لأى حد ,انا سايبلكم انتم التعليق ومش هذكر اسم العضو

انا هوجهكم للصفحات فقط وانتوا افهموا الباقى..!!!!

واتمنى انى مكنش بظلم حد!!!!

http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=11182&page=3

http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=11163&page=7

http://www.egypthunt.net/showthread.php?p=133147#post133147

http://www.egypthunt.net/showthread.php?p=132432#post132432

http://www.egypthunt.net/showthread.php?p=130084#post130084

http://www.egypthunt.net/showthread.php?p=133148#post133148

sultan
11-06-26, 01:02 PM
لا انتا بتظلم ناس ملهاش فى الطور ولا الطحين كل الى بيعملو انهم بيحبو المنتدى والناس الى فيه وانا شوفت المواضيع الى حاطت روابطها واتاكدت انك قصدك عليا انا وانابقولها فى المنتدى اقسم بالله انا لا تبع حد ولا بدافع عن حد والى عايز يسدق برحته والى مش عايز برحته انا بقسم بالله وصدق يمين الله والى عايز يشوف البضاعه الزباله يمسك البلو بس يكون شاف بلو قبل كده وانا هحط صوره البلو الى كنت جيبه من سنه ومستنى الى اشترا يشوف الفرق ويقيس ابعاده فى العلبه بتعته علشان مش هيبان الوزن فى الصوره

sultan
11-06-26, 01:07 PM
ومش كل واحد يقول كلمتين مش على مزاج حد يقلب عليه الدنيا وممكن اى حد يتهم اى حد بس مش كويس الطريقه دى فى الحوار انا ممكن اتهمك انك تبع التجار الى بتجيب حجات مضروبه وادعى عليك واحسبن واعمل موضوع منفرد تفتكر كده يبقى كويس اتقى الله واعرف انتا بتقول ايه علشان سمعه الناس مش لعبه

sultan
11-06-26, 01:14 PM
دى مشركتك الى بتقول الناس تبع تجار اديك انتا بتعلن انك تبع تاجر مع انى مبهجمش التاجر لانى اعرفه وهوه راجل كويس بس مين الى تبع مين
شوفت الاتهامات سهله ازاى اتقى الله واعرف انتا بتقول ايه وبلاش شغل فرقعه البومب

كلام خطيييييييييير والله...

لازم بالفعل اى حد فينا ميرضاش بالاسعار العاليه تانى

وزى ما قال الاستاذ التاجر هو اللى محتجلبنا وكلنا مع الاستاذ ابو سيف فى محاربة

الغلاء والفساد فى سوق السلاح بمصر

واحنا ضد اى تاجر حرامى معندوش ضمير

ضد اى حد هيقول ان السوق فى اسلحه صينلى من غير دليل
ضد اى حد هيغلى الفتره الجايه عن الاسعار اللى متداوله حاليات
ضد..ضد....ضد...ضد المهم كلنا ايد واحده
وحسبى الله ونعم الوكيل فى اى حد هيستغلنا تانى

don'tshoot
11-06-26, 01:31 PM
أستاذ سلطان ليه حضرتك مبدأتش تحذر من اختلاف البضاعة من بعد تواجدها في السوق بعد الثورة وبدأت تحذر منها لما بدأت الأسعار تنزل من كام يوم؟!

don'tshoot
11-06-26, 01:35 PM
سؤال تاني برضه... فيه أخ علق علي الروم بتاع الأخ أفوكاتو المكتوب عليه وقالو ده مضروب وأنا متأكد والأصلي هو المحفور عليه والأخ أفوكاتو رد عليه رد مقنع جدا وجاب فيديوهات وصور واتضح إنه اختلاف اصدرات... مش ممكن المصنع يغير في شكل المسدس أو يكون فيه اصدارات.... فهل الاختلاف يعتبر دليل قاطع علي إن الحاجة مضروبة؟!!

don'tshoot
11-06-26, 01:39 PM
لما الأخ هشام سمير عمل موضوعه هنا وعرض البضاعة:

www.egypthunt.net/showthread.php?p=130104

أنت رديت وقلت في المشاركة 3
جاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااامد وانا شارى الجاكال وربنا يباركلك وافتخر انى اول مشاهد للعرض

هي مش دي نفس البضاعة الجديدة اللي أنت كنت عارف الفرق بينها وبين القديم!!!!!!!

sultan
11-06-26, 01:41 PM
أستاذ سلطان ليه حضرتك مبدأتش تحذر من اختلاف البضاعة من بعد تواجدها في السوق بعد الثورة وبدأت تحذر منها لما بدأت الأسعار تنزل من كام يوم؟!

