المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : نجـــاح باهـــر للأجتماع الثالث للرابطة.

braveheart
11-06-25, 07:08 PM
تم بحمد الله الأجتماع الثالث للرابطة بنجاح باهر .. و أشكر كل من قام بالحضور من السادة الأعضاء الكرام و أشكر كل من ساهم في إنجاح الأجتماع الذي خرج بصورة حضارية ممتازة تنم عن مدي الوعي و التحضر الذي يتمتع به أعضاؤنا بالمنتدي .. بشكل عام و أعضاء الرابطة بشكل خاص.
و حضر الأجتماع الكثير من الأعضاء المميزين من القدامي ، و بعض من الأعضاء الجدد ، و أشاد الجميع بالإجتماع الذي كان ممتعا و مفيدا لهوايتنا بشكل كبير.

أسماء السادة الحضـــــــــــــور :

من الأعضاء القدامي :

أ / جمال نصر - القنصل و الأب الروحي للمنتدي – من مدينة نصر.
أ / أحمد عبد الغني – Rock – من أمبابة.
أ / محمود شلبي – محمود شلبي – من أرض اللواء.
أ / محمد سيد – Msa_79 - من مدينة 6 أكتوبـــر.
أ / عبد الله سمير - Sam - من أمبابة.
د / محمد حسن - Dr_mohasan - من النزهة الجديدة.
أ / أمير سعد - Mero1x - التجمع الأول.
أ / عصام عاصم – Essam Assem - التجمع الأول.
أ / سمير رجائي - Smsmn8888 - من فيصل – الجيزة.
أ / محمد العربي - Elarabi2009 - من فيصل – الجيزة.
أ / محمد فتحي - الأفوكاتو - من ميدان الجيزة.
أ / ياسر الكفافي - كفافي1 - من شبــــــــرا.
أ / طارق شاكر - Tarekvp - من الشيراتون – مصر الجديدة.
أ / إبراهيم علي - hema777h - من ميت عـقبــة.
أ / أحمد قادر - ahmadkader - من جسر السويس.
أ / أشرف فوزي - ashraf_f - من مصر الجديدة.
أصغر أعضاء الرابطة : هشام محمد – {Hesham{mafia - من السيدة زينب.
كريم الكراني - Braveheart - من جسر السويس.

من الأعضـــاء الجدد :

أ / أندريا جمـــال - Andria - من التجمع الأول.
أ / شريف الطرابيشي - Tarabeishy - من التجمع الخامس.
العميد / صفوت عثمان - Safwat - زهراء مدينة نصـــر.
أ / أحمد الشرقاوي - Sharky - مدينة 6 أكتوبر.
أ / عبد الله الشرقاوي ( الأخ الأصغر للأستاذ أحمد الشرقاوي ).

كما تشرفنا بحضور والد هشام محمد {Hesham{mafia .

كما أعتذر عن الأجتماع من الأعضاء كل من :

أ / هشام سمير - د / محمود صلاح ( حوكا ) – بسبب الأمتحانات.
أ / طلعت بخيت - أ / بدر - أ / عبد الله فاروق ( unknown ) – بسبب ظروف قهرية.

و وعدوا بالحضور في الإجتماعات القادمة إن شاء الله.

و بدأ الأجتماع بالتعارف بين الأعضاء ، ثم بمناقشة بعض المقترحات من قبل الأعضاء المشاركين بالأجتماع ، و سماع أراء الجميع تجاه الرابطة و أهدافها .

و من أهم الأقتراحات التي نالت أعجاب السادة الحضور أقتراح الأستاذ / أندريا جمال .. الذي أقترح تنظيم مسابقة رسمية للرماية خاصة بأعضاء الرابطة ، كما وعد بأنه سيقوم بمخاطبة الجهات المختصة و الخوض في الأجراءات اللازمة لذلك ، و صرح بأنه سبق له التجربة بتنظيم بطولة كأس العالم في السيارات بمصر ( فورميلا ) ، و أكد أن التجربة ستلقي إهتماما إعلاميـــا من قنوات التليفزون و الصحافة ... و لم يستبعد فكرة التعاقد مع راع رسمي.

و أقترح العميد / صفوت عثمان أن يتم عمل محل لأدوات الصيد خاص بالرابطة و مقرها حين تجهيزة ، و أكد أنه سيقوم بالتمويل في حين أستخراج التراخيص اللازمة لذلك ... و أشاد الأعضاء بالفكرة و شجعوها.

و أشار العضو الجديد بالرابطة الأستاذ / أشرف فوزي (ashraf_f ) أنه يجب أخذ خطوات سريعة و فعالة في إجراءات تكوين الرابطة و أشهارها قانونيا .. للوصول لأهداف الرابطة ، و لتحقيق أمنيات و مقترحات أعضاؤها.

كما أشاد الأعضاء الجدد بالرابطة ، و طالبوا بضرورة تنظيم طلعات للصيد مع القدامي لأكتساب الخبرات و زيادة التعلق بالهواية ، و تم تبادل أرقام التليفونات بينهم و بين الأعضاء القدامي لتسهيل الإتصال.

كما طالبوا بسرعة تنفيذ فكرة عمل كارنية لأعضاء الرابطة ، و أكدنا لهم أنه تم أعداد لوجو أو شعار الرابطة عن طريق الأستاذ / بدر ، و سنقوم بعرضة علي الأعضاء ... و ذلك علما بأننا سنجتهد لتوسيع نطاق الرابطة ليشمل جميع محافظات القاهرة إن شاء الله.

كما أقترح الأعضاء فكرة عمل أستمارة طلب أنضمام للرابطة و يتم ملأ الأستمار أون لاين ( علي الأنترنت ) و يرفق معها صورة للبطاقة.

أستغرق الأجتماع خمس ساعات ... و ساد جو من المحبة بين الأعضاء ، كما تم أخذ الصور التذكارية في نهايته.

و في النهاية ... لا يسعني سوي شكر الأعضاء الذين قاموا بالحضور ، و تشرفنا بهم و نتمني أن نراهم في الأجتماع القادم بمشيئة الله.

هذا و بالله التوفيق.

و أترككم مع الصور .. علما بأنه سيتم رفع المزيد منها لاحقــــــــا.

http://im4.gulfup.com/2011-06-27/1309184291792.jpg (http://www.gulfup.com/)

http://im4.gulfup.com/2011-06-27/1309184292503.jpg (http://www.gulfup.com/)

http://im4.gulfup.com/2011-06-27/1309184293314.jpg (http://www.gulfup.com/)

http://im4.gulfup.com/2011-06-25/1309021053732.jpg (http://www.gulfup.com/)

http://im4.gulfup.com/2011-06-25/1309021054443.jpg (http://www.gulfup.com/)

http://im4.gulfup.com/2011-06-25/1309021054484.jpg (http://www.gulfup.com/)

http://im4.gulfup.com/2011-06-25/1309021054305.jpg (http://www.gulfup.com/)

جروب الرابطة علي الفيس بوك أسمة ( أعضاء رابطة الصيد في مصر ).

pooforever_2010
11-06-25, 07:14 PM
ايه الجمال ده
بجد ربنا يوفقكم
ويجازيكم خير

كريم الشامي
11-06-25, 07:15 PM
بالتوفيق و يارب الي الخير دائما ...

ashraf_f
11-06-25, 07:21 PM
شكرا للاستاذ \ كريم على مجهوده و على رغبته الشديدة فى تفعيل الرابطة و ستجدنى انشاء الله فى العون دائما مع تحياتى للجميع

الأفوكاتو
11-06-25, 07:28 PM
هو انا طالع مغمض عيني كدة ليه في الصورة يا جماعة .. هههههههههههههه
ألف ألف شكر يا أستاذ كريم علي هذا التقرير الرائع .. بس حضرتك نسيت تقول مين اللي دفع حساب المشاريب ههههههههههههه .. وياريت صورة للمشاريب بعد اذنك .. مش كفاية كان الاجتماع ناشف من غير حتي سندوتش ؟
وكمان نسيت تقول علي الاجتماع الصغير اللي تم بعد اجتماع الرابطة
شكرا لكل من ساهم في هذا الاجتماع
شكرا خاص للأستاذ كريم علي التنظيم الرائع
خالص تحياتي للجميـــــــــــــــــــــــــــــــــــــع

pooforever_2010
11-06-25, 07:30 PM
افوكاتو
عادى يعم انت طلعت مغمض بتريح من التعب فالمنتدى (اى خدمه )
ومين اللى عزم ده كله وحكلمهولك على اى حاجه فرغيف
تحياتى يا باشا
هههههههههههههههههههه

koktal
11-06-25, 07:42 PM
يا أستاذ كريم .. ما شاء الله على المجهود الكبير .. منورين كلكوا والله .. وانتا شكلك كده بتجر رجلينا ولا إيه مش عارف بصراحة هههههه ..

braveheart
11-06-25, 07:42 PM
شكرا جزيلا لمشاركتكم و مروركم الكريم ... تحياتي لكم.

