المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : القنصل (الاب الروحي للمنتدي)

abdalla nabel
11-06-19, 10:31 AM
لقد تقابلت امس مع شخصية عظيمة بجد واود ان احكي عنها كثيرا ولا اعرف ماذا اقول
وانت تجلس معهو تشعر انهو كنز من المعلومات سوف اتحدث بشكل اخر
والله مش عارف ابداء كلامي منين وازاي ولاكن انا هحول اوصف بكلام مخوذ بعضها من اسماء افلام

تتمنا ان تقابلة وتتعرف علية وكنهوا حلم العمر فهل سوف تسعد بهاذا التصيب وهل ممكن ام انها مهمه صعبة هل سوف يأتي ام سوف يقول ابقي قبلني وفجاة تجد نفسك في احلام حقيقية عندما تقابل شخص مثل هاذا الرجل فانت علي موعد مع العلم وتجد في حياتك نقطة رجوع فلقد ذهب بيك الي الوان السماء السبعة فتتمنا ان تجلس معة ولو 45 يوم ولاكن تحمد الله علي مقابلتة وتقول كدة رضا رغم عدم اشباع عقلق منة كنت اعتقد انهو رجل غير عادي وجتهو واحد من الناس وعندما حلست معهو شعرت انني ابن القنصل

ملحوظة (لقب الاب الروحي فعلا لقب علي مسمي)

fidodido
11-06-19, 10:48 AM
انا برده كلمت والدنا الغالى بعد مارجعت من الامتحان و بجد سعدت لما سمعت صوته بس الى حزنى انو قالى انه مسافر عموما تروح وتيجى بألف سلامه يا استاذنا

fidodido
11-06-19, 10:49 AM
و بجد هنفتقدك جدا و ياريت حضرتك تطمنا عليك من هناك

mido axis
11-06-19, 12:37 PM
فعلا شخصيو عظيمة و اتمنى مقابلتة

Android man
11-06-19, 01:24 PM
مسيرنا بردو هنقابلو وننول شرف التكلم معاه

abdalla nabel
11-06-19, 02:05 PM
هو فعلان مسافر الامرات وانشاء الله يرجع بالسلامة ويتقابل مع الجميع

hesham[MaFya]a
11-06-19, 02:11 PM
و الله أ/جمـــال قنصل مايتوصفش بالــكلام...ربنا يباركلو.

silver_5000
11-06-19, 02:54 PM
بعيد عن موضوع ان جمال باشا كنز من المعلومات و ده صحيح طبعا , بس العبرة ف كونه شخص متواضع بيعامل الجميع بحب و مودة حقيقية برغم كونه ميعرفهمش شخصيا , انسان فعلا جميل , و بيتهيالى ان كون ربنا محبب فيه خلقه ان دى علامة على ان ربنا بيحبه , بجد مسعدتش بانى اتكلم مع جمال باشا على التيليفون و لا نولت شرف مقابلته بس و الله فعلا نفسى انى فعلا اقابله و اتعرف عليه شخصيا و استفيد مش من معلوماته بس لا من معاملته الجميلة و اهتمامه الغالى , بس اللى خلانى مخدتش الخطوة دى هى استشعارى للحرج بانى اكلمه ف وقت مش مناسب او انى اكون بتقل عليه بطلب انى اقابله , و اكيد برغم كل الكلام ده موفيتهوش حقه , بجد ربنا يبارك فيه و يسعد ايامه

عادل عبده
11-06-19, 03:11 PM
ياجدعان من كتر كلامكو على الاستاذ جمال ومن كتر مابقوم بقراه موضوعاته انا حبيت الراجل ده زى والدى وهو كان من ضمن اسبابى الانضمام الى المنتدى والتعرف على ناس فى غايه الاحترام والادب انا بجد سعيد انى بقيت عضو مع ناس فى قمه الخلاق زي اهل المنتدى

sameer
11-06-19, 03:52 PM
ياجدعان من كتر كلامكو على الاستاذ جمال ومن كتر مابقوم بقراه موضوعاته انا حبيت الراجل ده زى والدى وهو كان من ضمن اسبابى الانضمام الى المنتدى والتعرف على ناس فى غايه الاحترام والادب انا بجد سعيد انى بقيت عضو مع ناس فى قمه الخلاق زي اهل المنتدى

و الله العظيم انا برضه زيك اكتر حد حببني في المنتدى وهو اللي خلاني اسجل فيه هو الاستاذ جمال ربنا يخليه ويباركله وما يحرمناش منه ويرجعهولنا بألف سلامة

abdalla nabel
11-06-19, 04:30 PM
اشاء الله بقدر يقبلكو كلوك هو مش ممكن يتاخر شكرا

kemohabib
11-06-19, 04:40 PM
الاستاذ جمال القنصل ليس افضل من مقابلته الا مجالسته وهوحلم لكثير من الاعضاء انا احدهم فحين يتكلم معك تحس بوصال الصديق وحين ينصحك تحس بلهفه الاب الحاني وحين يعلمك معلومه تحس بغزاره ودقه معلومات الخبراء فعلا ادعو الله له بدوام الصحه والعافيه وطول العمر والعوده سالما لارض الوطن لينير منتدانا من جديد

silver_5000
11-06-19, 04:57 PM
الاستاذ جمال القنصل ليس افضل من مقابلته الا مجالسته وهوحلم لكثير من الاعضاء انا احدهم فحين يتكلم معك تحس بوصال الصديق وحين ينصحك تحس بلهفه الاب الحاني وحين يعلمك معلومه تحس بغزاره ودقه معلومات الخبراء فعلا ادعو الله له بدوام الصحه والعافيه وطول العمر والعوده سالما لارض الوطن لينير منتدانا من جديد