لسبب بسيط انى مش تاجر بس بمسك مسدسات كتير وبشترى لاصحابى كلهم علشان عندى شويه خبره صغيره ولما ابتديت احزر كنت رايح اشترى لواحد صحبى مسدس وعلشان كده انا عرفت ان فى بضاعه مش مظبوطه وعلى فكره انا روحت اشترى لصحبى علشان نفس السبب ان الاسعار نزلت فمعرفتش الى ساعتها وعلى فكره تانيه انا كلمت التاجر الى رحتله وانا عنده على اختلاف البضاعه وهوه اعد يقنعنى انها متغيرتش ورجعت كلمته تانى فى التلفون وبرضه اقنعنى بس انا الى شوفت ومسكت الاتنين فى ايدى ومحدش يقدر يحكم ادى اظن كده انا بدافع عن نفسى من تهمه موجهالى ومستنى بقيت اسئله الناس

sultan
11-06-26, 01:47 PM

مش بقول انا فى اتهام حاضر هرد بص ياسيدى لما هشام عمل عرض انا اولت اشترى وراجع تاريخ المشاركه التاريخ والوقت وتانى يوم اتصلت بيه والى انه مش هيقدر ينزل القاهره علشان الامتحانات واتصلت بواحد تانى ورحتله علشان ده كان مسدس لصحبى وراجع موضوع هشام بتاع وقف العرض انا اولت انا كنت عند التاجر التانى يوم ايه هتعرف الموضوع كله هشام عمل العرض الاربع تقريبا انا اتصلت بيه الخميس الصبح الى مش نازل القاهره تعاله خد الحاجه انتى اتصلت بواحد تانى وقبلته يوم الخميس وحكيت حكيتى مع التاجر التانى والبضاعه الى مش مظبوطه واوالت انه كان يوم الخميس مع العلم انى والله عمرى ما اشتريت من هشام حاجه ولا اعرف شكله ايه وكنت نفسى اتعامل معاه من شكر الناس فيه ومستنى بقيت الاسئله

koktal
11-06-26, 01:52 PM
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم .. إن شاء الله الرابطة اللى بتتجهز .. هيكون فيه ناس محدده ومعينه .. يكونوا تجار المنتدى والأعضاء .. عشان محدش يلعب فى اللى ملوش فيه بعد كده .. (حرام عليكوا اللى بيحصل ده .. من ناس تقصد توقع مبين الأعضاء وبعضهم والتجار وبعضهم) انتوا عايزيين تقلبوا المنتدى خناق ولا إيه؟؟!!!! .. لو سمحتوا اللى عايز يوضح حاجه يقولها فى كلمتين وشكرا ..

sultan
11-06-26, 02:03 PM
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم .. إن شاء الله الرابطة اللى بتتجهز .. هيكون فيه ناس محدده ومعينه .. يكونوا تجار المنتدى والأعضاء .. عشان محدش يلعب فى اللى ملوش فيه بعد كده .. (حرام عليكوا اللى بيحصل ده .. من ناس تقصد توقع مبين الأعضاء وبعضهم والتجار وبعضهم) انتوا عايزيين تقلبوا المنتدى خناق ولا إيه؟؟!!!! .. لو سمحتوا اللى عايز يوضح حاجه يقولها فى كلمتين وشكرا ..

مشكور على كلامك واظن انه مش موجه ليا علشان انا متهمتش حد حتى مقولتش لحد دلؤتى مين التاجر الى شوفت عنده الحاجه المضروبه واظن انى كل الى بعمله بدافع عن نفسى مش اكتر

koktal
11-06-26, 02:14 PM
مشكور على كلامك واظن انه مش موجه ليا علشان انا متهمتش حد حتى مقولتش لحد دلؤتى مين التاجر الى شوفت عنده الحاجه المضروبه واظن انى كل الى بعمله بدافع عن نفسى مش اكتر

أستاذ/ سلطان .. لا أقصدك بكلامى .. ولكن أقصد من يفتعلوا المواضيع للإيقاع بين الأعضاء .. وهذا تكرر كثيرا .. خصوصا بعد موضوع الأستاذ/ هشام سمير .. فنرجو الهدوء من هؤلاء ..

sultan
11-06-26, 02:18 PM
أستاذ/ سلطان .. لا أقصدك بكلامى .. ولكن أقصد من يفتعلوا المواضيع للإيقاع بين الأعضاء .. وهذا تكرر كثيرا .. خصوصا بعد موضوع الأستاذ/ هشام سمير .. فنرجو الهدوء من هؤلاء ..

انا كلامى واضح حد من الناس الى بتفهم فى مسدسات الصوت يروح لاى تاجر يتفرج على اكتر من مسدس مش مسدس واحد يمكن يوريله حاجه مظبوطه وبعد ما يشوف الحاجه لو كويسه يرجع يقول يا جماعه الراجل ده كويس اتعملو معاه او العكس والى استرا خلاص انا حاطت صوره مسدسى الى حسيت بفرق عنه يحاول يقارن او يرفع صورته واحنا نقارن والى حاجته مش مظبوطه يسبها تصدى او يوزعها ببلاش والى مظبوط اهلا وسهلا بيه

the hacker
11-06-26, 02:28 PM

البضاعه وحده يا جماعه مافيشحاجه اسمها صينى او غيره دى حجج عشان البضاعه الى كانو بيضربو بيها بعض اتحرقت

sultan
11-06-26, 02:30 PM
البضاعه وحده يا جماعه مافيشحاجه اسمها صينى او غيره دى حجج عشان البضاعه الى كانو بيضربو بيها بعض اتحرقت

ممكن اعرف حضرتك عرفت منين انها واحد انا بقول فى اختلاف علشان انا شوفت البضاعه ممكن حضرتك تقولى انتا عرفت منين

kiko_2015
11-06-26, 02:34 PM
كفااااااااااااااااااااااااايه..لو سمحتو كفايه..بالله عليكم..بلاش اتهامات..ان بعض الظن اثم..ده كلام ربنا مش كلامي..و ربي يصلح الحال

don'tshoot
11-06-26, 02:36 PM
هي البضاعة كانت واحدة لحد ما شوفنا تنافس في الأسعار لقينا العروض اتلغت والبضاعة بقت مضروبة!!