Andria
11-06-25, 07:45 PM
3ayzeen na3mel wa7da zayaha bel banade2 , InshAllah fel mosab2ah

silver_5000
11-06-25, 07:46 PM
بجد واضح انها احلى صحبة و كنت عايز اقول الكلمة المشهورة " عملوها الوحوش يا ريتنى كنت معاهم ", ناس واضح جدا عليهم كلهم بلا اى استثناء الاحترام و الرقى زى ماتفضلت و قولت يا كريم بك , و الصور منورة الصفحة , و كان لازم فعلا المنتدى بمساعدة مجموعة زى دى يبقى ف تقدم مستمر لحد مايبقى اهم منتدى مصرى عربى على الاطلاق قريبا إن شاء الله , و جميع النقط اللى اتطرحت مفتكرش انه يختلف عليها اتنين ف كونها ف مصلحة الرابطة و المنتدى

رجب
11-06-25, 07:47 PM
قمة فى الاخاء والمحبة والروعة اسره واحده بكل المعانى والله منورييييين ..الماره الجاية هاصور صورة لوحدى علشان اغيظهم عندنا فى البلد ..ههههههه
لولا يهمك يا افو بس ان مش شايف حد مفمض انتا فين ..انا نشنت على واحد علشان اشوف كده

كفافى1
11-06-25, 07:50 PM
عمنا كريم باشا - ده انت تستحق تكون اكبر مدير للعلاقات العامة فى العالم تسلم يا كبير ديما الكبير كبير قوىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى
تحياتى
ياسر الكفافى

tarekvb
11-06-25, 07:51 PM
اجتماع جميل بمعنى الكلمة وياريت الاجتماع القادم يكون فيه مزيد من الاعضاء

sniper-2
11-06-25, 07:52 PM
ماشاء الله ..مجموعة رائعة من الأعضاء

osha966
11-06-25, 07:53 PM
تحياتى لك كريم باشا وكل الذين حضروا الأجتماع وكلن نفسى أكون معاكم بس للأسف أنا هذه الأيام مقيم خارج القاهرة فى عمل وانشاء الله نشوفكو الأجتماع القادم ..وطبعا أنا مع كل الأقتراحات المقدمة من الأخوة ...والله الموفق

العربى
11-06-25, 08:04 PM
شكرا جزيلا لمشاركتكم و مروركم الكريم ... تحياتي لكم.

كيمو حبيب قلبى الشكر ليك على استقبالك الطيب والشكر الجزيل على الاستضافه للاستاذ جمال (جناب القنصل) وربنا يدوم المحبه محبه فى الله بجد

braveheart
11-06-25, 08:15 PM
ايه الجمال ده
بجد ربنا يوفقكم
ويجازيكم خير

شكرا لمرورك و مشاركتك.

بالتوفيق و يارب الي الخير دائما ...

شكرا لك يا كريم.

شكرا للاستاذ \ كريم على مجهوده و على رغبته الشديدة فى تفعيل الرابطة و ستجدنى انشاء الله فى العون دائما مع تحياتى للجميع

شكرا لك و أتمني ذلك و شرفتنا بحضورك.

ألف ألف شكر يا أستاذ كريم علي هذا التقرير الرائع .. بس حضرتك نسيت تقول مين اللي دفع حساب المشاريب ههههههههههههه .. وياريت صورة للمشاريب بعد اذنك .. مش كفاية كان الاجتماع ناشف من غير حتي سندوتش ؟

ألف شكر للمشاركة و الحضور يا أفوكاتو ، و أنا مش هقول مين دفع المشاريب ... ممكن حد غيري يقول أن القنصل هو اللي حاسب ... لكن أنا ... لأ ، مش هتطلع مني الصراحة. :)

يا أستاذ كريم .. ما شاء الله على المجهود الكبير .. منورين كلكوا والله .. وانتا شكلك كده بتجر رجلينا ولا إيه مش عارف بصراحة هههههه ..

شكرا لمشاركتك ... و رجليك أكيد جاية جاية .. هههههههههههه

العربى
11-06-25, 08:25 PM
بمناسبه المشاريب حبيب قلبى انا بقترح عليك ان تبقى فيه قيمه ولو رمزيه للاشتراك فى الاجتماع عشان جناب القنصل يشكر على اللى عمله وهو فعلا الاب الروحى للمنتدى والاجتماع كمان والرابطه بس احنى كل يوم فى ذياده والحمد لله حبيبى انا معاك فى الاجتماع القادم بس بشرط يكون فى اشتراك مادى منى فى الاجتماع ويكون محدد على كل عضو ماشى يا باشا

braveheart
11-06-25, 08:28 PM
3ayzeen na3mel wa7da zayaha bel banade2 , inshallah fel mosab2ah

بإذن الله يا أندريـــــــا ... و فكرتك بالفعل حازت إعجاب الجميع ، أرجو السعي في الموضوع و أنا معاك إن شاء الله و كل أعضاء الرابطة.

بجد واضح انها احلى صحبة و كنت عايز اقول الكلمة المشهورة " عملوها الوحوش يا ريتنى كنت معاهم ", ناس واضح جدا عليهم كلهم بلا اى استثناء الاحترام و الرقى زى ماتفضلت و قولت يا كريم بك , و الصور منورة الصفحة , و كان لازم فعلا المنتدى بمساعدة مجموعة زى دى يبقى ف تقدم مستمر لحد مايبقى اهم منتدى مصرى عربى على الاطلاق قريبا إن شاء الله , و جميع النقط اللى اتطرحت مفتكرش انه يختلف عليها اتنين ف كونها ف مصلحة الرابطة و المنتدى

بالفعل المنتدي الأن هو أقوي منتدي عربي بأعضاؤة الكرام ، و الرابطة في تقدم مستمر و بخطي ثابتة و الحمد لله.

قمة فى الاخاء والمحبة والروعة اسره واحده بكل المعانى والله منورييييين ..الماره الجاية هاصور صورة لوحدى علشان اغيظهم عندنا فى البلد ..ههههههه
لولا يهمك يا افو بس ان مش شايف حد مفمض انتا فين ..انا نشنت على واحد علشان اشوف كده

شكرا لك يا أ / رجب ، و نراك في المرة القادمة إن شاء الله.

عمنا كريم باشا - ده انت تستحق تكون اكبر مدير للعلاقات العامة فى العالم تسلم يا كبير ديما الكبير كبير قوىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى
تحياتى
ياسر الكفافى

حبيب قلبي الله يكرمك و ده بتواجدكم و الله ، لأن الرابطة بدون رجالها لا تسوي شئ .. أتمني أن أراك دائما علي خير أنت و باقي الأعضاء الكرام.

اجتماع جميل بمعنى الكلمة وياريت الاجتماع القادم يكون فيه مزيد من الاعضاء

طارق باشا .. تحياتي لك ، و شرفتنا بالأجتماع و الله ... و كان في ناس كتييييييييير منتظرة قدومك و أنت عارف ليه طبعــــا ... هههههههه

ماشاء الله ..مجموعة رائعة من الأعضاء

شكرا لك.

تحياتى لك كريم باشا وكل الذين حضروا الأجتماع وكان نفسى أكون معاكم بس للأسف أنا هذه الأيام مقيم خارج القاهرة فى عمل وانشاء الله نشوفكو الأجتماع القادم ..وطبعا أنا مع كل الأقتراحات المقدمة من الأخوة ...والله الموفق

شكرا لك شريف بك ، و نتمني حضورك المرة القادمة فقد شرفتنا بالأجتماع الثاني للرابطة.

كيمو حبيب قلبى الشكر ليك على استقبالك الطيب والشكر الجزيل على الاستضافه للاستاذ جمال (جناب القنصل) وربنا يدوم المحبه محبه فى الله بجد

محمد العربي باشا .. شرفني حضورك ، و أحب أن أذكر شئ بخصوص سيادة القنصل فقد كان مرهقا جدا و في فترة نقاهة بعد وعكة صحية و الحمد لله تحسن ، و لم يتأخر للحضور بعدما قمت بالأتصال به أثناء الأجتماع ، فتحامل الرجل علي نفسه و أتي للحضور ، و كمان دفع حساب المشاريب :) ... و انا أشكره بالنيابة عن جميع الأعضاء علي الحضور و الدور الفعال بالرابطة.

البطل
11-06-25, 08:29 PM
السلام عليكم ... بجد كان نفسي أكون موجود معاكم فى الاجتماع وكيون ليا الشرف بمعرفة الاخوه الاعضاء ولاكن ظروف شغل وانشاء الله أكون معاكم فى الاجتماع القادم والاعضاء منورين فى الصور ... وجزاكم الله خير

doos99
11-06-25, 08:29 PM
الف مبروك علي نجاح الاجتماع كان نفسي احضر علشان اتعرف علي هذا الكم من الاعضاء المحترمين بس نعمل ايه ظروف الشغل بقي بس ان شاء الله سوف احضر الاجتماع القادم بس ادعولى اعرف اخد اجازه

braveheart
11-06-25, 08:30 PM
بمناسبه المشاريب حبيب قلبى انا بقترح عليك ان تبقى فيه قيمه ولو رمزيه للاشتراك فى الاجتماع عشان جناب القنصل يشكر على اللى عمله وهو فعلا الاب الروحى للمنتدى والاجتماع كمان والرابطه بس احنى كل يوم فى ذياده والحمد لله حبيبى انا معاك فى الاجتماع القادم بس بشرط يكون فى اشتراك مادى منى فى الاجتماع ويكون محدد على كل عضو ماشى يا باشا

مقترح يحترم و سيتم التنويه إليه في المرة القادمة إن شاء الله ، و شكرا لك يا محمد بك.

