مشاهدة النسخة كاملة : اتسرقت وعارف بيت الحرامى ومحتاج سلاح

HM250
11-06-14, 09:43 PM
انا اتسرقت وعارف بيت الحرامى ومحتاج سلاح خرطوش مش حى ادافع بيه عن نفسى وارجع فلوسى بس انا معنديش خبرة فى السلاح تنصحونى بايه

هشام سيد
11-06-14, 09:49 PM
يا باشا الخرطوش حي ولو انت عارف الحرامى بلغ عنه ومدخلش نفسك فى متاها وانت معندكش خبرة اليشيل سلاح لازم يحميه انا مبهبطكش ولكنى خايف عليك

التلميذ
11-06-14, 09:49 PM
أنصحك تروح تبلغ عنة الشرطة أو الجيش وهما هيتصرفو ( ولو مفيش حد إتجاوب معاك ) إوهمهم إنك هتصعد الموضوع لوزير الداخلية أو المجلس العسكرى بس ياريت ترسم الموضوع صح ( دة فى حالة عدم تجاوبهم ) وشيل فكرة السلاح من دماغك
وربنا يوفقك ويرجع حقك

braveheart
11-06-14, 09:50 PM
يا باشا الخرطوش حي ولو انت عارف الحرامى بلغ عنه ومدخلش نفسك فى متاها وانت معندكش خبرة اليشيل سلاح لازم يحميه انا مبهبطكش ولكنى خايف عليك

بالضبط ... و بعدين أنت عاوز ترجع حقك و لا عاوز تقتل ؟

هشام عزب
11-06-14, 09:52 PM
عليك وعلي الجيش عدل بدون تفكير

tarekvb
11-06-14, 10:40 PM
سؤال لما حضرتك ناوى على الشر اشمعنى محدد السلاح ممكن تاخد سكينة شومة تاخد 10 صحابك وتستنوه وتكتفوه مثلا فيه عشرات الحلول انما الغريب اول مرة اشوف واحد بيشترط نوع السلاح اللى بيرجع بيه حقة والاغرب انك متعرفش ان الخرطوش ده حى وطبعا انت مش هتروح ببندقية خرطوش هتروح بمقروطة عشان يكون حجمها صغير يعنى حضرتك عامل اعلان عشان مقروطة ولا انا مش واخد بالى ؟

هشام عزب
11-06-14, 10:45 PM
سؤال لما حضرتك ناوى على الشر اشمعنى محدد السلاح ممكن تاخد سكينة شومة تاخد 10 صحابك وتستنوه وتكتفوه مثلا فيه عشرات الحلول انما الغريب اول مرة اشوف واحد بيشترط نوع السلاح اللى بيرجع بيه حقة والاغرب انك متعرفش ان الخرطوش ده حى وطبعا انت مش هتروح ببندقية خرطوش هتروح بمقروطة عشان يكون حجمها صغير يعنى حضرتك عامل اعلان عشان مقروطة ولا انا مش واخد بالى ؟

استاااااااااااااااااااااااااااااااذ
مش عارف ليه وديع عامل فيلم هندي وبدل الموضوع عامل اتنين بنفس العنوان

spearhead
11-06-14, 10:45 PM

:] :] :] :] :] :] ^_^

smsmn8888
11-06-14, 10:53 PM
الاعضاء قالة بما في كفاية
غير تنبية بسيط حضرتك داخل موقع للصيد وادواتة وادوات الدفاع عن النفس مش سوق سلاح
وفي فرق كبيرررر بين الدفاع عن النفس والهجوم يعني اغلب الاسلحة المعروضة تستخدم للدفاع عن النفس فقط وليس
للهجوم علي الاخرين
لان الهجوم علي الاخرين محتاج سلاح قوى يعني مسدس حي رشاش بنادق خرطوش فرد مقروطة الكلام الذي بيودي في تهايا

tamer el-henawy
11-06-14, 11:46 PM
الاعضاء قالة بما في كفاية
غير تنبية بسيط حضرتك داخل موقع للصيد وادواتة وادوات الدفاع عن النفس مش سوق سلاح
وفي فرق كبيرررر بين الدفاع عن النفس والهجوم يعني اغلب الاسلحة المعروضة تستخدم للدفاع عن النفس فقط وليس
للهجوم علي الاخرين
لان الهجوم علي الاخرين محتاج سلاح قوى يعني مسدس حي رشاش بنادق خرطوش فرد مقروطة الكلام الذي بيودي في تهايا

كلام 100% تمام
فكر شوية لو انت وجد الخرطوش او السلاح ورحت للحرامى وتشابكت معاه لقدر الله موته او
اصبته اصابه خطيرة ، هل الموضوع يكون انتهى بالعكس الموضوع بدأ
من ناحيه اخرى " لقدر الله " هوه كان معاه سلاح وضربك حتكون انت المجرم والمعتدى علية .
حاول تحل الموضوع بطريقة اخرى وربنا الموفق

gamopt80
11-06-15, 12:10 AM
هتودي نفسك في داهيه واعدام علشان مبلغ مسروق؟!
عليك وعلى القسم ولو قالولك مش هنقدر نعملك حاجه هددهم انك هتقدم فيهم بلاغ للداخليه