sultan
11-06-26, 02:36 PM
كفااااااااااااااااااااااااايه..لو سمحتو كفايه..بالله عليكم..بلاش اتهامات..ان بعض الظن اثم..ده كلام ربنا مش كلامي..و ربي يصلح الحال

ازيك يا ابو سيف اخبارك ايه العيب على الى فتح الموضوع وعمال يتهم فى الناس يمين وشمال

the hacker
11-06-26, 02:43 PM
ممكن اعرف حضرتك عرفت منين انها واحد انا بقول فى اختلاف علشان انا شوفت البضاعه ممكن حضرتك تقولى انتا عرفت منين

انا كنت مع البشمهندس هيثم امبارح و الراجل قلى و اكدلى انت البضاغه زى ما هيه و انا عملت مقارنه بين الجاكايل بتاعى و انا كنت شريه من قبل الثوره و الجاكايل الموجود عنده حالياً و مافيش اى فرق نهائى.
و قالى ان الى بيحصل فى السوق ده عباره عن شويت تجار جديده بضربو الاسعار فى بعض و ناس معاها بضاعه مش عارفه تصرفها فنشرت الاشعات الى موجوده فى السوق
وانا باكد ان البضاعه زى ما هيه و مافيش حاجه اسمها فرز اول وتانى و مفيش لا صينى و لا مصرى

the hacker
11-06-26, 02:44 PM
هي البضاعة كانت واحدة لحد ما شوفنا تنافس في الأسعار لقينا العروض اتلغت والبضاعة بقت مضروبة!!

ده اكبر دليل على انها اشعات لضرب السوق

smsmn8888
11-06-26, 02:45 PM
لا انتا بتظلم ناس ملهاش فى الطور ولا الطحين كل الى بيعملو انهم بيحبو المنتدى والناس الى فيه وانا شوفت المواضيع الى حاطت روابطها واتاكدت انك قصدك عليا انا وانابقولها فى المنتدى اقسم بالله انا لا تبع حد ولا بدافع عن حد والى عايز يسدق برحته والى مش عايز برحته انا بقسم بالله وصدق يمين الله والى عايز يشوف البضاعه الزباله يمسك البلو بس يكون شاف بلو قبل كده وانا هحط صوره البلو الى كنت جيبه من سنه ومستنى الى اشترا يشوف الفرق ويقيس ابعاده فى العلبه بتعته علشان مش هيبان الوزن فى الصوره

اتفق معاك في موضوع البلو 06 فعلا في منة صينييييييييي في السوقققققققق

sultan
11-06-26, 02:47 PM
ده اكبر دليل على انها اشعات لضرب السوق

انا لما اولت اولت انا شوفت البلو مش الجاكل وكل كلامى على البلو

smsmn8888
11-06-26, 02:48 PM

للمرة المليون في فعلا بضاعة في السوق فرذ سئ وكمان في منها صيني ودي الحقيقةة والدليل المشاكل المتكررة في الاسلحة والمسدس ( البي 29 - البلو 06 ) حتي التونا في ناس كان ليهم مشاكل فية يعني الكلام تا صح بس للاسف
مين الذي هيفرق بين الكويس والوحش
هل التاجر هيبيع البضاعة الاصلية النظيفة بنفس سعر السيئة تا السوئلللل

the hacker
11-06-26, 02:55 PM
فى موضوع هبوط الاسعار الثانى للاستا1 هشام سمير غيره اسعاره بالتالى:
حرصاً على سلامة الاعضاء وخوفاً على اموالهم وانفسهم
وخوفاً من الله عز وجل
تم الغاء العرض لعدم مطابقة هذه المنتجات للمواصفات القياسيه للجوده او الامان
هشام سمير .......

1- يعنى حضرتك ماكونتش عارف انها مش مطابقه للمواصفات القياسيه و للجوده و الامان؟
2- حضرتك خفت على الاعضاء دلوقتى بس؟

استاذ هشام البضاعه الى عند حضرتك دى لو وحشه و مش مظيوطه اعلنتىعنها ليه و المفرود انك راجل فاهم فى السلاح كويس .
جايب البضاعه دى من مين عشان نعرف مصدر البضاعه وماحدش يشترى منه.

حاجه كمان بس ان بعض الظن اثم ليه مايكونش البضاعه الى كانت عند الاخ هشام كميه ضغيره وكان بيحرقها و بعدين تم ترويج اشاعات الصينى و مصنع فتح الله و الكلاام الفاضى ده !!!!!!!!!!!!!!!!

ahmadkader
11-06-26, 02:59 PM
للمرة المليون في فعلا بضاعة في السوق فرذ سئ وكمان في منها صيني ودي الحقيقةة والدليل المشاكل المتكررة في الاسلحة والمسدس ( البي 29 - البلو 06 ) حتي التونا في ناس كان ليهم مشاكل فية يعني الكلام تا صح [/size]

فيه ملحوظة غريبة لاحظتها الفترة اللى فاتت ، بيقولك بقى فى كل الإعلانات بلا إستثناء جملة واحدة:
" كل المسدسات مفتوحة من المصدر "

إيه حنفية المسدسات المفتوحة اللى ضربت مرة واحدة دى ؟؟؟

the hacker
11-06-26, 03:00 PM
انا لما اولت اولت انا شوفت البلو مش الجاكل وكل كلامى على البلو

الكلام كان على البضاعه كلها يا سيدى الفاضل فى مضوع الاستاذ هشام

جنرال
11-06-26, 03:02 PM
وخوفاً من الله عز وجل
هشام سمير .......