الأفوكاتو
11-06-25, 08:31 PM
انا معاك فى الاجتماع القادم بس بشرط يكون فى اشتراك مادى منى فى الاجتماع ويكون محدد على كل عضو ماشى يا باشا

بعد اذنك يا استاذ عربي .. المفروض قيمة الاشتراك تتحدد لكل عضو علي أساس نقاط التقييم بتاعته هههههههههههههه .. يعني العضو اللي تقييمه عالي اشتراكه يكون عالي .. ولا ايه ؟

الأفوكاتو
11-06-25, 08:33 PM
حلوة اوي يا كيمو حكاية مش هاقول ان القنصل هو اللي دفع الحساب ههههههههههه
ضحكتني والله
شكرا ليك .. وشكرا للأستاذ جمال علي الواجب الكبير ده
ومردتش عليا .. ايه رأيك في السيكو سيكو ؟ فاشل ولا ايه ؟
خالص تحياتي للجميـــــــــــــــــــــــــــــع

رجب
11-06-25, 08:38 PM
علشان كدة سيادة القنصل كان قاعد فى وسط الصور ههههههه

braveheart
11-06-25, 08:40 PM
الف مبروك علي نجاح الاجتماع كان نفسي احضر علشان اتعرف علي هذا الكم من الاعضاء المحترمين بس نعمل ايه ظروف الشغل بقي بس ان شاء الله سوف احضر الاجتماع القادم بس ادعولى اعرف اخد اجازه

الله يخليك يا فندم ... و أمنية خاصة حضورك و الله ، و نحب نشوفك علي خير إن شاء الله ، شكرا للمشاركة و تحياتي لك.

بعد اذنك يا استاذ عربي .. المفروض قيمة الاشتراك تتحدد لكل عضو علي أساس نقاط التقييم بتاعته هههههههههههههه .. يعني العضو اللي تقييمه عالي اشتراكه يكون عالي .. ولا ايه ؟

و الله فكرة جامدة ، ألحق أشوف لي كام عضو ينزلوا تقييمي ... هههههههههههه

ضحكتني والله

ههههههه .. السيكو سيكو حوار فااااااشل أخر 3 حاجات ... هههههههههههههه

:)

braveheart
11-06-25, 08:45 PM
علشان كدة سيادة القنصل كان قاعد فى وسط الصور ههههههه

هههههههههه ... لا هو أتصور قبل ما يدفع :)

mahmoudalaa
11-06-25, 08:48 PM
احجزولي مكان المرة الجايه

والله ندمان اني ماجيتش المره دي

braveheart
11-06-25, 09:05 PM
احجزولي مكان المرة الجايه

والله ندمان اني ماجيتش المره دي

تتعوض في المرة القادمة إن شاء الله و تشرفنا بحضورك.

الصقر المصرى
11-06-25, 09:18 PM
بسم الله ما شاء الله حاجه تشرف والله
عملوها الوحوش عملوها الابطال وياريتنى بجد كنت معاهم .
بس يا ترى بتقبلوا صعايده معاكم اذا كان اه فانا بستاذن فى حضور الاجتماع الجاى .
خالص تحياتى ،،،

fidodido
11-06-25, 09:25 PM
ان شأ الله معاكو الاجتماع الى جاى

أبو شمس
11-06-25, 09:33 PM
نتمني من الله ان يديم المحبه بيننا جميعا
قدامي و جدد

braveheart
11-06-25, 09:33 PM
خالص تحياتى ،،،

يا عم الصعايدة عندنـــا كتير و مشرفينا علي طول بإجتماعات الرابطة ... و شكرا لمشاركتك.

العربى
11-06-25, 09:38 PM
خالص تحياتى ،،،

حبيبى اخوك محمد العربى سوهاج اقامه الجيزه
واتشرف يا باشا كل الاجتماعات

هشام سيد
11-06-25, 09:39 PM
ماشاء الله حاجة جميلة والله لولا السفر كنت حضرت ان شاء الله المرة الجاية كل عام وجميع الاعضاء بخير.

العربى
11-06-25, 09:40 PM
ماشى يا محمد يا افكاتو لسه فاضل شهر تقريبا على الاجتماع هخليك توصل الف نقطه عشان تحاسب على المشاريب كلها

braveheart
11-06-25, 09:43 PM
ان شاء الله معاكو الاجتماع الى جاى

إن شاء الله ... و شكرا لك.

نتمني من الله ان يديم المحبه بيننا جميعا
قدامي و جدد

اللهم أمين ، شكرا لك.

braveheart
11-06-25, 09:45 PM
ماشاء الله حاجة جميلة والله لولا السفر كنت حضرت ان شاء الله المرة الجاية كل عام وجميع الاعضاء بخير.

تشرفنا في المرة القادمة إن شاء الله.

ماشى يا محمد يا افكاتو لسه فاضل شهر تقريبا على الاجتماع هخليك توصل الف نقطه عشان تحاسب على المشاريب كلها

هههههههههههههههههههه .. ألحق نفسك يا أفوكاتو.

يونس
11-06-25, 09:48 PM
ربنا يوفاكم و المره الجيه باذن الله اكون معكم

Tarabeishy
11-06-25, 09:55 PM
Ya gama3a wallhy ana kan nefsy a7aseb embare7 bas lel2asaf la2eit 7ad saba2ny

هشام سمير
11-06-25, 10:11 PM
اجمل واروع واحسن اعضاء وصيادين فى الدنيا
انا بعتذر يا احسن صياد واجمل عضو يا كريم باشا
يا جماعه نوعدكم جميعاً بخدمات جليله لكل الصيادين واننا نبذل قصارى جهدنا لخدمة اعضاء الرابطه والهوايه تحت رعاية شعلة النشاط ودينمو المنتدى كريم باشا

braveheart
11-06-25, 10:31 PM
ربنا يوفقكم و المره الجيه باذن الله اكون معكم

إن شاء الله.

ya gama3a wallhy ana kan nefsy a7aseb embare7 bas lel2asaf la2eit 7ad saba2ny

ههههههه ... القنصل قام بالواجب ... تحياتي لك ، و نلقاك علي خير.

اجمل واروع واحسن اعضاء وصيادين فى الدنيا
انا بعتذر يا احسن صياد واجمل عضو يا كريم باشا
يا جماعه نوعدكم جميعاً بخدمات جليله لكل الصيادين واننا نبذل قصارى جهدنا لخدمة اعضاء الرابطه والهوايه تحت رعاية شعلة النشاط ودينمو المنتدى كريم باشا

يا هشام باشا أنا قلت للناس علي الخدمات اللي هتقدمها للرابطة إن شاء الله ، و ربنا يوفقك في الأمتحانات ، و نراك علي خير الأجتماع القادم إن شاء الله.

safwat
11-06-25, 10:37 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
تحيه طيبة لجميع اعضاء و إدارة المنتدى العظام ..
حضرت امس إجتماع الرابطة رقم ثلاثه ... وقد سعدت باشياء و حزنت لاشياء ..
حزنت لانني مر بي هذا العمر ولم التقي بهذه النخبة العظيمة من الاصدقاء ، لكن الحمد لله ان جمعني بهم على الخير بإذن الله .
وسعدت لاشياء .. اننا التقيت بهذا الجمع من الرجال و الاصدقاء الحقيقيين .. و مع انني لتقيت بهم لاول مرة احسست بالالفة معهم كاننا . التقينا قبل ذلك بارواحنا ...
احسست معهم انني اصبح لي جمع كبير من الاصدقاء الكرام .. بالمعنى الحقيقي للصداقه الخالصه ..
احسست فعلا مع هذا العمر الطويل من التعامل مع اسلحة مختلفة ... انني اسمع منهم معلومات قيمة .. وجديدة ..
احسست فعلا بمدى الاخلاص .. في نشر هذه الهواية الجميلة ( الصيد و الرماية ) بجميع فروعها ، على مستوى المجتمع المصري الحبيب ....
احسست بروح التعاون و الإيثار .. لصالح الاخرين ...
اختم الان بهذه الكلمات القليله ، للتعبير عن مدى السعادة و الحب لهذا المنتدى الجميل ..
يارب اجمعنا دائما و ازدنا و لا تنقصنا .. على الخير دائما ..
لكم مني تحية طيبه على امل في لقاء قريب معكم بإذن الله
صفوت عثمان

