مشاهدة النسخة كاملة : برجاء المساعده من اصحاب المحلات..

turkym6
11-06-25, 01:18 PM
هلي من الممكن استيراد اسلحه بيضاء علي رخصه المحل ؟؟؟و اذا ممكن هل هناك انواع معهينه؟؟ و ماهي الاجراءات ..

الموضوع باختصار اني عايز اشتري كميه و انزلها مصر لان الاسلحه البيضاء برا رخيصه جدا +كوالتي عاليه ...

اذا فيه امكانيه ممكن نتفق مع صاحب محل و ننزلها و النص بالنص وراس المال و المخاطره في التعامل مع شركه اجنبيه عليا ..وهو عليه يدخلها مصر...

اذا الموضوع خيالي او مش ممكن ...بلاش تريقه :) ..وشكرا للمنتدي الجميل

turkym6
11-06-25, 10:51 PM
حد يرد ؟؟........

tarekvb
11-06-26, 12:15 AM
موضوع صعب جدا

turkym6
11-06-26, 03:08 PM
ليه صعب جداا .. هو المحل مش واخد رخصه اسلحه ناريه هتصعب عليه الاسلحه البيضاء و اسلحه الكونغفو ؟؟ و بعدين يا جماعه احنا في عهد ما بعد الثوره يعني مينفعش نقول صعب و خلاص ..نقول صعب عشان كذا وكذا وكذا و نحاول نحل المشاكل الي بتقابلنا ...
علي فكره الموضوع دا مربح جدااااااااااااا

hema777h
11-06-26, 06:18 PM
مش صعبة ولا حاجة علي فكرة محل الاهلية الي في الجيزة كان بيعرضهم من حوالي 8 سنين عادي جداااااااااااااااااااااا ومكنش في حد بسيتكلم معاة روح ليهم كدااااااااااااا وربنا يسهل باذن اللة

hazeeeeem
11-06-26, 07:42 PM
مش صعبة ولا حاجة علي فكرة محل الاهلية الي في الجيزة كان بيعرضهم من حوالي 8 سنين عادي جداااااااااااااااااااااا ومكنش في حد بسيتكلم معاة روح ليهم كدااااااااااااا وربنا يسهل باذن اللة

ايوه بس ده من 8 سنين وعلى فكره مش هو بس انا فاكر انا من 12 سنه تقريبا كانت المطاوى السوسته والخناجر بتتباع فى محل (هيلتون) اللى فى شارع معروف فى وسط البلد كده عادى جدا
مع العلم ان ده كان محل كل حاجه اقصد يعنى مش محل اسلحه
والموضوع ده فضل كام سنه وبعد كده اتمنعت خالص اى مطاوى او سكاكين ودخلت فى بند الاسلحه البيضاء لدرجة ان بعض محلات السلاح هى كمان نا بقتش تجيبها

turkym6
11-06-27, 01:13 PM
ممكن صاحب محل يرد ؟؟؟ و شكرا علي التفاعل من الاعضاء

sherif aboudeif
11-06-28, 01:01 PM
اخى الفاضل الفكره نظريا ممتازه انما فى الواقع مستحيله لان كل صاحب محل مرخص ممنوع عليه بيع الاسلحه البيضاء واساسا القانون يجرم حمل اى سلاح ابيض يزيد طول حده عن 5 سم

turkym6
11-06-28, 08:18 PM
اخى الفاضل الفكره نظريا ممتازه انما فى الواقع مستحيله لان كل صاحب محل مرخص ممنوع عليه بيع الاسلحه البيضاء واساسا القانون يجرم حمل اى سلاح ابيض يزيد طول حده عن 5 سم

شكرا علي الرد

mido
11-06-28, 10:50 PM
السلام عليكم
انا لسه بفكر نفس تفكيرك لو ده حصل اصحاب محلات السلاح هيقعدو في بيتهم لانهم بيبيعو السلاح بضعف ثمنه

بعدين انا شوفت محل في وسط البلد ما بيبعش غير اسلحه بيضاء بس
ازاي جابها وهو ممنوع من استيراد الاسلحه البيضاء ؟

sherif aboudeif
11-06-29, 01:57 PM
دى قولا واحدا مهربه

mido
11-06-30, 12:34 AM
كل ده تهريب وفين الرقابه بقا علي محلات السلاح لازم يشوفو حل يا يمنعوها خالص ويمسكو المهربين يا يصرحو بيها
انا كلمت واحد بيقولي بيجيبها عن طريق البحر طيب وفين الجمارك وفين الرقابه بتاعت الجمارك ولا الرقابه بتبقي علي حاجات وي حاجات

sherif aboudeif
11-06-30, 02:42 PM
عايز انبه حضرتك ان هناك محلات لبيع ادوات الصيد ليس لديها رخصه لتجاره الاسلحه تخاف عليها ولذلك تعرض السلاح الابيض اما من يمتلك رخصه اتجار فى السلاح الحى يخاف عليها