استاذ هشام البضاعه الى عند حضرتك دى لو وحشه و مش مظيوطه اعلنتىعنها ليه و المفرود انك راجل فاهم فى السلاح كويس .

حاجه كمان بس ان بعض الظن اثم ليه مايكونش البضاعه الى كانت عند الاخ هشام كميه ضغيره وكان بيحرقها و بعدين تم ترويج اشاعات الصينى و مصنع فتح الله و الكلاام الفاضى ده !!!!!!!!!!!!!!!!
كلام منطقي بس نسمع رد أستاذ هشام برضه

أبو شمس
11-06-26, 03:10 PM
السلام عليكم
في الاول يا ريت نهدي لاننا اهل سلام
مسلمين او مسيحيين كلنا اخوه مسالمين
ثانيا من وجهة نظري لا عيب اطلاقا في
موضوع التجارة و لكن العيب في الغش
ثالثا كلنا كبار و نقدر نقدر عواقب الامور
فيجب وزن الكلمات و الافعال قبل خروجها
رابعا من ليس له خبره في الاسعار او
الخامات يمكن ان يلجأ الي اهل الخبرة
و هم كثيييييييييييييييييييييييييييير
و محترمين لن يبخلوا علي احد
من الخطوات السابقة نخرج الي منع الغش
و افشاء السلام
و نبذ غير الصالح بدون انفعال او اساءة
و هذه اخلاقنا
و لا ايه
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

هشام سمير
11-06-26, 03:20 PM
وخوفاً من الله عز وجل
هشام سمير .......

معالى الباشاكلام حضرك فعلاً طلع مظبوط 100% كل الشكر والامتنان لحضرتك
الاخوه الافاضل
ارجو ان تتقبلو كلامى وان تثقو فيه لانى لست بخادع لكم ولن انتوى تجارة المسدسات الصوت بعد فراغ الكميه البسيطه المتوفره عندى من المسدسات الايكول( التركى)
بدأ الموضوع بزياده غريبه فى اسعار الايكول بأنواعه بعد النزول فى الاسعار الناتج عن ركود فى التجاره بسبب الامان نسأل الله عز جل ان يديمه
فتعجبت جداً من هذه الزياده واسبابها وقلت فى نفسى انها اصول تجاره وخبره من المستوردين
ثم تلاحقت الاحداث وعرض عليا احدالمستوردين بأن اطلب منه اى نوع من الايكول وسيعطينى اقل سعر ممكن ان اسمعه فى مصر ( مع العلم انه ليس مستورد سلاح ) والاسعار فعلاً كانت زهيده وبعد ان اللححت عليه لمعرفة السبب قال لى ان المنتج سيكون كوبى من المنتج التركى فى الخامات والشكل وافضل من التركى فى الفنش وانا ضعفت امام هذا العرض ووافقت عليه وقمت بعمل الاعلان فى المنتدى عن الاسعار الجديده
ولكن بعد ان وصلت لى هذا الانواع وجربتها تبين لى انها لا تساوى شىء ابداً ولا ترتقى ان تكون بديلاً للايكول
مع العلم انها صوره بالكربون من الايكول مع خفة الوزن الواضحه خامات انتمونيا ضعيفه جداً لدرجة ان بعض الخزن كان الصدأ بلغ مبلغه منها
وهذا ما حدث مع تفصيلاً

Beretta
11-06-26, 03:49 PM
ياجماعة بلاش تتهموا بعض كده بس انا عايز اقول كلمة ان اللي بيقول ان مافيش صيني في السوق ده حيتحاسب على ارواح الناس يا اما بيدحك على نفسه و اللي عنده خبرة بسيطة في السلاح يقدر يعرف ان كل اللي في السوق حاليا مش مزبوط ومضروب الا النادر منه ده الخامات والوزن والتقفيل والعلبة وكله بقا مضروب ومعروف مين ورا الكلام ده

sayedlabib
11-06-26, 04:04 PM
يعنى يا هشام بيه لو الكوبى كان خاماته كويسه كنت هاتبيعه على انه ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟
كوبى ولا ايكول وبنفس الثمن!!!!!!!
وازاى اصلا توافق على شئ زى كده عموما مكونتش احب ان ده يحصل ابدا وبعدين انا كنت عايز اسالك على سنك وعن وظيفتك ده بعد اذنك وعايز اسالك كمان هل فى يوم من الايام حضرتك كلمت تاجر معروف وقولتله ان اليومين دول لازم نكسب من الناس وماينفش نقلل الاسعار
ارجو التوضيح من سيادتك وشكرا

sayedlabib
11-06-26, 04:37 PM
مع العلم انى بكن ليك كل احترام وتقدير ومش قصدى حاجه غلط بكلامى ده وليك مطلق الحرية فى عدم الرد على اى شئ واتمنى سعة صدرك وتقبلك لكلامى وشكرا