mazenger
11-06-25, 10:49 PM
من نجاح الى نجاح باذن اللة وشكرا لحسن تعونكم

braveheart
11-06-25, 10:49 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
تحيه طيبة لجميع اعضاء و إدارة المنتدى العظام ..
حضرت امس إجتماع الرابطة رقم ثلاثه ... وقد سعدت باشياء و حزنت لاشياء ..
حزنت لانني مر بي هذا العمر ولم التقي بهذه النخبة العظيمة من الاصدقاء ، لكن الحمد لله ان جمعني بهم على الخير بإذن الله .
وسعدت لاشياء .. اننا التقيت بهذا الجمع من الرجال و الاصدقاء الحقيقيين .. و مع انني لتقيت بهم لاول مرة احسست بالالفة معهم كاننا . التقينا قبل ذلك بارواحنا ...
احسست معهم انني اصبح لي جمع كبير من الاصدقاء الكرام .. بالمعنى الحقيقي للصداقه الخالصه ..
احسست فعلا مع هذا العمر الطويل من التعامل مع اسلحة مختلفة ... انني اسمع منهم معلومات قيمة .. وجديدة ..
احسست فعلا بمدى الاخلاص .. في نشر هذه الهواية الجميلة ( الصيد و الرماية ) بجميع فروعها ، على مستوى المجتمع المصري الحبيب ....
احسست بروح التعاون و الإيثار .. لصالح الاخرين ...
اختم الان بهذه الكلمات القليله ، للتعبير عن مدى السعادة و الحب لهذا المنتدى الجميل ..
يارب اجمعنا دائما و ازدنا و لا تنقصنا .. على الخير دائما ..
لكم مني تحية طيبه على امل في لقاء قريب معكم بإذن الله
صفوت عثمان

سيادة العميد ... تحياتي لك و شكرا لحضورك الأجتماع ، و نحن سعداء بأنضمامك لنا ، و بأقتراحاتك القيمة التي أعجبت الكثير من الحضور ... و أتمني أن نراك دائما و نلقاك علي خير ... كما أتمني أن أري طلعات صيد مصورة لك و للأخوة القدامي بالمنتدي إن شاء الله.

الصقر المصرى
11-06-25, 10:50 PM
يا عم الصعايدة عندنـــا كتير و مشرفينا علي طول بإجتماعات الرابطة ... و شكرا لمشاركتك.
يا باشا الشرف ليا انا وانا منتظر الاجتماع الجاى بفارغ الصبر علشان اتعرف على النخبه دى كلها
الف شكر على ردك وفى انتظار اللقاء ان شاء الله

braveheart
11-06-25, 10:51 PM
من نجاح الى نجاح باذن اللة وشكرا لحسن تعونكم

شكرا لمشاركتك ... و تحياتي لك.

بدر
11-06-25, 10:52 PM
الاخوة الافاضل
حقيقى يا ريتنى كنت معاهم بس الحمد لله على كل حال ويعلم الله مدى اسفى لعدم حضور الاجتماع للتعرف على هذة الكوكبة من الاخوة الافاضل ولكن خيرها فى غيرها ان شاء الله
رسالة تقدير واحترام للاخ الاكبر سعادة القنصل لتكبدة المشقة لحضور الاجتماع
وشكر خاص للاخ كريم على مجهوداتة لنجاح هذا الاجتماع
بس انا تايه وسط الناس دى كلها يعنى مين يبقى مين هههههههههههههه
تحياتى

braveheart
11-06-25, 10:52 PM
يا باشا الشرف ليا انا وانا منتظر الاجتماع الجاى بفارغ الصبر علشان اتعرف على النخبه دى كلها
الف شكر على ردك وفى انتظار اللقاء ان شاء الله

إن شاء الله تعالي و تشرفنا طبعا ... و منتظرينك في الأجتماع القادم ... تحياتي لك.

smsmn8888
11-06-25, 10:55 PM

اةة متفجرنيش تا انا كونت جعاننننننننننننننننننننن لدرجة اني افترست الطعام او ما رجعت البيت
غير احمد ربنا انك طلعت اصلا في الصور هو انت كان ليك صوت طالع موادب يا خويا

braveheart
11-06-25, 10:55 PM
الاخوة الافاضل
حقيقى يا ريتنى كنت معاهم بس الحمد لله على كل حال ويعلم الله مدى اسفى لعدم حضور الاجتماع للتعرف على هذة الكوكبة من الاخوة الافاضل ولكن خيرها فى غيرها ان شاء الله
رسالة تقدير واحترام للاخ الاكبر سعادة القنصل لتكبدة المشقة لحضور الاجتماع
وشكر خاص للاخ كريم على مجهوداتة لنجاح هذا الاجتماع
تحياتى

حبيب قلبي و أخويـــأ بدر باشا ... مساء الفل ، و أخبارك أية واحشني جدا ... من فترة مسمعتش صوتك .. بقالنا بتاع 3 ساعات مكلمناش بعض ... ههههه

و الله أفتقدتك جدا بالأجتماع و الكثير من الأعضاء سألوا عليك ... مش كتير قوي يعني ... :d

Android man
11-06-25, 10:57 PM
للاسف لم يتسني لي الحضور معكم بسبب ازمة مالية ولاكن لي الشرف ان اكون واحد من الاعضاء في هذا البيت الرائع ومنتدانا
وربنا يقدم الي فيه الخير

الصقر المصرى
11-06-25, 10:57 PM
حبيبى اخوك محمد العربى سوهاج اقامه الجيزه
واتشرف يا باشا كل الاجتماعات
اهلا اهلا بلديات يا ابو الخال اخوك مصطفى محمد من قنا و الاقامه فى القاهره بس حاليا متواجد فى البلد الشرف ليا ولقنا كلها
ان شاء الله اللقاء قريبا ومنتظر على احر من الجمر بس يتحدد مكان ومعاد الاجتماع الجاى .
خالص السلام والتحيه،،،

braveheart
11-06-25, 10:58 PM
اةة متفجرنيش تا انا كونت جعاننننننننننننننننننننن لدرجة اني افترست الطعام او ما رجعت البيت

ههههههههه ... لا لسه في صور تانية إن شاء الله سيتم إضافتها يا سمير باشا ، بس العربي و محمد حسن يبعتوها ع الأيميل إن شاء الله ، و شرفتني يا سمسم و الله.. تحياتي لك.

braveheart
11-06-25, 11:00 PM
للاسف لم يتسني لي الحضور معكم بسبب ازمة مالية ولاكن لي الشرف ان اكون واحد من الاعضاء في هذا البيت الرائع ومنتدانا
وربنا يقدم الي فيه الخير

منتظرينك .. و فرجة قريب إن شاء الله ، و تحياتي لك.

الأفوكاتو
11-06-25, 11:07 PM
الاخوة الافاضل
تحياتى

معقول مش عارفني يا ابو بدر .. طيب انا هسيب ده لاحساسك

الأفوكاتو
11-06-25, 11:10 PM

يابني انا مش جبتلك فيشار واحنا مروحين ؟
والعربي راح واخده مني ؟
وراح ياسر كفافي مكمل علي الباقي ؟

ههههههههههههههههههههههههه

انا مش عايز اتكلم بس علشان الشكل العام هههههههههههههه

كفافى1
11-06-25, 11:25 PM
يا عم سمسم انت هتزلنا على كيس فيشار انتو كنتوا رمينه على الطربيزة - انت ناسي لما رحت تجيب الفيشار رحت من ورانا وفجاة حصلت المعجزة وظهرت بالفيشار وانا مش هنسى ليك الموقف ده ابدا - امال لو كنت رايح تجيب كفتة ولا فراخ مشوية كنت هتعمل ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟

تحياتى

كفافى1
11-06-25, 11:28 PM
هو انت اللى جبت الفيشار يا افوكاتو ههههههههههههههههههه

رجب
11-06-25, 11:28 PM
هوه كان فشار ومشاريب بس لا ياعم ده كويس انى قعت فى البيت هههههههه

الأفوكاتو
11-06-25, 11:29 PM
هو انت اللى جبت الفيشار يا افوكاتو ههههههههههههههههههه

اومال يعني هو عرف الطريق وجه لوحده !