ربنا يجيبه بالف الف سلامة و ينور بلده تانى

koktal
11-06-19, 05:14 PM
أستاذ/ جمال .. لم أعرفه إلا من خلال أول موضوع لى فى المنتدى .. وكان الموضوع عباره عن صنعة لطافه منى للتعرف على أهل هذا المنتدى الغالى .. وبحق الله هذا الإنسان قمة فى الأخلاق الحميدة .. وأنا أعرف السبب أو السر وراء حب الناس له وهو (التواضع الشديد لله والأحترام الفائق منه لأى عضو من الأعضاء أيا كان) وطبعا من تواضع لله هكذا رفعه الله هكذا .. وبالتأكيد يظهر حب الله عز وجل لهذا الرجل من خلال حب الناس له (بدون حتى التعارف المباشر) .. فالحمد لله على وجود رجل من هذا التراز الغاية فى الندره .. فى زمان غابت فيه وضاعت معظم المعانى الإنسانية .. شكرا سيادة القنصل على وجودك معنا .. وأدعو إلى الله ان يعطيك ما تتمنى .. ودمت لنا بألف خير .. تحياتى للجميع ..

sayedlabib
11-06-19, 06:01 PM
يا ريت ادارة المنتدى ترتبلنا مع سيادة القنصل حديث ولو كل اسبوعين ينشر فى القسم العام لنستفيد من خبرته وارائه وياريت كمان يكون فى مقابلة لو كل شهر او شهر ونصف عشان نثقل معلوماتنا مش شرط عن السلاح انما حتى عن الدنيا اللى احنا متخبطين فيها نتعلم من جناب القنصل وناخد من حكمته مع انى ماشوفتش حضرته لكنى واثق من كلام الاعضاء انه فعلا اب روحى للمنتدى فياريت يكون لينا نصيب نشوف سيادته ونتكلم معاه وعموما يرجع بالف سلامه ان شاء الله

sameer
11-06-19, 06:02 PM
ايوة ايوة معاك يا كبير فكرة جميلة جدا

koktal
11-06-19, 08:29 PM
وعلى فكره والحمد لله .. وليا الشرف إنى أول من يطلق هذا اللقب (الأب الروحى للمنتدى) على سيادة القنصل .. فى موضوع لى بعنوان (تصنيع طلقات رش يدويا) .. وبتاريخ 20-04-2011, 06:53 pm ..

koktal
11-06-19, 08:32 PM
ووجدت الأعضاء فيما بعد يطلقوا عليه الأب الروحى للمنتدى .. وهو بالفعل اب روحى لكل الأعضاء .. تحياتى للجميع ..

lilkapo
11-06-19, 08:41 PM
يسافر ويرجع بالف سلام
ونول شرف لقائة ان شاء الله

sayedlabib
11-06-19, 09:27 PM
الله ينور عليك يا koktal

abdalla nabel
11-06-20, 01:00 AM
يا ريت ادارة المنتدى ترتبلنا مع سيادة القنصل حديث ولو كل اسبوعين ينشر فى القسم العام لنستفيد من خبرته وارائه وياريت كمان يكون فى مقابلة لو كل شهر او شهر ونصف عشان نثقل معلوماتنا مش شرط عن السلاح انما حتى عن الدنيا اللى احنا متخبطين فيها نتعلم من جناب القنصل وناخد من حكمته مع انى ماشوفتش حضرته لكنى واثق من كلام الاعضاء انه فعلا اب روحى للمنتدى فياريت يكون لينا نصيب نشوف سيادته ونتكلم معاه وعموما يرجع بالف سلامه ان شاء الله

فكرة ممتازة وافتكر اننا لو عرضنا علية مش هيمانع

silver_5000
11-06-20, 07:20 AM

فكرة جامدة جدا جدا جدا و اتمنى ده يحصل بس لو ده مش هيتعبه او يتقل عليه طبعا

tamer el-henawy
11-06-20, 11:14 AM

بجد فكرة ممتازة
وعلى العموم انا على اتم استعداد انى اجى من الاسكندرية لاحضر هذة المقابله
لكى يزدنى شرف التعرف على الشخصية الجميله
فى انتظار تحديد الميعاد

mahmoud11144
11-06-20, 12:21 PM
انا لم اعرف هذا الرجل واتمني ان يحالفني الحظ وانال شرف مقابلتة
وهو فعلا اب لينا جميعا وانا اضعتة في مكانة والدي لانة فعلا اب لينا
وانا اتمني ان اتعرف بة وارة شخصيا ياااااااااااااااااااااااااااة هيبقي اسعد يوم في الدنيا
وانا موافق علي فكرة sayedlabib وهي فكرة جاااااااااااااااااامدة جدا وياريت تتنفذ
واتمني ان يرجع لينا بالاف السلامة الي مصر الحبيبية...

abdalla nabel
11-06-21, 10:27 AM
انا لم اعرف هذا الرجل واتمني ان يحالفني الحظ وانال شرف مقابلتة
وهو فعلا اب لينا جميعا وانا اضعتة في مكانة والدي لانة فعلا اب لينا
وانا اتمني ان اتعرف بة وارة شخصيا ياااااااااااااااااااااااااااة هيبقي اسعد يوم في الدنيا
وانا موافق علي فكرة sayedlabib وهي فكرة جاااااااااااااااااامدة جدا وياريت تتنفذ
واتمني ان يرجع لينا بالاف السلامة الي مصر الحبيبية...

اشاء الله تتقابل معة