the hacker
11-06-26, 04:37 PM
معالى الباشاكلام حضرك فعلاً طلع مظبوط 100% كل الشكر والامتنان لحضرتك
الاخوه الافاضل
ارجو ان تتقبلو كلامى وان تثقو فيه لانى لست بخادع لكم ولن انتوى تجارة المسدسات الصوت بعد فراغ الكميه البسيطه المتوفره عندى من المسدسات الايكول( التركى)
بدأ الموضوع بزياده غريبه فى اسعار الايكول بأنواعه بعد النزول فى الاسعار الناتج عن ركود فى التجاره بسبب الامان نسأل الله عز جل ان يديمه
فتعجبت جداً من هذه الزياده واسبابها وقلت فى نفسى انها اصول تجاره وخبره من المستوردين
ثم تلاحقت الاحداث وعرض عليا احدالمستوردين بأن اطلب منه اى نوع من الايكول وسيعطينى اقل سعر ممكن ان اسمعه فىت مصر ( مع العلم انه ليس مستورد سلاح ) والاسعار فعلاً كانت زهيده وبعد ان اللححت عليه لمعرفة السبب قال لى ان المنتج سيكون كوبى من المنتج التركى فى الخامات والشكل وافضل من التركى فى الفنش وانا ضعفت امام هذا العرض ووافقت عليه وقمت بعمل الاعلان فى المنتدى عن الاسعار الجديده
ولكن بعد ان وصلت لى هذا الانواع وجربتها تبين لى انها لا تساوى شىء ابداً ولا ترتقى ان تكون بديلاً للايكول
مع العلم انها صوره بالكربون من الايكول مع خفة الوزن الواضحه خامات انتمونيا ضعيفه جداً لدرجة ان بعض الخزن كان الصدأ بلغ مبلغه منها
وهذا ما حدث مع تفصيلاً

المفروض ان حضرتك كنت توضح للناس الحقيقه من الاول و تقول انك بتحرق اخر كميه متبقيه عندك من الايكول الاصلى ... لانك كده هتأثر على التجار الى بيبيعو بضاعه اصلى و النا تفتكر انهم نصبين.....
و توضح انك بتبيع الكوبى عشان الناس تعرف الفرق وليه بضاعت حضرتك ارخص و عشان ميحصلش خلل فى السوق زى الى حصل......
على فكره انا لسه ما شفتش ولا قطعه من الكوبى ده حتى الان !!!!!!!

the hacker
11-06-26, 04:44 PM
ياجماعة بلاش تتهموا بعض كده بس انا عايز اقول كلمة ان اللي بيقول ان مافيش صيني في السوق ده حيتحاسب على ارواح الناس يا اما بيدحك على نفسه و اللي عنده خبرة بسيطة في السلاح يقدر يعرف ان كل اللي في السوق حاليا مش مزبوط ومضروب الا النادر منه ده الخامات والوزن والتقفيل والعلبة وكله بقا مضروب ومعروف مين ورا الكلام ده

انا عايز اعرف لو سمحت ؟
وانا مظنش فى فى السوق اصلاً مضروب غير كميه بسيطه ده لو فى اساساً عشان انا مشفتش ولا قطعه حتى الان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

هشام سمير
11-06-26, 04:46 PM
يعنى يا هشام بيه لو الكوبى كان خاماته كويسه كنت هاتبيعه على انه ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟
كوبى ولا ايكول وبنفس الثمن!!!!!!!
وازاى اصلا توافق على شئ زى كده عموما مكونتش احب ان ده يحصل ابدا وبعدين انا كنت عايز اسالك على سنك وعن وظيفتك ده بعد اذنك وعايز اسالك كمان هل فى يوم من الايام حضرتك كلمت تاجر معروف وقولتله ان اليومين دول لازم نكسب من الناس وماينفش نقلل الاسعار
ارجو التوضيح من سيادتك وشكرا

انا ضعفت منكرش كده يا استاذ سيد
وعارف انى غلطان
بس عارف ايه السبب انى لقيت الاسعار فى المنتدى نزلت لدرجة انها بقت اقل من الاسعار اللى انا بأشترى بيها من المستورد فقلت اكيد دى هى البضاعه اللى اتعرضت عليا
اما عن نقطة بنفس التم فالاسعار كانت اقل من التركى بأكتر من 400 جنيه
واما عن اسألت حضرتك فأن تحت امرك احنا اخوه بس الاحرى ان حضرتك تسألنى على الخاص الا لو حضرتك لك مأرب اخرى
اما عن سنى فأنا مازلت طالب جامعى
واماعن عملى فتجارة العائله فى الموبليا (معارض موبليا الاخوه ) وانا ماسك فرع من الافرع فى البحيره
اما عن سؤلك فا انا لم افهمه بالتأكيد كل التجار يكسبون ام اننى اتصلت بأحد التجار اقول له ان يرفع سعره فهذا الكلم غير صحيح ابداً

بسام سعيد
11-06-26, 04:47 PM
الاخ بريتا
لو حضرتك تعرف مين الي ورا الموضوع ده يريت وضحلنا
لان اليومين دول فيهم بلبله غلط

هشام سمير
11-06-26, 04:51 PM
المفروض ان حضرتك كنت توضح للناس الحقيقه من الاول و تقول انك بتحرق اخر كميه متبقيه عندك من الايكول الاصلى ... لانك كده هتأثر على التجار الى بيبيعو بضاعه اصلى و النا تفتكر انهم نصبين.....
و توضح انك بتبيع الكوبى عشان الناس تعرف الفرق وليه بضاعت حضرتك ارخص و عشان ميحصلش خلل فى السوق زى الى حصل......
على فكره انا لسه ما شفتش ولا قطعه من الكوبى ده حتى الان !!!!!!!