بدر
11-06-25, 11:31 PM
[quote=الأفوكاتو;132691]معقول مش عارفني يا ابو بدر .. طيب انا هسيب ده لاحساسك[/quot
والله يا باشا الصور مش واضحة قوى وخصوصا الصورة المجمعة
طيب انت رقم كام هههههههههههههه
تحياتى

العربى
11-06-25, 11:31 PM
يابني انا مش جبتلك فيشار واحنا مروحين ؟
والعربي راح واخده مني ؟
وراح ياسر كفافي مكمل علي الباقي ؟

ههههههههههههههههههههههههه

انا مش عايز اتكلم بس علشان الشكل العام هههههههههههههه

ماااااااااااااااااااااااااااااشى انت كل دا ولسه مش عايز تسيح يابنى دا كله كيس فشار
وما كلتوش انت والكفافى ضحكتوا عليا انا سايق وسامع فى الكنبه اصوات غريبه لو معاى 10 فأران
مكانوش عملو كدا دا انا خايف على الفرش بتاع العربيه لا يروح مع الفشار وانت مش وخدييييين بالكوا ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

رجب
11-06-25, 11:32 PM
يا عم بدر القميص المكوى الى لونه اصقر مخطط ههههههههه

كفافى1
11-06-25, 11:33 PM
اومال يعني هو عرف الطريق وجه لوحده !
انا افتكرت ان سمسم فك كيسة

braveheart
11-06-25, 11:36 PM
ماااااااااااااااااااااااااااااشى انت كل دا ولسه مش عايز تسيح يابنى دا كله كيس فشار
وما كلتوش انت والكفافى ضحكتوا عليا انا سايق وسامع فى الكنبه اصوات غريبه لو معاى 10 فأران
مكانوش عملو كدا دا انا خايف على الفرش بتاع العربيه لا يروح مع الفشار وانت مش وخدييييين بالكوا ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه :eek: :)

العربى
11-06-25, 11:37 PM

هو الافكاتو كدا مش طالع ليه صوت الا على المنتدى دا من مدينه نصر للجيزه مافيش غير قرمشه الفشار او بالاحرى لغايه رمسييييييس اه يا كفافى ههههههههههههههههههههههههه

pooforever_2010
11-06-25, 11:37 PM
عربى باشا
تمام تمام
انا معاك فالاقتراح الجميل ده

الأفوكاتو
11-06-25, 11:40 PM
هو الافكاتو كدا مش طالع ليه صوت الا على المنتدى دا من مدينه نصر للجيزه مافيش غير قرمشه الفشار او بالاحرى لغايه رمسييييييس اه يا كفافى ههههههههههههههههههههههههه

شوف يا عم عربي .. كله كوم .. ومن مدينة نصر لغاية رمسيس ده كووووووووووووووووووووم تاني
هههههههههههههههههه

كفافى1
11-06-25, 11:42 PM
كل ده علشان كنت انا معاكم - بكرة هجيب طيارة ومش هركب حد فيها

adel152
11-06-25, 11:42 PM
ضحكتني والله

استاذ محمد وكريم باشا
ان شاء الله حأجيلكوا مخصوص من اسكندرية الاجتماع القادم علشان اعرف حكاية السيكو سيكو دى.
يارب دايما مجتميعن على خير.
خالص تحياتى

العربى
11-06-25, 11:44 PM
شوف يا عم عربي .. كله كوم .. ومن مدينة نصر لغاية رمسيس ده كووووووووووووووووووووم تاني
هههههههههههههههههه

كل ده علشان كنت انا معاكم - بكرة هجيب طيارة ومش هركب حد فيها

انا اللى شكلى مش هاخد حد فيك تانى هههههههههههه

الأفوكاتو
11-06-25, 11:45 PM
استاذ محمد وكريم باشا
ان شاء الله حأجيلكوا مخصوص من اسكندرية الاجتماع القادم علشان اعرف حكاية السيكو سيكو دى.
خالص تحياتى

ياااااااااه يا فندم تنورنا طبعا .. وانت لابد لك من الحضور حتي تساهم في ثمن المشاريب مع باقي الأخوة المشرفين ههههههههههههههه بهزر طبعا
تشرف ان شاء الله يا استاذ عادل
خالص تحياتي للجميــــــــــــــــــــــــــــــع

الأفوكاتو
11-06-25, 11:46 PM
يا عم بدر القميص المكوى الى لونه اصقر مخطط ههههههههه

لالالالالالا .. مش هقول الزي ايه .. بس هو سهل يلاحظ .. علشان هو معاه صورة الماسنجر هيعرف شكلي بسرعة

koktal
11-06-25, 11:46 PM
يا عم سمسم انت هتزلنا على كيس فيشار انتو كنتوا رمينه على الطربيزة - انت ناسي لما رحت تجيب الفيشار رحت من ورانا وفجاة حصلت المعجزة وظهرت بالفيشار وانا مش هنسى ليك الموقف ده ابدا - امال لو كنت رايح تجيب كفتة ولا فراخ مشوية كنت هتعمل ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟

تحياتى

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه .. مش ممكن يا أستاذ/ ياسر هههههههه .. أنا مضحكتش الضحك ده من مده ..

كفافى1
11-06-25, 11:50 PM
انا اللى شكلى مش هاخد حد فيك تانى هههههههههههه
هههههه هههههه هههههههه ههههههه ههههههه ههههههه

رجب
11-06-25, 11:53 PM
انا كنت بختبروه بس ..............هههههههه
طيب انا معنديش صورة مازنجر ههههههههههههههههههه

عندى صورة الكابتن ماجد وصورة بكار

الأفوكاتو
11-06-25, 11:54 PM
انا كنت بختبروه بس ..............هههههههه

طيب خمن انت يا عم رجب

رجب
11-06-26, 12:10 AM
طيب الرد فى صندوق الرسائل.هههههههههههه

رجب
11-06-26, 12:28 AM
طيب ممكن تسهله شويه وتقلى الصوره رقم كام بالترتيب من اعلى

بدر
11-06-26, 12:36 AM

عم رجب حبيبى
انا هغششك وامرى لله
شايف اول صورة هتلاقى فية ترابيزات قدام الصورة عليها مشاريب وزجاجات مية معدنية مش عارف كلة شرب شرب مفيش اكل
المهم اول زجاجة مية ع اليمين ركز فيها شوية
محمد اللى واقف اول واحد خلف الزجاجة ههههههههههه
طبعا دة تخمين او تقدر تقول حاسة ضابط المباحث هههههههههههه
تحياتى

الأفوكاتو
11-06-26, 12:45 AM

شوف أنا طالع في أول ثلاثة صور
ومش هتكلم عن نفسي تاني
انا هسيب الجرايد والصحف هي اللي تتكلم عني

الأفوكاتو
11-06-26, 12:47 AM
عم رجب حبيبى
انا هغششك وامرى لله
شايف اول صورة هتلاقى فية ترابيزات قدام الصورة عليها مشاريب وزجاجات مية معدنية مش عارف كلة شرب شرب مفيش اكل
المهم اول زجاجة مية ع اليمين ركز فيها شوية
محمد اللى واقف اول واحد خلف الزجاجة ههههههههههه
طبعا دة تخمين او تقدر تقول حاسة ضابط المباحث هههههههههههه
تحياتى

الله ينور يا ابو بدر
انت بتحسسني انك عرفتها لوحدك .. ماهي صورتي عندك علي الماسنجر من زمان
بس مش عارف ليه الكاميرات الصيني بتطلع الواحد شعره خفيف !

رجب
11-06-26, 12:49 AM
ههههههه ده كويس اننا قعدنا فى البيت .وبعدين يا عم بدر اتعشو فشار كان هيبقه مشوار على الفاضى هههه
طيب ماشى انا موافق ..
رد بقا يا عم الافوكاتو

الأفوكاتو
11-06-26, 12:56 AM
ههههههه ده كويس اننا قعدنا فى البيت .وبعدين يا عم بدر اتعشو فشار كان هيبقه مشوار على الفاضى هههه
طيب ماشى انا موافق ..
رد بقا يا عم الافوكاتو

انت عرفت بقا الصورة ولا لسة ؟
وبعدين اجتماع خمس ساعات يبقي لازم نصبر نفسنا بحاجة

رجب
11-06-26, 01:01 AM
طيب والله والله انا جب اولادى وقلتلهم مفيش حد هيروح الامتحان بكره الى لما يطلع الافوكاتو من وسط الناس دى
راح الواد الكبير بتاع الثانوية ضارب صوباعه على تانى واحد قاعد شمال سيادةالقنصل ..
كدة خلاص انا عرفت مستقبل الولد كلية المباحث ههههههههه..
يس انتا وسيم يا ايفو

الأفوكاتو
11-06-26, 01:15 AM
طيب والله والله انا جب اولادى وقلتلهم مفيش حد هيروح الامتحان بكره الى لما يطلع الافوكاتو من وسط الناس دى
راح الواد الكبير بتاع الثانوية ضارب صوباعه على تانى واحد قاعد شمال سيادةالقنصل ..
كدة خلاص انا عرفت مستقبل الولد كلية المباحث ههههههههه..
بس انتا وسيم يا ايفو

أقل حاجة عندي هههههههههههههههههههههههههه .. يا راجل يا مجامل .. ده انا حالق زيرو علشان الحر

رجب
11-06-26, 01:39 AM
طيب تقدر انتا بقا تقولى صورة الاستاذ بدر فين فى الصور دى ههههههههههههه

jamayka
11-06-26, 01:43 AM
يـــــــــــــــــــا للأسف حقيقى انا حزين انى مقدرتش احضر بسبب الامتحانات و الله يا جماعة انا اول مرة ادخل المنتدى من حوالى 3 ايام النهاردة .. اكرر اسفى و اعتذر

hesham[MaFya]a
11-06-26, 01:58 AM
و الله يا أ/كريم و الرابطة كلها انا متشرف جداً بحضارتكم و اشكركم جميــــعاً.
__________________________________________________ ____________________________