لا انا محرقتش اى حاجه انا سحبت اسعارى وبس وقلت ان الاسعر كانت لحجات اللى اتعرضت عليا

هشام سمير
11-06-26, 04:53 PM
مع العلم انى بكن ليك كل احترام وتقدير ومش قصدى حاجه غلط بكلامى ده وليك مطلق الحرية فى عدم الرد على اى شئ واتمنى سعة صدرك وتقبلك لكلامى وشكرا

يا اخى الكريم احنا اخوه مفيش اى مشاكل
ربنا يديم المعروف

the hacker
11-06-26, 04:54 PM
الاخ بريتا
لو حضرتك تعرف مين الي ورا الموضوع ده يريت وضحلنا
لان اليومين دول فيهم بلبله غلط

يا ريت يقول يا بسام باشا من امبارح و هوه بيفول انو عارف مين الى ورا الموضوع؟

بسام سعيد
11-06-26, 04:55 PM
يا ا/ هشام بجد
انا مخنوق جدا مش عارف ايه الي بيحصل ولا فيه ايه انا حاسس اني في حلم
انا فعلا اتشتت خالص
انا عاوز اعرف الحقيقة وعاوز اعرف في ايه وايه العبة الي بتحصل اليومين دول في السوق
انا سالت ناس كتير مستوردين وتجار وكذا واحد ومسمعوش عن موضوع الصيني ده
ايه سبب الي حصل ده كلة
ايه سبب البلبله دي كلها
في ايه
بجد انا وصلت لمرحلة اني مبقاش عندي ثقة في اي حاجة او اي حد
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!

بسام سعيد
11-06-26, 04:59 PM
للعلم انا معايا مسدس فولجا كنت جايبة ساعة الاحداث
ب 1000ج
وجبت مسدس فولجا من يومين وقارنته بالي معايا حتة حتة لدرجة اني روحت لشرف بتاع الصيانة خليتة فككلي الاثنين مية حتة ومش لاقي فرق
اقولك على حاجة وصل بيا الموضوع ان وزنت الاثنين ملقتش فرق اكتر من 5 :10 جرام
يعني ولا حاجة
مش عارف فين الحقيقية
الا اذا الي اشتريتة من 5 شهور في عز الاحداث كان هو التاني صيني ولا كوبي
وللعلم الي معايا مقفول والجديد مفتوح

the hacker
11-06-26, 05:01 PM
لا انا محرقتش اى حاجه انا سحبت اسعارى وبس وقلت ان الاسعر كانت لحجات اللى اتعرضت عليا

و معنى كده انك بيعت او حرقت الكميه الى عندك و بعدين هتشتغل فى الكوبى

هشام سمير
11-06-26, 05:01 PM
ب 1000ج
وجبت مسدس فولجا من يومين وقارنته بالي معايا حتة حتة لدرجة اني روحت لشرف بتاع الصيانة خليتة فككلي الاثنين مية حتة ومش لاقي فرق
يعني ولا حاجة
مش عارف فين الحقيقية

يبقى اكيد الاتنين تركى لان صينى منتشرش بدرجه كبيره لسه

the hacker
11-06-26, 05:03 PM
ب 1000ج
يعني ولا حاجة
مش عارف فين الحقيقية

بسام باشا انا شاكك فى موضوع الكوبى اساساً ومشفتهوس خالص مع انى عاشق للسلاح و مهتم بكل جديد فيه
انا واثق ان الى مع حضرتك هوه ده التركى الاصلى

Batman
11-06-26, 05:04 PM
يا اخوانى ، البضاعه الحاليه الى فى السوق هى هى ما قبل الثوره و ما بعدها.
مفيش حاجه اسمها صينى او فرز تانى او مصنع فى اسكندريه !!
انا عن نفسى اشتريت ايكول بى 29 شهر فبراير ب 1250 جم مفتوح و اصلى طبعا ، من كام يوم صديق لى اشترى بى 29 ب 725 جم و عند مشاهدته على الطبيعه و معاينته جيدا لم الاحظ اى فرق سواء فى الوزن او الخامه او التقفيل او الاجزاء - هو هو بالملى !!!
تحياتى ...

هشام سمير
11-06-26, 05:04 PM

و معنى كده انك بيعت او حرقت الكميه الى عندك و بعدين هتشتغل فى الكوبى

اولاً ياريت تعرفنا بنفسك
ثانياً اللى عندى لسه عندى محرقتش حاجه ومش هشتغل فى الكوبى

هشام سمير
11-06-26, 05:07 PM
يا اخوانى ، البضاعه الحاليه الى فى السوق هى هى ما قبل الثوره و ما بعدها.
مفيش حاجه اسمها صينى او فرز تانى او مصنع فى اسكندريه !!
انا عن نفسى اشتريت ايكول بى 29 شهر فبراير ب 1250 جم مفتوح و اصلى طبعا ، من كام يوم صديق لى اشترى بى 29 ب 725 جم و عند مشاهدته على الطبيعه و معاينته جيدا لم الاحظ اى فرق سواء فى الوزن او الخامه او التقفيل او الاجزاء - هو هو بالملى !!!
تحياتى ...