هشام محمد..شبـــل المنتدى.

hema777h
11-06-26, 02:07 AM

تحياتى

هههههههههههههههههههه

hema777h
11-06-26, 02:17 AM
والهي احلي حاجة كنت في الاجتماع اننا اتقابلنا علي ارض الواقع وخرجنا من العالم الافتراضي الخاص بالمنتدي

gamopt80
11-06-26, 02:31 AM
حاجه جميله فعلا
ويارب نشوف الاقتراحات الجميله دي بتتنفذ
واحنا هندعمكم

خالدحامد
11-06-26, 03:17 AM
اسف على عدم الحضور ولكنى اعدكم الحضور فى الاجتماعات القادمة

وارجو العمل على النهوض بالمنتدى لأرقى مستوى من الشفافية والصدق

ارجو تأييد الحق ومحاربة الباطل

وارجو الدعاء لنصرة الثوار العرب والمسلمين

خالدحامد
11-06-26, 03:18 AM
تم بحمد الله الأجتماع الثالث للرابطة بنجاح باهر .. و أشكر كل من قام بالحضور من السادة الأعضاء الكرام و أشكر كل من ساهم في إنجاح الأجتماع الذي خرج بصورة حضارية ممتازة تنم عن مدي الوعي و التحضر الذي يتمتع به أعضاؤنا بالمنتدي .. بشكل عام و أعضاء الرابطة بشكل خاص.
و حضر الأجتماع الكثير من الأعضاء المميزين من القدامي ، و بعض من الأعضاء الجدد ، و أشاد الجميع بالإجتماع الذي كان ممتعا و مفيدا لهوايتنا بشكل كبير.

من الأعضاء القدامي :

أ / أحمد عبد الغني – rock – من أمبابة.
أ / محمد سيد – msa_79 - من مدينة 6 أكتوبـــر.
أ / عبد الله سمير - sam - من أمبابة.
د / محمد حسن - dr_mohasan - من النزهة الجديدة.
أ / أمير سعد - mero1x - التجمع الأول.
أ / عصام عاصم – essam assem - التجمع الأول.
أ / سمير رجائي - smsmn8888 - من فيصل – الجيزة.
أ / محمد العربي - elarabi2009 - من فيصل – الجيزة.
أ / طارق شاكر - tarekvp - من الشيراتون – مصر الجديدة.
أصغر أعضاء الرابطة : هشام محمد – {hesham{mafia - من السيدة زينب.
كريم الكراني - braveheart - من جسر السويس.

من الأعضـــاء الجدد :

أ / أندريا جمـــال - andria - من التجمع الأول.
أ / شريف الطرابيشي - tarabeishy - من التجمع الخامس.
العميد / صفوت عثمان - safwat - زهراء مدينة نصـــر.
أ / أحمد الشرقاوي - sharky - مدينة 6 أكتوبر.

كما تشرفنا بحضور والد هشام محمد {hesham{mafia .

و بدأ الأجتماع بالتعارف بين الأعضاء ، ثم بمناقشة بعض المقترحات من قبل الأعضاء المشاركين بالأجتماع ، و سماع أراء الجميع تجاه الرابطة و أهدافها .

و من أهم الأقتراحات التي نالت أعجاب السادة الحضور أقتراح الأستاذ / أندريا جمال .. الذي أقترح تنظيم مسابقة رسمية للرماية خاصة بأعضاء الرابطة ، كما وعد بأنه سيقوم بمخاطبة الجهات المختصة و الخوض في الأجراءات اللازمة لذلك ، و صرح بأنه سبق له التجربة بتنظيم بطولة كأس العالم في السيارات بمصر ( فورميلا ) ، و أكد أن التجربة ستلقي إهتماما إعلاميـــا من قنوات التليفزون و الصحافة ... و لم يستبعد فكرة التعاقد مع راع رسمي.

و أقترح العميد / صفوت عثمان أن يتم عمل محل لأدوات الصيد خاص بالرابطة و مقرها حين تجهيزة ، و أكد أنه سيقوم بالتمويل في حين أستخراج التراخيص اللازمة لذلك ... و أشاد الأعضاء بالفكرة و شجعوها.

و أشار العضو الجديد بالرابطة الأستاذ / أشرف فوزي (ashraf_f ) أنه يجب أخذ خطوات سريعة و فعالة في إجراءات تكوين الرابطة و أشهارها قانونيا .. للوصول لأهداف الرابطة ، و لتحقيق أمنيات و مقترحات أعضاؤها.

كما أشاد الأعضاء الجدد بالرابطة ، و طالبوا بضرورة تنظيم طلعات للصيد مع القدامي لأكتساب الخبرات و زيادة التعلق بالهواية ، و تم تبادل أرقام التليفونات بينهم و بين الأعضاء القدامي لتسهيل الإتصال.

كما طالبوا بسرعة تنفيذ فكرة عمل كارنية لأعضاء الرابطة ، و أكدنا لهم أنه تم أعداد لوجو أو شعار الرابطة عن طريق الأستاذ / بدر ، و سنقوم بعرضة علي الأعضاء ... و ذلك علما بأننا سنجتهد لتوسيع نطاق الرابطة ليشمل جميع محافظات القاهرة إن شاء الله.

كما أقترح الأعضاء فكرة عمل أستمارة طلب أنضمام للرابطة و يتم ملأ الأستمار أون لاين ( علي الأنترنت ) و يرفق معها صورة للبطاقة.

أستغرق الأجتماع خمس ساعات ... و ساد جو من المحبة بين الأعضاء ، كما تم أخذ الصور التذكارية في نهايته.

و في النهاية ... لا يسعني سوي شكر الأعضاء الذين قاموا بالحضور ، و تشرفنا بهم و نتمني أن نراهم في الأجتماع القادم بمشيئة الله.

هذا و بالله التوفيق.

http://im4.gulfup.com/2011-06-25/130902105381.jpg (http://www.gulfup.com/)

ahmadkader
11-06-26, 08:03 AM
بمناسبه المشاريب حبيب قلبى انا بقترح عليك ان تبقى فيه قيمه ولو رمزيه للاشتراك فى الاجتماع عشان جناب القنصل يشكر على اللى عمله وهو فعلا الاب الروحى للمنتدى والاجتماع كمان والرابطه بس احنى كل يوم فى ذياده والحمد لله حبيبى انا معاك فى الاجتماع القادم بس بشرط يكون فى اشتراك مادى منى فى الاجتماع ويكون محدد على كل عضو ماشى يا باشا[/size]

مقترح يحترم و سيتم التنويه إليه في المرة القادمة إن شاء الله ، و شكرا لك يا محمد بك.[/size]

و الله يا جماعة أنا خايف تعملوا الإجتماع اللى جاى ب minimum charge و تجيبوا ال show الروسى[/SIZE]

hema777h
11-06-26, 08:12 AM
و الله يا جماعة أنا خايف تعملوا الإجتماع اللى جاى ب minimum charge و تجيبوا ال show الروسى[/SIZE]

انا موافق علي موضوع الشو الروسي ويكون في كماان استعراض علي الجليد وبالنسبة للمشاريب دي مش مشكلة اسهل حاجة كل واحد طلب حاجة هو يحاسب عليها بس
nooooooooooooo Problem

moneey1975
11-06-26, 09:07 AM
دائماً ان شاء الله في تقدم ورقي ومصلحه المنتدي والرابطه باذن الله تعالي

Ahmed_Hegazi
11-06-26, 12:58 PM
والله ياجماعه انا كان نفسى احضر عشان اتعرف على حضراتكم وكنت لحد اخر لحظه هاجى بس للاسف حصلت ظروف ومقدرتش اجى بس ان شاء الله لو كان لينا عمر هحضر الاجتماع القادم اكيد لانى بصراحه سعيد جدا بهذا المنتدى وباعضائه المحترمين وبشكر الاستاذ كريم Braveheart على زوقه وادبه لما اتصلت بيه واضح من اسلوبه انه رجل محترم جدا وربنا يديم المعروف والاحترام بيننا
اخوكم : احمد حجازى

Axel
11-06-26, 02:24 PM
بسم الله ما شاء الله منورين يا صيادين مصر ده طلع كتيير ساكنين جنبي و انا معرفش

بس انت نسيتني و لا ايه يا استاذ كريم ههههههه

معلش بقي تتعوض انا لسه مخلص انهاردة امتحانات

smsmn8888
11-06-26, 02:52 PM

ينهاررر هو تا الصوت الذي كونت بسمعة في العربية هههههههههه

SHARKY
11-06-26, 02:52 PM

أولا : أنا موافق على إقتراح الأستاذ/ العربى و أنا كنت سأقترح ذلك الإقتراح ولكن الأستاذ/ العربي سبقنى اليه و أرجوا تفعيله.

مع خالص شكري.