يا جماعه والله العظيم الصينى اتعرض عليا
اقسم بالله اتعرض عليا يارب الناس تصدق وتثق ثم ايه مصلحتى انى اقول ان فى صينى نازل السوق
وعلى فكره الصينى لسه نازل قريب ومش معنى كده ان كل اللىفى اسوق صينى

sayedlabib
11-06-26, 05:08 PM
شكرا يا اخ هشام على التوضيح والدليل على حسن نيتى من ناحيتك انى بكلمك على العام بدون اى مآرب انتا حتى عارف اننا ماتقبلناش بس حبيت اتاكد من حضرتك وكمان عشان الناس تعرفك اكتر وده فى مصلحتك مش ضدك صدقنى وبكرر شكرى ليك وعموما ربنا ييسرلك الحال وييسر للناس بس بجد نصيحة ليك مافيش فرز اول وتانى السلاح كله واحد ولو حصل انه نزل كوبى احتمال بنسبه 60 او 70 % هايتعرف ان شاء الله لانك اكيد خدت خبره كويسه فى موضوع السلاح ده وياريت ماتزعلش منى لانى والله نينى خير جدا وعمرى والحمد لله ماقصد اضايق حد
وزى ماحضرتك قولت احنا اخوات من غير اى حاجه

the hacker
11-06-26, 05:10 PM
يا ا/ هشام بجد
انا مخنوق جدا مش عارف ايه الي بيحصل ولا فيه ايه انا حاسس اني في حلم
انا فعلا اتشتت خالص
انا عاوز اعرف الحقيقة وعاوز اعرف في ايه وايه العبة الي بتحصل اليومين دول في السوق
انا سالت ناس كتير مستوردين وتجار وكذا واحد ومسمعوش عن موضوع الصيني ده
ايه سبب الي حصل ده كلة
ايه سبب البلبله دي كلها
في ايه
بجد انا وصلت لمرحلة اني مبقاش عندي ثقة في اي حاجة او اي حد
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!
بسام باشا ليا الشرف انى اتكلم مع حضرتك :
انا سألت ناس كتير مستوردين وتجار و محدش و قع فى ايده حته صينى خالص
و قارنت بين المسدسات الى عندى من قبل الثوره و الموجوده حالياً هيه هيه بالضبط
انا مش مقتنه بموضوع الصينى
ه و الله و اعلم!!!!!!

omar ayman
11-06-26, 05:12 PM
طيب بالنسبة للتونا ،، انا اشتريت من احد الاعضاء هنا واحد بس مش مكتوب عليه بلد ممكن يكون صيني ،، يعني ماستخدموش و ربنا يعوض عليا في ال 550 جنيه ولا اييه ،، اتاكد ازاي ان خامته كويسة هو شبه التركي بالظبط و نفس الوزن بس مش مكتوب عليه made in turkey

doos99
11-06-26, 05:13 PM
يا جماعه عيب اللي بيحصل ده احنا كده بنتخنق مش بنتناقش صلوا علي النبى

the hacker
11-06-26, 05:14 PM
اولاً ياريت تعرفنا بنفسك
ثانياً اللى عندى لسه عندى محرقتش حاجه ومش هشتغل فى الكوبى

الله ينور عليك يا باشا هوه ده الصح بس انا عندى سؤال :
اسعار الايكول الصلى تكون زى السوق ولا هتنزيل يعنى الايكول جاكيل مثلاً يتراوح من بين ذ050 الى 1150 حالياً مش 900 هيكون عامل ازاى؟
انا اسمى ميشيل من اسكندريه

بسام سعيد
11-06-26, 05:14 PM
بسام باشا ليا الشرف انى اتكلم مع حضرتك :
انا سألت ناس كتير مستوردين وتجار و محدش و قع فى ايده حته صينى خالص
و قارنت بين المسدسات الى عندى من قبل الثوره و الموجوده حالياً هيه هيه بالضبط
انا مش مقتنه بموضوع الصينى
ه و الله و اعلم!!!!!!

باشا اشرف ليا انا ووالله انا مش معترف بالموضوع ده لاني قارنت بالقطعة والوزن والله حرام الي حصل ده خلى ناس كتير رجعت عن كررها وخلى الدنيا باظت

the hacker
11-06-26, 05:15 PM
يا جماعه عيب اللي بيحصل ده احنا كده بنتخنق مش بنتناقش صلوا علي النبى

يا باشا ربنا مايجيب خناق احنا اخوه كلنا فى المنتدى و الهدق هو معرفت الحقيقه و دى منقاشه

the hacker
11-06-26, 05:19 PM
طيب بالنسبة للتونا ،، انا اشتريت من احد الاعضاء هنا واحد بس مش مكتوب عليه بلد ممكن يكون صيني ،، يعني ماستخدموش و ربنا يعوض عليا في ال 550 جنيه ولا اييه ،، اتاكد ازاي ان خامته كويسة هو شبه التركي بالظبط و نفس الوزن بس مش مكتوب عليه made in turkey
ده تركى يا باشا و لو عايز تأكد قارن بينو و بين اى حد معاه تونا تانى و مش هتلاقى فرق

the hacker
11-06-26, 05:23 PM
باشا اشرف ليا انا ووالله انا مش معترف بالموضوع ده لاني قارنت بالقطعة والوزن والله حرام الي حصل ده خلى ناس كتير رجعت عن كررها وخلى الدنيا باظت

يبقى من الواجب علينا يا باشا ان احنا توعى اعضاء المنتدى و نفهمهم ان مافيش حاجه اسمها صينى او مصرى و لو فيه اكيد كميه صغيره و اى حد عنده منها هيخاف يعرضها عشان البلبله الى حصلت .... ونفهمهم ان دى عمليت حرق اسعار و تدارب بين التجار الصغار و بعضها

حسن الجندي
11-06-26, 05:33 PM
أولاً: ربنا يباركلنا في المنتدى اللي بيلحقنا قبل ما نخش في مشاكل وكويس جدا ان النقاش ده حصل وادينا بنستفاد من خبرة الأعضاء في موضوع انخفاض الاسعار الحالي
بس عايزيين نعرف الكلام النهائي:
لو فيه نوع تقليد للمسدسات التركي هانعرفه ازاي ؟؟؟؟
واي حد صادفه مسدس تقليد (كوبي-صيني-مصر) يقول شكله واختلافه بالظبط، وياريت استاذ هشام وبقية التجار يفيدونا اكتر بالتفاصيل علشان ما ينضحكش علينا.
وصلوا على النبي يا جماعة دا تبادل المعلومات دا كله خير لينا وللاعضاء الجدد بدل ما يتخموا

ahmadkader
11-06-26, 05:35 PM
يا جماعه والله العظيم الصينى اتعرض عليا اقسم بالله اتعرض عليا يارب الناس تصدق وتثق ثم ايه مصلحتى انى اقول ان فى صينى نازل السوق وعلى فكره الصينى لسه نازل قريب ومش معنى كده ان كل اللى فى السوق صينى

يا جماعة مش مصدقين الراجل ليه ؟ طيب مافيه ناس حذرتكم من ييجى 3 شهور من الموضوع ده :

http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=6624

http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=10385

و الناس دى خبرة مش أى كلام ، يعنى بالصلاة على النبى فيه ناس بقالها شهووووور بتشترى فى المضروب ده على إنه أصلى

the hacker
11-06-26, 05:36 PM
أولاً: ربنا يباركلنا في المنتدى اللي بيلحقنا قبل ما نخش في مشاكل وكويس جدا ان النقاش ده حصل وادينا بنستفاد من خبرة الأعضاء في موضوع انخفاض الاسعار الحالي
بس عايزيين نعرف الكلام النهائي:
لو فيه نوع تقليد للمسدسات التركي هانعرفه ازاي ؟؟؟؟
واي حد صادفه مسدس تقليد (كوبي-صيني-مصر) يقول شكله واختلافه بالظبط، وياريت استاذ هشام وبقية التجار يفيدونا اكتر بالتفاصيل علشان ما ينضحكش علينا.
وصلوا على النبي يا جماعة دا تبادل المعلومات دا كله خير لينا وللاعضاء الجدد بدل ما يتخموا

جزاك الله كل خير يا استاذ حسن ومتقلقش مافيش صبنى اصلاً و لو حد عنده كميه فعلاً هيخاف ينزلها بعد البلبله الى حصلت

حواش محمد
11-06-26, 05:40 PM
يا ريت الأستاذ اللي بيقول اتعرض عليه صيني يتفضل يحط صور الصيني ده و شكلو ايه و ينصح الناس ازاي يفرقو ما بين الصيني و الأصلي عشان نخلص

the hacker
11-06-26, 05:40 PM
الاستاذ سمسم قال فى موضوعه شهر 4 الى فات ان فى صينى من خلال المشركات قال كيمو الصينى بيتعرف عن طريق: عند فك اجزاء المسدس تلاقى chn فوق المقبض

حسن الجندي
11-06-26, 05:42 PM
جزاك الله كل خير يا استاذ حسن ومتقلقش مافيش صبنى اصلاً و لو حد عنده كميه فعلاً هيخاف ينزلها بعد البلبله الى حصلت

ربنا يباركلك يا استاذنا، وبإذن الله يطلع موضوع الصيني تخويف، وادينا كلنا بنتابع المناقشة ومستنيين النتيجة

جنرال
11-06-26, 05:42 PM
فعلا الصين بتذكر صناعتها فلازم تكون فيه حاجة تدل على أن المنتج صيني . يعني ما بيكتبوش أسم تاني.ممكن مايوضحش بسهولة بس لازم يبقى مكتوب

the hacker
11-06-26, 05:49 PM
يا ريت الأستاذ اللي بيقول اتعرض عليه صيني يتفضل يحط صور الصيني ده و شكلو ايه و ينصح الناس ازاي يفرقو ما بين الصيني و الأصلي عشان نخلص

كلام رائع يا ريت اى حد وقع فى ايده مسدس صينى من اى نوع او بضاعه صينى يعرض الصور عشان ناخد بلنا و نحزر اعضاء منتدانا الحبيب.
و جزاك الله كا خير يا استاذ حواش