احمد الشرقاوى

SHARKY
11-06-26, 03:00 PM

من الأعضاء القدامي :

أ / أحمد عبد الغني – rock – من أمبابة.
أ / محمد سيد – msa_79 - من مدينة 6 أكتوبـــر.
أ / عبد الله سمير - sam - من أمبابة.
د / محمد حسن - dr_mohasan - من النزهة الجديدة.
أ / أمير سعد - mero1x - التجمع الأول.
أ / عصام عاصم – essam assem - التجمع الأول.
أ / سمير رجائي - smsmn8888 - من فيصل – الجيزة.
أ / محمد العربي - elarabi2009 - من فيصل – الجيزة.
أ / طارق شاكر - tarekvp - من الشيراتون – مصر الجديدة.
أصغر أعضاء الرابطة : هشام محمد – {hesham{mafia - من السيدة زينب.
كريم الكراني - braveheart - من جسر السويس.

من الأعضـــاء الجدد :

أ / أندريا جمـــال - andria - من التجمع الأول.
أ / شريف الطرابيشي - tarabeishy - من التجمع الخامس.
العميد / صفوت عثمان - safwat - زهراء مدينة نصـــر.
أ / أحمد الشرقاوي - sharky - مدينة 6 أكتوبر.

كما تشرفنا بحضور والد هشام محمد {hesham{mafia .

هذا و بالله التوفيق.

http://im4.gulfup.com/2011-06-25/130902105381.jpg (http://www.gulfup.com/)

والله ياإخوانى الإجتماع كان جميل جدا ومثمر وإن شاء الله يتم تفعيل المقترحات .وشكرا لللأستاذ/كريم الذى تشرفت بمعرفته للمرة الأولى على هذا الإجتماع.

وشكرا لجميع الأعضاء اللذين حضروا واللذين لم يستطيعوا الحضور.

أحمد الشرقاوى

safwat
11-06-26, 03:10 PM
سيادة العميد ... تحياتي لك و شكرا لحضورك الأجتماع ، و نحن سعداء بأنضمامك لنا ، و بأقتراحاتك القيمة التي أعجبت الكثير من الحضور ... و أتمني أن نراك دائما و نلقاك علي خير ... كما أتمني أن أري طلعات صيد مصورة لك و للأخوة القدامي بالمنتدي إن شاء الله.

بإذن الله ::
بس لما اشتري بندقية جديدة ... لان الرمسيس الي عندي ... جربتها امبارح ... لقيتها اصبحت ضعيفة جدا ... ومحتاجة ... تدخل العمليات و الانعاش ... لكي تستمر في الجهاد .....

braveheart
11-06-26, 09:10 PM
استاذ محمد وكريم باشا
خالص تحياتى

يا فندم دة أنت تنورنا و الله ، من الشخصيات المحترمة فعلا اللي أنا نفسي أقابلها من زمان ... شكرا لمشاركتك ، و تحياتي لك.

يـــــــــــــــــــا للأسف حقيقى انا حزين انى مقدرتش احضر بسبب الامتحانات و الله يا جماعة انا اول مرة ادخل المنتدى من حوالى 3 ايام النهاردة .. اكرر اسفى و اعتذر

بالتوفيق في الأمتحانات و منتظرينك في المرات القادمة إن شاء الله.

a;132970']و الله يا أ/كريم و الرابطة كلها انا متشرف جداً بحضارتكم و اشكركم جميــــعاً.
__________________________________________________ ____________________________

هشام محمد..شبـــل المنتدى.

و الله أنت اللي شرفتنا يا هشام ... أنت و سيادة الوالد المحترم ، شكرا للحضور و المشاركة.

والله احلي حاجة كانت في الاجتماع اننا اتقابلنا علي ارض الواقع وخرجنا من العالم الافتراضي الخاص بالمنتدي

فعلا و دة من أول أهدافنا بالرابطة يا إبراهيم ، و شرفتنا بالأجتماع ، تحياتي لك.

حاجه جميله فعلا
ويارب نشوف الاقتراحات الجميله دي بتتنفذ
واحنا هندعمكم

بإذن الله تعالي ... و شكرا لمشاركتك.

شكرا للمشاركة ، و منتظرينك في المرات القادمة إن شاء الله ، و أحنا و الله بندعو لهم و ربنا يتقبل إن شاء الله ... تحياتي لك.

دائماً ان شاء الله في تقدم ورقي ومصلحه المنتدي والرابطه باذن الله تعالي

شكرا و تحياتي لك .. و ربنا يتقبل دعاك إن شاء الله.

والله ياجماعه انا كان نفسى احضر عشان اتعرف على حضراتكم وكنت لحد اخر لحظه هاجى بس للاسف حصلت ظروف ومقدرتش اجى بس ان شاء الله لو كان لينا عمر هحضر الاجتماع القادم اكيد لانى بصراحه سعيد جدا بهذا المنتدى وباعضائه المحترمين وبشكر الاستاذ كريم braveheart على زوقه وادبه لما اتصلت بيه واضح من اسلوبه انه رجل محترم جدا وربنا يديم المعروف والاحترام بيننا
اخوكم : احمد حجازى

فعلا يا أ / أحمد أنا متذكر مكالمتك لي قبل الأجتماع ، و إن شاء الله تكون موجود وسطنا المرة القادمة ... تحياتي لك.

بسم الله ما شاء الله منورين يا صيادين مصر ده طلع كتيير ساكنين جنبي و انا معرفش

بس انت نسيتني و لا ايه يا استاذ كريم ههههههه

معلش بقي تتعوض انا لسه مخلص انهاردة امتحانات

حبيب قلبي و أنا أقدر أنساك ... دة أنت مستشااااري الفني ... هههههههههههه
ربنا يكرمك في الأمتحانات و نراك المرة القادمة علي خير.

sameer
11-06-26, 09:20 PM
الله ينور عليكم ويباركلكم كان نفسي احضر و الله بس عندي امتحانات ادعولي و ان شاء الله الشهر الجاي معاكم

braveheart
11-06-26, 09:23 PM
والله ياإخوانى الإجتماع كان جميل جدا ومثمر وإن شاء الله يتم تفعيل المقترحات .وشكرا لللأستاذ/كريم الذى تشرفت بمعرفته للمرة الأولى على هذا الإجتماع.

وشكرا لجميع الأعضاء اللذين حضروا واللذين لم يستطيعوا الحضور.

أحمد الشرقاوى

يا فندم حضرتك و أخ حضرتك شرفتونا و الله ، و نتمني أن نراكم دائما بإذن الله ... و نحن نعدكم ببذل كل الجهد لتنفيذ المقترحات التي أخذت طابعا من الجدية بعدما رأينا الأقبال الشديد من الأعضاء علي الإنضمام للرابطة .. تحياتي لك.

بإذن الله ::
بس لما اشتري بندقية جديدة ... لان الرمسيس الي عندي ... جربتها امبارح ... لقيتها اصبحت ضعيفة جدا ... ومحتاجة ... تدخل العمليات و الانعاش ... لكي تستمر في الجهاد .....

هههههههه ... يا فندم شرفني حضورك و الله يا سيادة العميد ، و ندخلها لك الأنعاش يا فندم و لو عاوز جديد و بسعر ممتاز في موجود برضو ناس و تجار محترمين و أحنا تحت أمرك و تحياتي لك.

braveheart
11-06-27, 01:31 PM
تم إضافة المزيد من الصـور للإجتماع ... و شكرا لكل من شارك.

unknown
11-06-27, 02:40 PM
كنت اتمنى المشاركة لكن قدر الله وما شاء فعل وربنا يديم المحبة بيننا

rock
11-06-27, 03:33 PM
السلام عليكم ... لقد شرفت بلقاء الاعضاء الكرام ... ويارب دايما نتجمع على خير ... تحياتى .

braveheart
11-06-27, 04:08 PM
كنت اتمنى المشاركة لكن قدر الله وما شاء فعل وربنا يديم المحبة بيننا

أخي عبد الله ... مساء الخيرات ، و أنا بلغت سلامك لكل الحاضرين ، و كلهم بيسلموا عليك ، و إن شاء الله نراك الأجتماع المقبل .. و تحياتي لك.

braveheart
11-06-27, 04:26 PM
السلام عليكم ... لقد شرفت بلقاء الاعضاء الكرام ... ويارب دايما نتجمع على خير ... تحياتى .

و الله يا أحمد أنت اللي شرفتنا ... و بعدين أنت صاحب مكان و من الأعضاء الملتزمين بالأجتماعات .. و منتظر حوكا كمان المرة القادمة ... و سلم له سلاحة ... خلاص الراجل هيخلص علي يوم 18 من الشهر إن شاء الله.

و تحياتي للجميع.

essam assem
11-06-28, 02:47 PM
http://hh7.net/June6/hh7.net_13092644601.gif (http://hh7.net/)

طبعا انا بعتذر انى اتاخرت فى المشاركة لانى واللة تخيلت انى شاركت ولولا انى براجع مشاركات الموضوع دلوقتى لاقيت انى ما شاركتش ودة يمكن عشان انا اتكلمت عن موضوع الاجتماع فى موضوع اللى عملة امير طلعة يوم الاجتماع معلش زاهيمر بقى ههههههههههه

اولا احب اشكر اخى وصديق كريم الكرانى على المجهود الجبار اللى عملة حتى يوصل الى النجاح دة ما شاء اللة عدد لا باس بة من الاعضاء ودة طبعا غير الناس اللى اعتذرت ففعلا لك كل الشكر والتقدير با ابو كريم

الواحد مش عارف يعبر عن مدى سعادتة بروية الاعضاء الكرام حاجة جميلة واللة انك تلاقى اخوة فى اللة بتجمعنا هواية واحد وهى الصيد والرماية من احلى وانزه الهوايات فى العالم كلة واتمنى من اللة ان يديم المحبة والمعروف بيننا دائما
وطبعا يا جماعة انا مش عايز اخص بالذكر اسم حد لان فعلا كل الناس اللى كانت موجودة احسن من بعض وان شاء اللة دائما نجتمع على خير ونكون حققنا اغلب الاقتراحات المحترمة والمشروعة اللى تم اقتراحها فى الاجتماع وعلى راس هذة الاقتراحات تسجيل وتفعيل الرابطة بشكل قانونى حتى تصبح مؤثرة وايجابية بشكل اكثر من كدة وانا متوقع ان شاء اللة انها هتكون الاقوى والافضل على الاطلاق فيما يخص هوايتنا ومجالنا الصيد والرماية

واخيرا احب ان اشكر جميع الاعضاء الحاضرين والغير حاضرين المتابعين لنا مع تمنياتى لهم جميعا بتمام الصحة والعافية والنجاح الدائم
والسلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة

braveheart
11-06-28, 03:14 PM
أخويا و حبيبي عصام باشا عاصم ... شرفتني جدا بالمشاركة بالموضوع ... و أتمني أن أراك دائما بالأجتماعات و طلعات الصيد إن شاء الله .. و ربنا يديم المعروف.
أخوك كريم الكراني.
تحياتي لك.

braveheart
11-06-30, 12:52 PM
تم تخفيف عدد الصور لتسهيل عملية التحميل للموضوع ... و شكرا لكم.

tarekvb
11-06-30, 02:12 PM
تم تخفيف عدد الصور لتسهيل عملية التحميل للموضوع ... و شكرا لكم.
الموضوع مش موضوع عدد يا كيمو الموضوع ان الصور اللى هى مش بتاعتى اللى ادهالك حطها زى مهى من الكاميرا مقللش حجمها مش اى حد يديك صور تاخد وتحط كيدا لازم تتعالج الاول هههههههههههههه تحياتى ليك وللراجل الصور

dr_mohasan
11-06-30, 02:15 PM
الموضوع مش موضوع عدد يا كيمو الموضوع ان الصور اللى هى مش بتاعتى اللى ادهالك حطها زى مهى من الكاميرا مقللش حجمها مش اى حد يديك صور تاخد وتحط كيدا لازم تتعالج الاول هههههههههههههه تحياتى ليك وللراجل الصور

غالباً الصور دى بتعاتى , انا فعلا اديت الصور لكريم زى ماهى من غير تصغير الحجم

وأضم صوتى لصوت طارق , ماتاخدش صور من أى حد تانى

هههههههههههههههه

braveheart
11-06-30, 02:19 PM

دي صور العربي يا رجالة ... ههههههههههههه

braveheart
11-06-30, 02:20 PM

بس أنا ماكنتش أعرف موضوع التصغير ده

هههههههههههههههه

مممممممم ... ماشي ماشي .. ههههههههههههه

tarekvb
11-06-30, 02:26 PM

هههههههههههههههه

صباح الجمال صحينا وفوقنا وبقينا تمام ويجلعه عامر

tarekvb
11-06-30, 02:30 PM
مممممممم ... ماشي ماشي .. ههههههههههههه
لما تجيلك اى صور بعد كيدا ابقا ابعتها معمل التحاليل والتظبيط بتاع شيراتون عشان تبقى خفيفة فى التحميل واضائتها منورة وده بالمجان عشان خاطرك بس يا كيمو الراجل اللى هناك صاحبى

braveheart
11-06-30, 02:30 PM

أه و خلص شغل و قفلوا الميزانية و فضي لنا بقي ... و قابل و قعد .. هههههههههههههه

dr mohamed kamal
11-06-30, 02:44 PM
تم تخفيف عدد الصور لتسهيل عملية التحميل للموضوع ... و شكرا لكم. تحياتى أستاذ كريم ,أنا زعلان فين الصور بتاعتى

msa_79
11-06-30, 02:58 PM
يا دكتور متقولش كده ده انت نورت الاجتماع هههههههههه
بجد كان نفسنا تكون معانا تتعوض المره اللي جايه ان شاء الله
وازاي صحة حضرتك اتمني تكون احسن

braveheart
11-06-30, 03:09 PM
تحياتى أستاذ كريم ,أنا زعلان فين الصور بتاعتى

أنا و الله كان يشرفني حضورك الأجتماع ... بس أنت تقلان عليا يا دكتور مش عارف ليه ... :)

تحياتي لك ... و منتظرك الأجتماع المقبل بمشيئة الله.

abdoweb
11-06-30, 08:47 PM
عاوزين نحضر معكم وننضم للرابطة
من فضلكم
ازاى ؟

dr mohamed kamal
11-07-01, 02:15 AM
أنا و الله كان يشرفني حضورك الأجتماع ... بس أنت تقلان عليا يا دكتور مش عارف ليه ... :)

تحياتي لك ... و منتظرك الأجتماع المقبل بمشيئة الله.ياحبيبى أنا قلبى كان معاكم وروحى كانت ترفرف حواليكم و الحمد الله إن الاخوة الاعضاء ما جابوش بنادقهم ,هههههههههههههه, انت عارف يا أستاذ كريم إن وقت الطبيب مش ملكه, وقبل ميعاد الاجتماع بساعة يعنى الساعة 5 مساء,كان فيه شخص بين الحياة والموت, و كان لايفصله عن الموت سوى 30 ثانية فقط ,ولله الحمد ربى وفقنى فى إنقاذ حياته ولم أتركه إلا الساعة 9 مساء ,وكانت حالة صعبة جدا ,نسبة نجاة الحالة دى لا يتعدى 15%ولكن إرادة الله أن يكتب له النجاة ,لذلك ألتمس العذر من الاعضاء الكرام ,تحياتى للجميع

dr mohamed kamal
11-07-01, 02:29 AM
يا دكتور متقولش كده ده انت نورت الاجتماع هههههههههه
بجد كان نفسنا تكون معانا تتعوض المره اللي جايه ان شاء الله
وازاي صحة حضرتك اتمني تكون احسنوحشنى والله يا محمد وإن شاء الله تخلص صيانة المارفك ونطلع رحلة نبهدل الدنيا يمام وحمام ,أنا بخير و الصحة نحمد الله ,طمنى عليك وعلى أحوالك ,سلامى ل عمرو

braveheart
11-07-02, 11:21 AM
عاوزين نحضر معكم وننضم للرابطة
من فضلكم
ازاى ؟

تشرفنا يا فندم ... تابع موضوعات الرابطة و دائما يتم تحديد موعد الأجتماع قبله بأسبوعين ليعلم الجميع الميعاد.

braveheart
11-07-02, 01:48 PM
ياحبيبى أنا قلبى كان معاكم وروحى كانت ترفرف حواليكم و الحمد الله إن الاخوة الاعضاء ما جابوش بنادقهم ,هههههههههههههه, انت عارف يا أستاذ كريم إن وقت الطبيب مش ملكه, وقبل ميعاد الاجتماع بساعة يعنى الساعة 5 مساء,كان فيه شخص بين الحياة والموت, و كان لايفصله عن الموت سوى 30 ثانية فقط ,ولله الحمد ربى وفقنى فى إنقاذ حياته ولم أتركه إلا الساعة 9 مساء ,وكانت حالة صعبة جدا ,نسبة نجاة الحالة دى لا يتعدى 15%ولكن إرادة الله أن يكتب له النجاة ,لذلك ألتمس العذر من الاعضاء الكرام ,تحياتى للجميع

شكرا لمشاركتك يا دكتور .. و حمدا لله علي سلامة المريض ... و عذر مقبول :) ، و نتمني أن نراك بالأجتماع القادم إن شاء الله.

العربى
11-07-02, 02:43 PM

دي صور العربي يا رجالة ... ههههههههههههه

ماشى ماشى شوفوا مين يديكم صور تانى الحق على هههههههههههههههههههههه

braveheart
11-07-02, 09:45 PM
ماشى ماشى شوفوا مين يديكم صور تانى الحق على هههههههههههههههههههههه

شوفت يا عربي بيقولوا أيه .. ده كلام بردو .. ده صور العربي هي اللي من الأخر يا جدعان ... هههههه
لا يا عربي ... أنا لو منك ، مديهمش صور تاني الصراحة.